• 1
  • 2
2012-05-11, 16:29
Medlem
Wutnoshits avatar
Hejsan igen!

Nu undrar jag om ni har ngon favorit kock. Ngon ni kockar jobbat under eller ngon som ni sett p tv eller ngot liknande

Beskriv grna vrf just han/hon r eran favorit.

(om ni inte har ngon favorti s kan ni grna sga ngon ni har respekt fr eller bara ngon grym kock

Min stora favorit mste nog vara Michell Roux jr eftersom han verkar vara en skn och lugn snubbe samt att han verkligen lagar mat med passion och finess.

Dela grna med er
Citera
2012-05-11, 16:47
Medlem
Hej.
Den tv kock jag har fastnat fr mest, kanske r lite tntigt, men det r Jamie Oliver. Okej, allt han har gjort kanske inte har varit speciellt bra, men han gr det roligt att titta p matprogram. Kolla in Jamie at home, matlagning nr det r som bst enligt mig .
Citera
2012-05-11, 17:12
Medlem
Harkeleights avatar
Tv-kock r nog Heston.

De jag jobbat med har jag svrt att rangordna, Alexander Nilsson hamnar p botten av den listan kan jag iallafall sga. Katastrof i kket. (Nej, ingen problemkrog i kniven mot strupen)
Citera
2012-05-11, 17:13
Medlem
mernilios avatar
Han syns inte s mycket i rutan numera. Min favorit tv-kock r frmodligen Nils-Emil Ahlin. Motiveringen r att han verkligen tycks lska att sprida kunskap kring den mat han gillar allra mest, nmligen svensk husmanskost. Det r ochs lttare att ha ett frhllande till maten nr tv-kocken gr samma rtter som man sjlv kanske har lagat ngon gng, men som man kan sno lite tips&tricks frn.

Sedan r det ju omjligt att inte gilla Edvard Blom!

Jag kan vl erknna att jag tycker Marco Pierre White r ganska cool. Och man mste respektera en man som lmnade tillbaka sina tre stjrnor i Guide Michelin nr han insg att matlagningen tagit ver hans liv s mycket att han frstod att han hade frsakat s mycket annat i livet. Mannen i frga har ganska mycket innanfr pannbenet. I en film som finns p tuben pratar han om dyslexi som han sjlv har. Nr jag sg den tnkte jag att den borde vara nt fr dyslektiska ungdomar som kanske har dligt sjlvfrtroende.
Senast redigerad av mernilio 2012-05-11 kl. 17:26.
Citera
2012-05-11, 17:22
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mernilio
Han syns inte s mycket i rutan numera. Min favorit tv-kock r frmodligen Nils-Emil Ahlin. Motiveringen r att han verkligen tycks lska att sprida kunskap kring den mat han gillar allra mest, nmligen svensk husmanskost. Det r ochs lttare att ha ett frhllande till maten nr tv-kocken gr samma rtter som man sjlv kanske har lagat ngon gng, men som man kan sno lite tips&tricks frn.

Edward r hrlig, frsta gngen man mtte honom hade man ingen aning om vem det var. Han kommer fram, stor och manlig, man frvntar sig en bjrnstmma.

S str man dr, han brjar prata och allting gr emot allt man trodde. S jvla svrt att hlla sig fr skratt av chocken. Men han r en fantastisk man med mycket kunskap och dmjukhet.
Citera
2012-05-11, 17:33
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Edward r hrlig, frsta gngen man mtte honom hade man ingen aning om vem det var. Han kommer fram, stor och manlig, man frvntar sig en bjrnstmma.

S str man dr, han brjar prata och allting gr emot allt man trodde. S jvla svrt att hlla sig fr skratt av chocken. Men han r en fantastisk man med mycket kunskap och dmjukhet.

Visst r det s! Man blir glad nr man hr och ser Edvard Blom. En kille som kommer direkt frn "gatan" och visar sig vara en personlighet av rang, och dessutom akademiskt kultiverad och gastronomiskt vlbevandrad, och med ett tilltal som tagen frn ngon roll som fabrikrn i ngon pilsnerfilm frn 40-talet. Han r en klenod!
Senast redigerad av mernilio 2012-05-11 kl. 17:41.
Citera
2012-05-11, 17:41
Medlem
Fickludds avatar
Jag gillade Keith Floyd som p ett charmigt stt rrde ihop det som andra hackade/skalade/beredde t honom. Jag sg honom aldrig hacka en lk, men programmen var trivsamma.

Keith Floyd dog fr nstan tre r sedan i en hjrtattack, 65 r gammal.
Citera
2012-05-11, 17:51
Medlem
mouris avatar
Sjlvklart r det Morberg. Trots att han frmodligen spelar ver r det sknt med ngon som inte behver klippa fr att lken hamnade p golvet.
Citera
2012-05-11, 18:06
Medlem
Leif Mannerstrm
Citera
2012-05-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferrarifanlellewtc
Leif Mannerstrm
Precis honom skulle jag skriva. Han har ju Kometen i Gteborg. I december 2010 t jag och en polare deras Wallenbergare. Det var nog fanimej det bsta jag tit. Gjord p kalv, med fantastiskt god potatispur och grna rter som det var ngot rkt i (typ flsk eller bacon).

Sen har man ju stor respekt fr Tore Wretman om man gillar hederlig husmanskost.
Citera
2012-05-11, 19:35
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Precis honom skulle jag skriva. Han har ju Kometen i Gteborg. I december 2010 t jag och en polare deras Wallenbergare. Det var nog fanimej det bsta jag tit. Gjord p kalv, med fantastiskt god potatispur och grna rter som det var ngot rkt i (typ flsk eller bacon).

Sen har man ju stor respekt fr Tore Wretman om man gillar hederlig husmanskost.

Jag respekterar dig fr ditt val. Leif Mannerstrm r en av de stora enormt pompsa matkreatrerna i Sverige.

Dock tycker jag att du br sluta anvnda substantivet "man", nr du egentligen menar "jag".

Fr mig r det en liten skillnad, men fr dig att bli personlig r det ngot milsvida.
Citera
2012-05-11, 20:01
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mernilio

Jag kan vl erknna att jag tycker Marco Pierre White r ganska cool. Och man mste respektera en man som lmnade tillbaka sina tre stjrnor i Guide Michelin nr han insg att matlagningen tagit ver hans liv s mycket att han frstod att han hade frsakat s mycket annat i livet. Mannen i frga har ganska mycket innanfr pannbenet. I en film som finns p tuben pratar han om dyslexi som han sjlv har. Nr jag sg den tnkte jag att den borde vara nt fr dyslektiska ungdomar som kanske har dligt sjlvfrtroende.

Edward r en otrolig rolig och trevlig person, hans gstabud med Jan- jvind Swan r nog bland det bsta som gtt p tv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in