2012-10-03, 00:49
Moderator
MondoBizarros avatar
Efter den plågsamma processen att tanka det - 6 GB! - har även jag nu testat demot och måste säga att det var riktigt, riktigt bra!
Ska bli intressant att se den färdiga produkten!
Citera
2012-10-05, 19:22
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
När jag såg att XCOM skulle återlanseras som ett FPS dog en liten bit av mig. Jag såg framför mig hur en klassisk titel, kanske ett av de bästa spelen någonsin, skulle gå samma öde till mötes som Syndicate (som också blev ett FPS).

Snacka om att jag blev taggad när ytterligare en remake utanonserades som dessutom var turbaserat! Tillsammans med Watch Dogs och Assassins Creed III är det här spelet ett utav mina måsten 2012/13.

Sju dagar kvar till release!
Citera
2012-10-05, 19:30
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Orginal X-com med ny grafik är det utan tvekan inte, fokus på story är större och gameplay moderniserat.

Tror att fokus på storyn kan bli riktigt lyckat. Även om spelmekaniken var en stor del till varför originalet blev så bra är det också en cool story. Låg perfekt i tiden då X-Files slog igenom ordentligt och tron på konspirationer med coverups, Rosswell och Area 51 fick ett uppsving i populärkulturen.

Mellansekvenser i dagens spel kan onekligen etablera en bra känsla bättre än vad stillbilder kunde under början av nittiotalet.
Citera
2012-10-06, 04:03
Medlem
BootyLuvs avatar
Går att pre-loada på Steam nu, 12GB.
Citera
2012-10-06, 05:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Nu när jag spelat igenom demot 3 gånger känner jag att jag ändå inte vet mycket om spelet...vilket kanske inte är förvånande men ändå lite av en besvikelse.

En stor bit som saknades är ju basen: kommer det fungera som i originalet, att en bas har en bestämd yta som du måste försöka utnyttja så bra som möjligt, vilket alltid kändes lite fånigt för det MÅSTE bli billigare att bara bygga ut en befintlig bas än att bygga en ny.
Kommer man kunna sätta upp radarstationer lite överallt?
Kommer man kunna sätta upp försvar till dessa?

Osv, osv...nåja, nu är det snart ute och jag måste erkänna att jag är rejält taggad inför detta.
Inte sen ME3 släpptes har jag sett fram mot ett spel såhär mycket och jag hoppas innerligt att detta inte blir en lika stor besvikelse.
Skönt iaf att jag var mer eller mindre omedveten om spelet tills för några dar sen, så man slapp gå och vänta.
Citera
2012-10-06, 17:35
Medlem
herremedhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nu när jag spelat igenom demot 3 gånger känner jag att jag ändå inte vet mycket om spelet...vilket kanske inte är förvånande men ändå lite av en besvikelse.

En stor bit som saknades är ju basen: kommer det fungera som i originalet, att en bas har en bestämd yta som du måste försöka utnyttja så bra som möjligt, vilket alltid kändes lite fånigt för det MÅSTE bli billigare att bara bygga ut en befintlig bas än att bygga en ny.
Kommer man kunna sätta upp radarstationer lite överallt?
Kommer man kunna sätta upp försvar till dessa?

Osv, osv...nåja, nu är det snart ute och jag måste erkänna att jag är rejält taggad inför detta.
Inte sen ME3 släpptes har jag sett fram mot ett spel såhär mycket och jag hoppas innerligt att detta inte blir en lika stor besvikelse.
Skönt iaf att jag var mer eller mindre omedveten om spelet tills för några dar sen, så man slapp gå och vänta.

Man kommer bara kunna ha en bas. Radarstationer har väl ersatts av satelliter tror jag... Demot är absolut inte en rättvis representation för resten av spelet.

2 mkt bra artiklar:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/25/some-things-you-should-know-about-the-xcom-demo/#more-125588

http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/17/xcom-enemy-unknown-preview-4/#more-124567

Och en let's play av början av spelet: http://www.youtube.com/watch?v=5KPGHW1A2hI
Citera
2012-10-07, 23:57
Medlem
McNords avatar
Någon som vet den officiella tiden spelet släpps? Svensk tid alltså.
Citera
2012-10-08, 13:19
Medlem
cepss avatar
Tja!

Någon som vet om spelet kommer innehålla mycket
"bas-pill"? Alltså, som det gamla Xcom gjorde? För
allt jag har sett om spelet har nästan bara visat
själv uppdragen. Någon som har någon bra länk,
eller video på det?

Edit: Såg Herremedhund's länk. Tack.
Senast redigerad av ceps 2012-10-08 kl. 13:23.
Citera
2012-10-08, 20:10
Medlem
DinKamrats avatar
Känner mig verkligen superpumpad nu! Har många trevliga minnen av de klassiska spelen (och en del otrevliga; hej mind control och blast launcher över hela squaden på första rundan) och de flesta som redan hunnit testa hela spelet verkar vara väldigt positivt överraskade. Planen är att köra på Classic + Ironman direkt och streama allt så hela världen kan se på när jag svär som en borstbindare då jag kört hela XCOM i botten på första spelomgången
Citera
2012-10-08, 22:43
Medlem
BootyLuvs avatar
Spelade igenom demot en gång till nu och nu upptäckte jag att man har möjligheten att förändra utseendet på sina soldater. Är en sån som kan sitta alldeles för länge i character creators i olika spel så det var en positiv överraskning. Har blivit än mer taggad nu.

Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Planen är att köra på Classic + Ironman direkt och streama allt så hela världen kan se på när jag svär som en borstbindare då jag kört hela XCOM i botten på första spelomgången
Blir lätt Ironman för mig också. Mitt svärande tänker jag dock hålla för mig själv
Citera
2012-10-09, 01:22
Bannlyst
nu är jag riktigt taggad!!!
får 9+/10 på i princip samtliga sidor som betygsätter.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=494762

91/100 på metacritic för ps3 versionen.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/xcom-enemy-unknown

sitter och funderar på ifall man ska köpa till ps3 eller datorn... hmm
Citera
2012-10-09, 08:45
Medlem
Ser fram emot ett spel för första gången sedan Mass effect 3. Ska spela på PS3:an, hoppas det flyter på bra bara, börjar fan tröttna på buggiga PS3-titlar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in