2012-10-16, 07:19
Medlem
kör med 2 archangel snipers med in the zone och dom slaktar allt
Citera
2012-10-16, 09:14
Medlem
korrekturlacks avatar
Gillar verkligen svårighetsgraden i spelet och att det är så oförlåtande om man spelar "vårdslöst".

Jag hör till skaran som spelar på classic, men reloadar om det går åt helvete. Ska jag spela Ironman så lär jag köra det på normal till att börja med.

Åkte på en abduction mission igår och sköt upp min sniper på ett tak det första jag gjorde, tänkte att det skulle vara bra. I och med det aktiverade jag varenda fiendegruppering på hela kartan. 3 st cyberdiscs med drones samt 8 st chryssalids som gjorde zombies av totalt 8 st civilians. Jag höll ut så gott det gick men det blev bara slarvsylta av min 6-manna squad (alla full level) som inte hade bättre vapen än laser. De sprang omkring som små mesar och sköt på varandra och skrek i panik allt eftersom de blev zombifierade och sprängda i småbitar (hade iofs varit coolt om det varit mer gore i spelet och de faktiskt blev sprängda i småbitar *hoppas på mod*)

Har nu börjat stunna fiender oftare för att få tag på vapnena så jag slipper bygga dom svindyra.

Sectoid = Plasma pistol
Sectoid commander = plasma pistol + alien grenade
Thin man = Light Plasma rifle
Muton = Plasma rifle + alien grenade

Är vad jag har lyckats lista ut so far.

Få se om jag lyckas uppfinna något så att jag kan ta drones och cyberdiscs levande.
Citera
2012-10-16, 10:37
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Medikits är inget jag använt men hur ser ni andra på nyttan av medikits?
Jag kör primart med Ironman och jag tycker de är livsviktiga. Utöver det självklara - att de helar - krävs de också för att rädda livet på soldater som är kritiskt skadade samt bota soldater som är förgiftade. Sistnämnda blir i och för sig ett mindre problem när man forskat fram Titan armor.
Citera
2012-10-16, 10:49
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Få se om jag lyckas uppfinna något så att jag kan ta drones och cyberdiscs levande.

Läs beskrivningen på din Arc-pistol
Citera
2012-10-16, 11:22
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Citera
2012-10-16, 12:52
Medlem
korrekturlacks avatar
Så det är helt unmöglisch att fånga en cyberdisc? Forskarhoran gnällde ju när jag gjorde en autopsy på den att mina gubbar sköt den sönder och samman. Hatar hennes jävla accent och förståndigbekymrade uppsyn. Skulle vilja stoppa in henne i min alien containment chamber tillsammans med en muton så hon blir lite kulturberikad.
Citera
2012-10-16, 15:37
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Så det är helt unmöglisch att fånga en cyberdisc? Forskarhoran gnällde ju när jag gjorde en autopsy på den att mina gubbar sköt den sönder och samman. Hatar hennes jävla accent och förståndigbekymrade uppsyn. Skulle vilja stoppa in henne i min alien containment chamber tillsammans med en muton så hon blir lite kulturberikad.

Hon kan ju sina eufemismer när hon säger att aliens "expired" efter att ha förhört dem. Som när man waterboardar fångar och kallar det för utökade förhörstekniker. Hade hon levt under 40-talet hade hon nog inte tvekat på att teama upp med Dr Mengele .
Citera
2012-10-16, 15:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Skulle vilja stoppa in henne i min alien containment chamber tillsammans med en muton så hon blir lite kulturberikad.
jo rösten är väl inte mycket att hurra för.

Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
krävs de också för att rädda livet på soldater som är kritiskt skadade
Räcker att avsluta matchen för de 4 soldater klarade sig pga det när jag körde igenom på easy.
Citera
2012-10-16, 16:06
Medlem
steveY2Ks avatar
Ojoj vilket roligt spel! Spelar på Normal med Iron Man mode påslaget och tidigare idag så stötte jag på:
Jag blev totalt slaktad! Min käre soldat Eric från Sverige som varit med mig från start och många sköna squad medlemmar.
Men det är bara att börja om på nytt, träna upp nya människor med döden inom räckhåll.
Citera
2012-10-16, 18:27
Medlem
Snapcounts avatar
Jo, länge sedan man körde ett så givande spel !

En fråga : Hur köper man interceptors ?
(som skall skydda sateliter + skjuta ner ufo`s)

Edit : Oki, tack searchfunction !
Senast redigerad av Snapcount 2012-10-16 kl. 18:47.
Citera
2012-10-16, 18:29
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, länge sedan man körde ett så givande spel !

En fråga : Hur köper man interceptors ?
(som skall skydda sateliter + skjuta ner ufo`s)
Tryck på hangar så får du upp en lista över kontinenter och kan beställa interceptors.
Citera
2012-10-16, 19:14
Medlem
Ils avatar
Jag har en soldat som är helt galen, han freakar ur hela tiden.
Senast när han blev nedskjuten och en support med medkit går fram och räddar hans liv, då freakar den skadade ur totalt och avrättar sjukvårdaren med sitt hagelgevär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in