Gillar verkligen svårighetsgraden i spelet och att det är så oförlåtande om man spelar "vårdslöst".
Jag hör till skaran som spelar på classic, men reloadar om det går åt helvete. Ska jag spela Ironman så lär jag köra det på normal till att börja med.
Åkte på en abduction mission igår och sköt upp min sniper på ett tak det första jag gjorde, tänkte att det skulle vara bra. I och med det aktiverade jag varenda fiendegruppering på hela kartan. 3 st cyberdiscs med drones samt 8 st chryssalids som gjorde zombies av totalt 8 st civilians. Jag höll ut så gott det gick men det blev bara slarvsylta av min 6-manna squad (alla full level) som inte hade bättre vapen än laser. De sprang omkring som små mesar och sköt på varandra och skrek i panik allt eftersom de blev zombifierade och sprängda i småbitar (hade iofs varit coolt om det varit mer gore i spelet och de faktiskt blev sprängda i småbitar *hoppas på mod*)
Har nu börjat stunna fiender oftare för att få tag på vapnena så jag slipper bygga dom svindyra.
Medikits är inget jag använt men hur ser ni andra på nyttan av medikits?
Jag kör primart med Ironman och jag tycker de är livsviktiga. Utöver det självklara - att de helar - krävs de också för att rädda livet på soldater som är kritiskt skadade samt bota soldater som är förgiftade. Sistnämnda blir i och för sig ett mindre problem när man forskat fram Titan armor.
Få se om jag lyckas uppfinna något så att jag kan ta drones och cyberdiscs levande.
Du kan forska på en uppgradering till Arc Thrower i the Foundry som gör att du kan ta kontrollen över drones. Vet dock inte om du tar den 'levande' efter stridens slut.
Så det är helt unmöglisch att fånga en cyberdisc? Forskarhoran gnällde ju när jag gjorde en autopsy på den att mina gubbar sköt den sönder och samman. Hatar hennes jävla accent och förståndigbekymrade uppsyn. Skulle vilja stoppa in henne i min alien containment chamber tillsammans med en muton så hon blir lite kulturberikad.
Så det är helt unmöglisch att fånga en cyberdisc? Forskarhoran gnällde ju när jag gjorde en autopsy på den att mina gubbar sköt den sönder och samman. Hatar hennes jävla accent och förståndigbekymrade uppsyn. Skulle vilja stoppa in henne i min alien containment chamber tillsammans med en muton så hon blir lite kulturberikad.
Hon kan ju sina eufemismer när hon säger att aliens "expired" efter att ha förhört dem. Som när man waterboardar fångar och kallar det för utökade förhörstekniker. Hade hon levt under 40-talet hade hon nog inte tvekat på att teama upp med Dr Mengele .
Ojoj vilket roligt spel! Spelar på Normal med Iron Man mode påslaget och tidigare idag så stötte jag på:
Zombies?!??!
Jag blev totalt slaktad! Min käre soldat Eric från Sverige som varit med mig från start och många sköna squad medlemmar.
Men det är bara att börja om på nytt, träna upp nya människor med döden inom räckhåll.
Jag har en soldat som är helt galen, han freakar ur hela tiden.
Senast när han blev nedskjuten och en support med medkit går fram och räddar hans liv, då freakar den skadade ur totalt och avrättar sjukvårdaren med sitt hagelgevär!