2012-09-25, 02:27
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Någon annan som testade demot? verkade underbart roligt.

Men en fråga hur fångar man fiender levande? dom sa åt mig att försöka göra det men sa inte hur man kunde göra det.

Om jag fattade gameplayvideon rätt så ska du stunna dem.
Citera
2012-09-25, 18:20
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Om jag fattade gameplayvideon rätt så ska du stunna dem.

då antar jag att det är något man lär sig på riktiga spelet inte demot, för jag hade ingen ablility eller vapen som kunde göra något sånt
Citera
2012-09-25, 19:39
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
då antar jag att det är något man lär sig på riktiga spelet inte demot, för jag hade ingen ablility eller vapen som kunde göra något sånt

Det finns en gadget som är en tazer, fast kraftullare. Tyvärr är det ingen i gruppen som har en sådan på demot. Ser fram emot fullversionen som fan!
Citera
2012-09-26, 13:40
Medlem
Då har man spelat demot och kunnat börja få en uppfattning om gameplay. Sammanfattningsvis kan man säga att jag är försiktigt positiv.

Spelet har utan tvivel inte samma djup i de taktiska stridssituationerna. Att optimera varenda liten action point och hantera olika stances är nu ett mine blott. Jag är inte säker än om detta är positivt eller negativt, det finns meriter för båda argumenten. Orginal X-Com gav ju total kontroll till kostnaden av att allt tog en oerhörd tid och att det kunde kännas jäkligt fyrkantigt att ha en action point för lite för att ducka i skydd när man precis rundat ett hörn och stog näsa mot näsa mot 3 älgar (aliens).

Man kan säga att det taktiska nu känns som cover-baserad turn-based strategy vilket helt klart är något nytt på marknaden. Jättesvårt att säga utifrån demot hur stor impact det har på de taktiska möjligheterna. Vapnen känns som de har samma stuns som förut rocket launchers och granater är tillskillnad från de flesta spel inte nerfade utan spränger stora hål i ägarna, samtidigt så misstänker jag att ens egna casualities kommer gå i taket när man börjar stöta på motsvarande från fienden.

Orginal X-com med ny grafik är det utan tvekan inte, fokus på story är större och gameplay moderniserat.
Citera
2012-09-26, 20:13
Medlem
fuskas avatar
IronMan läget låter otroligt roligt.
Ingen save reload och1 save som sparar automatiskt. Det som händer det händer... Muhaha
Citera
2012-09-27, 01:38
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
IronMan läget låter otroligt roligt.
Ingen save reload och1 save som sparar automatiskt. Det som händer det händer... Muhaha

jag kan verkligen förstå varför folk gillar det men jag är ju den där personen som vill lyckas kunna göra allt utan att förlora någon enhet/person. så jag tycker det är väldigt trevligt att dom låter en själv välja. att göra reload på barnan.

dock så undrar jag om vilken varaiant man ska köpa ps3 eller på dator (om folk köper det tillräckligt så man får civ 5 är det ju värt...även om jag troligen inte kommer spela det men vafan det är ett helt spel för 0 kronor.
Citera
2012-09-27, 15:42
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
jag kan verkligen förstå varför folk gillar det men jag är ju den där personen som vill lyckas kunna göra allt utan att förlora någon enhet/person. så jag tycker det är väldigt trevligt att dom låter en själv välja. att göra reload på barnan.

dock så undrar jag om vilken varaiant man ska köpa ps3 eller på dator (om folk köper det tillräckligt så man får civ 5 är det ju värt...även om jag troligen inte kommer spela det men vafan det är ett helt spel för 0 kronor.
Jag valde konsol iaf. Kontrollerna på PC känndes jävligt aviga.
Citera
2012-09-28, 08:54
Medlem
dethalvabarnets avatar
Har ångrat mig efter spelat demot lite, ska nog tanka spelet först. Kanske köpa det sen beroende på hur jag gillar det.

Om spelet enligt demot:

Alla soldater börjar med exakt samma stats även om det finns olika "klasser", man måste lvla en soldat för att kunna använda ett raketgevär(wtf? enkla instruktioner är allt som behövs för att använda ett raketgevär sen att han/hon säkert är dåligt på att sikta med det först är en annan femma)

AI:n verkade vara extremt dålig samt hård skriptad i demo:t, ingen av de flygande aliens:en kom till assistans eller började ens utforska eller sätta sig i bra defensiva positioner efter jag utplånade de första 2 sectoids i början med en granat på en sekund, de bara väntade på mig i en position längre bak svävande högt i luften...
AI:n verkar ingenting de spenderat pengar/tid på utan nog hårdscriptat allt, frågan är hur många scenarior dom skriptat då det kommer påverka replay-värdet på spelet enormt.

Självförstörande vapen(alla alienvapen blir förstörda så fort de dör) var något nytt.
Tydligen så kommer man vara tvungen att alltid producera egna versioner av alienvapnena beroende på hur den teknologin fungerar. Kanske något störningfältmodul på skeppet eller liknande för att förhindra det men annars måste man alltid producera sin egna ammunition samt vapen.

Dock så blev jag intresserad ändå då det känns som dom spenderat massor av pengar och tid på storyn,voice och texturer/modeller även om dom verkar har varit väldigt lata med övriga känslan på på spelet(look-and-feel på menysystemet t.ex.)

Varför inte customiza det för?

Det ser ut som det generella menysystemet för motorn(unreal3) som används, annan font skulle iallafall varit uppskattad samt annan färg typ samma gröna som originalet , detta förstör helhetssynen på spelet.

Önskade att dom väntat lite och använt unreal engine 4 istället men dom vill väl tjäna pengar antar jag.
Citera
2012-09-29, 15:01
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Alla soldater börjar med exakt samma stats även om det finns olika "klasser", man måste lvla en soldat för att kunna använda ett raketgevär(wtf? enkla instruktioner är allt som behövs för att använda ett raketgevär sen att han/hon säkert är dåligt på att sikta med det först är en annan femma)

klasserna har med vad man dom kan lära sig olika skills, perks och ha för vapen.
olika stats antar jag kommer vara med i spelet inte så mycket i demot.

Citat:
Självförstörande vapen(alla alienvapen blir förstörda så fort de dör) var något nytt.
Tydligen så kommer man vara tvungen att alltid producera egna versioner av alienvapnena beroende på hur den teknologin fungerar. Kanske något störningfältmodul på skeppet eller liknande för att förhindra det men annars måste man alltid producera sin egna ammunition samt vapen.

Du kan fånga aliens levande så får du deras vapen. om du dödar dom så självförstörs deras vapen.
det ska vara dyrt och svårt att få tag i aliens vapen/tech.
Citera
2012-10-01, 09:25
Medlem
Citat:
AI:n verkade vara extremt dålig samt hård skriptad i demo:t, ingen av de flygande aliens:en kom till assistans eller började ens utforska eller sätta sig i bra defensiva positioner efter jag utplånade de första 2 sectoids i början med en granat på en sekund, de bara väntade på mig i en position längre bak svävande högt i luften...
AI:n verkar ingenting de spenderat pengar/tid på utan nog hårdscriptat allt, frågan är hur många scenarior dom skriptat då det kommer påverka replay-värdet på spelet enormt.

Spelar man om kartan och rör sig annorlunda så reagerar även AI'n helt annorlunda..men smart ..njae jag instämmer den känns rätt hårt scriptad.
Citera
2012-10-01, 15:58
Medlem
korrekturlacks avatar
Har provat demot och måste bara säga att fy fan vad jävla bra det här spelet lär vara!!

Jag personligen tycker om och uppskattar originalen men hade blivit jävligt lack om de inte hade förnyat spelsystemet och haft kvar cp-TU's. Men vad jag förstod så skulle det även gå att spela ett Classic Mode. Då kanske det finns kvar om man vill "hardcore"-gamea.

Jag är sjukt taggad på detta. Det enda jag tyckte kändes lite trist var att på demokartan så fanns det hela 3 raser med på en och samma map och jag hoppas det beror på att det är just ett demo så att man ska få lite smak för det.

Det som var roligast när man landat och lärt sig spelet lite grann i de gamla spelen var ju att man var på en terror mission åsså såg man sin första snakeman och ba "Neeeeeeeeeej! CHRYSSALIDS (((("

Dvs att det var en specifik ras/skepp varje gång och att man fick en sorts vetskap om spelet. Men men..

Gillade grafiken starkt också. Det är inte über-realistiskt utan har en sorts cartoon-stil över sig, vilket även kan ses som gällande för de gamla liren.

Tycker egentligen att man (jag) borde sluta jämföra och se detta som ett helt nytt lir. Ett jävligt bra ett, iaf säger magkänslan efter demot det.
Citera
2012-10-02, 03:24
Medlem
dethalvabarnets avatar
Vi får se, sitter och väntar på det :Noexpression:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in