Har provat demot och måste bara säga att fy fan vad jävla bra det här spelet lär vara!!
Jag personligen tycker om och uppskattar originalen men hade blivit jävligt lack om de inte hade förnyat spelsystemet och haft kvar cp-TU's. Men vad jag förstod så skulle det även gå att spela ett Classic Mode. Då kanske det finns kvar om man vill "hardcore"-gamea.
Jag är sjukt taggad på detta. Det enda jag tyckte kändes lite trist var att på demokartan så fanns det hela 3 raser med på en och samma map och jag hoppas det beror på att det är just ett demo så att man ska få lite smak för det.
Det som var roligast när man landat och lärt sig spelet lite grann i de gamla spelen var ju att man var på en terror mission åsså såg man sin första snakeman och ba "Neeeeeeeeeej! CHRYSSALIDS

(((("
Dvs att det var en specifik ras/skepp varje gång och att man fick en sorts vetskap om spelet. Men men..
Gillade grafiken starkt också. Det är inte über-realistiskt utan har en sorts cartoon-stil över sig, vilket även kan ses som gällande för de gamla liren.
Tycker egentligen att man (jag) borde sluta jämföra och se detta som ett helt nytt lir. Ett jävligt bra ett, iaf säger magkänslan efter demot det.