Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Hur många aliens kan man ta till fånga? Bara en i taget eller? Man kunde inte bygga mer än en fängelsen va?
Du kan zappa hur många aliens som helst per uppdrag, fängelset rymmer alla.
Citat:
Har börjat om på normal nu, men på nåt sätt känns det roligare och bättre med storyn om man har tutorial på, kanska ska börja om
Sjukt roligt spel än så länge, har dock väldigt svårt för att få upp satteliter i tid, vilken är den bästa taktiken där? Ska man bara focusera på en kontinent i taget eller ska man ha en sattelit på varje kontinent i början?
Täcker du en hel kontinent med satelliter är sedan risken minimal att du får abductions där igen, så på så vis är det aldrig fel att täcka in en kontinent i taget. Panikleveln i övriga länder har ju dock en förmåga att ställa till ens planer...
I mitt nuvarande game (utan tutorialen, som visserligen ger dig en extra satellit direkt från start men är ack så jobbig att ta sig igenom imho) fokuserade jag stenhårt på satelliter, sålde av nästan allt jag fick in så jag kunde bygga det som behövdes så tidigt som möjligt. Jag offrade Egypten och Sydafrika eftersom jag ändå har min bas i afrika och får kontinentbonusen i vilket fall som helst, vilket innebar att jag relativt tidigt kunde täcka in hela nordamerika vilket gav bra med cash samt en helt okej kontinentbonus. Sen var det bara att beta av resten av länderna och I nuläget har jag med flit lämnat tre länder i asien utan satellit vilket innebär att samtliga abductions sen dess kommit just där.
Citat:
När nåt land lämnar xcom gruppen, kan man få tillbaka dom på nåt sätt om man har fram gångar?
Nej det är kört. Vad framgångar dock kan leda till är att panikleveln i enstaka länder minskar med 1 steg i samband med council meetings vid månadsskiftet. Ibland kan det även betyda att länder som har högsta panikleveln
inte går över till fienden vid månadsskiftet (även om det garanterat hör till ovanligheterna).
Citat:
Btw är det en bugg att man kan skjuta igenom väggar? Tycker också att det är lol att en shootgun kan förstöra väggar, sen ännu mer lol att mina skit vapen kan förstöra rymdskepp väggarna medans mina stridsflygplan kämpar för att få ner skiten. Lite realism får det väll vara?
Ja det blir lite clipping issues etc här och där, inte så mycket att göra åt.
Citat:
Nån som vet nåt nytt om patches? Vet att det ör en dlc på väg men många verkar vara missnöjda med den.
Har kollat 2K Games-forumet senaste tiden och det är trist nog väldigt dåligt med kommunikation från företagets sida. Jag kommer nog skaffa DLC:n (gissar att det är Slingshot du tänker på), men tycker samtidigt den verkar lite klen med bara 3 council missions på unika kartor och en unik karaktär man kan ha som soldat. Förhoppningsvis kan även kartorna dyka upp i den vanliga rotationen (även om jag misstänker att så inte kommer vara fallet).
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Fråga: Har man någon nytta av att fånga mer än EN alien av var sort. Den behövs ju för undersökning, men får man ut något av att fånga t.ex 4-5 st Thin men???
Forskningsmässigt tjänar du ingenting på att fånga mer än en alien av varje sort, men fångar du t.ex. en drös Mutons sparar du in vad det hade kostat att bygga lika många plasma rifles.
Citat:
Fråga 2: Var kollar man vad fiendes status betyder t.ex Bloodlust (eller vad Mutons nu använder).
Om du har mind control på en fiende bör du kunna kolla status med F1. Har dock inte testat själv.
Citat:
Fråga 3: Behöver man "stressa" i spelet, alltså använda Skeleton key direkt när man får den? Om man tar det lugnt är det då lite "skyttegravskrig" som pågår eller kommer snart en hel rymdflotta och pulviserar världen??? (ni kan ju svara detta med spoiler).

Nej för tusan, du behöver inte stressa med story missions

Själv slog jag precis ut basen och jag kom just in i december...
Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
Nä, jag har laser rifle och laserpistol, men inte lasersniper. Vad ska jag forska för att få lasersnipern?
Weapon Fragments -> Beam Weapons -> Precision Lasers.
Lasersnipergeväret är guld värt tidigt i spelet, speciellt när du får squadsight på din sniper.