Jag har en soldat som är helt galen, han freakar ur hela tiden.
Senast när han blev nedskjuten och en support med medkit går fram och räddar hans liv, då freakar den skadade ur totalt och avrättar sjukvårdaren med sitt hagelgevär!
kolla om han har lågt med will. då blir dom lätt panikslagna.
Jag har en soldat som är helt galen, han freakar ur hela tiden.
Senast när han blev nedskjuten och en support med medkit går fram och räddar hans liv, då freakar den skadade ur totalt och avrättar sjukvårdaren med sitt hagelgevär!
HAha! Värsta jag hört!
När min sniper får panik så skjuter han ner fienderna i all fall.
Köpte det och spelade igenom det trots att jag hatar/älskar det
Är fortfarande helt störd på "konfrontations-animationen" som får en att gå helt apgalen på impossible och två actionpoint systemet som inte verkar fungerar utan varandra då animation går igång om och om igen för de diverse minigrupperna som avbryter vad de än gör(ser ibland att de tar sikte på en precis innan) när man först ser dem och tvingar dem att alltid röra på sig antingen offensivt eller defensivt beroende på hur datorn utvärderar ens styrka(vet inte om det är beroende på vad aliengruppen ser eller ej än) men aldrig attackera.
Ska spela igen på ironman och ska försöka lvla upp full psi squad samt backups om jag bara kunde ta bort den där animation så skulle impossible bli tolererbart.
Slutet verkar lite dubbeltydigt, vore hedra de olika xcom som fanns innan(den som utspelade sig på mars hade flera olika slut t.ex) men de verkar inte orkat ansträngt sig tillräckligt.
Senast redigerad av dethalvabarnet 2012-10-16 kl. 22:46.
Köpte det och spelade igenom det trots att jag hatar/älskar det
Är fortfarande helt störd på "konfrontations-animationen" som får en att gå helt apgalen på impossible och två actionpoint systemet som inte verkar fungerar utan varandra då animation går igång om och om igen för de diverse minigrupperna som avbryter vad de än gör(ser ibland att de tar sikte på en precis innan) när man först ser dem och tvingar dem att alltid röra på sig antingen offensivt eller defensivt beroende på hur datorn utvärderar ens styrka(vet inte om det är beroende på vad aliengruppen ser eller ej än) men aldrig attackera.
Ska spela igen på ironman och ska försöka lvla upp full psi + 2 bots squard, om jag bara kunde ta bort den där animation så skulle impossible bli tolererbart.
Jag har endast lyckats få en enda soldat med Psi förmågor. Trots att flera med Will på 60+ gått igenom testning. Jag antar att man borde köpt Iron Will från Officer Training på tidigt stadium men på Hard så finns det inte direkt gott om pengar.
Jag har endast lyckats få en enda soldat med Psi förmågor. Trots att flera med Will på 60+ gått igenom testning. Jag antar att man borde köpt Iron Will från Officer Training på tidigt stadium men på Hard så finns det inte direkt gott om pengar.
ja brukar köpa snubbar och skicka dom direkt till psi testet.
Will är inte direkt linkad till psy. det är ganska random men de som har hög will har större chans att vara.
de flesta som har levelat två-tre levels är troligen över 60.