2012-10-23, 18:07
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
och var är Blaster Launcher:n ????
Den bär min Heavy runt på

Du måste
Citera
2012-10-23, 18:12
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Har inget intresse av att läsa om ytterligare en person som tycker att spelet är för kort, för enkelt, inte tillräckligt likt det första. Vidare har jag ingen lust att läsa när personen i fråga varken kan stava, använda skiljetecken på ett ordentligt sätt eller ens inleda sina meningar med stor bokstav. Really, it's not that fucking difficult - om du nu är så sjukt bra på XCOM så borde du klara av det.

För att återgå till trådens ämne:

Någon som prövat mods? Startade om igår med den här och jag gillar det.
nä, bara idioter som skriver korrekt online, lär dig av dina ungar.
större idioter som tror att vara stavpolis på internet är coooooolt
vet du vad tid är, tid är viktigast, stavning kommer efter, vet du vad en smartphone är?

skrev även jag hade klarat det och det var patetiskt

ungefär när man körde fallout 3 mainstory och allt var slut efter 3 timmar och man bara går whhaa whut?

spela ufo extraterrestrial eller nya ufo2 extraterrestrial som kommer snart, de är äkta x com utan namnet
Citera
2012-10-23, 18:16
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
nä, bara idioter som skriver korrekt online, lär dig av dina ungar.
större idioter som tror att vara stavpolis på internet är coooooolt
vet du vad tid är, tid är viktigast, stavning kommer efter, vet du vad en smartphone är?

skrev även jag hade klarat det och det var patetiskt

ungefär när man körde fallout 3 mainstory och allt var slut efter 3 timmar och man bara går whhaa whut?

spela ufo extraterrestrial eller nya ufo2 extraterrestrial som kommer snart, de är äkta x com utan namnet
Men snälla lilla. Om du nu hatar spelet så mycket så förstår jag inte hur du orkar ödsla tid (tid som tydligen är viktig för dig) på att spy galla över spelet. Låt oss som tyckte det var kul spela det och spela UFO du, kanske skapa en tråd för det spelet och hitta likasinnade.
Citera
2012-10-23, 19:53
Medlem
BootyLuvs avatar
Nu har Elite Soldier Pack släppts som DLC för de som inte förbokade men har insett att det kanske inte vore så tokigt ändå med hjälmar, rustningsfärger etc

Kostar €4,49 på Steam.
Citera
2012-10-23, 20:21
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Men snälla lilla. Om du nu hatar spelet så mycket så förstår jag inte hur du orkar ödsla tid (tid som tydligen är viktig för dig) på att spy galla över spelet. Låt oss som tyckte det var kul spela det och spela UFO du, kanske skapa en tråd för det spelet och hitta likasinnade.
säger inte spelet är helt bajs

men som x-com är det skit

hade det hetat alien invades eller nått i stället så hade spelet varit helt ok och kul(den lilla tiden)

men väljer man att göra om ett av de bästa spelen genom tiderna och så gör man detta???
Citera
2012-10-23, 21:44
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:

hade det hetat alien invades eller nått i stället så hade spelet varit helt ok och kul(den lilla tiden)

men väljer man att göra om ett av de bästa spelen genom tiderna och så gör man detta???

Seriöst, det hade kunnat vara mycket värre. Kolla t.ex på den andra Xcom remaken som är på väg, eller det nya Syndicate. Här har dom iaf vågat göra en äkta uppföljare i samma genre som originalet, väldigt ovanligt hos större utvecklare nu för tiden som oftast satsar på säkrare kort. Plus att det börjat komma moddar till spelet, så med lite tur kan man snart spela i "endless mode" eller andra remakes som t.ex warspace extension som det tipsades om innan.

Du kommer inte direkt med några anledningar till varför det är så mycket sämre heller, förutom att kampanjen är kort. Ja vadå då, kör det igen, omspelningsvärdet är ju stort kanske större än i originalet iom moddar och multiplayer.
Senast redigerad av sandpeople 2012-10-23 kl. 21:48.
Citera
2012-10-23, 22:04
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:

Jag håller med dig lite grann. För min del hamnar det mest om STÄMNINGEN.

Den är fan nästan helt borta.

Första UFO-spelet var ju sjukt bra i det att det började jävligt slow med några små mystiska ufon som man sköt ner och helt plötsligt stötte man på till en början massa sectoids och det byggdes sakta upp en stämning och mystik över allt. Sen att tech-treet var lite för enkelt kunde man ha överseende med.

Detta spelet känns som att det pushar för mycket. Mystiken är liksom borta och ersatt av "kom igen forska det här"-streamlineiteten.

Man har redan en fet bas när man börjar och man kan som inte utvidga så mycket mer förutom att skicka ut satelliter.

Tror även att de flesta fans till turbaserade spel faktiskt älskar allt småpill och micromanaging, något som de verkar ha tagit bort för att appelera till den yngre marknaden och ersatt allt av snabba arkadspelsmässiga lösningar.

Jag vet inte, något med stämningen är helt klart borta.

Sen att spelet skulle gå att klara på 9 (!)h är absurt.

Tycker oavsett att det är ett jävligt bra spel, men jag tröttnade på det väldigt mycket snabbare än vad jag tröttnade på UFO.
Citera
2012-10-23, 22:07
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
...

Told you so. ^^
Citera
2012-10-23, 22:21
Medlem
Hur bygger jag psi-basen? Den finns inte som ett val när jag går in i enginering. Måste jag forska fram något speciellt innan? Jag har ännu inte gjort min första base-assault.
Citera
2012-10-23, 22:37
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
Hur bygger jag psi-basen? Den finns inte som ett val när jag går in i enginering. Måste jag forska fram något speciellt innan? Jag har ännu inte gjort min första base-assault.
Tar det i spoiler för säkerhets skull:
Citera
2012-10-24, 00:49
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandpeople
Seriöst, det hade kunnat vara mycket värre. Kolla t.ex på den andra Xcom remaken som är på väg, eller det nya Syndicate. Här har dom iaf vågat göra en äkta uppföljare i samma genre som originalet, väldigt ovanligt hos större utvecklare nu för tiden som oftast satsar på säkrare kort. Plus att det börjat komma moddar till spelet, så med lite tur kan man snart spela i "endless mode" eller andra remakes som t.ex warspace extension som det tipsades om innan.

Du kommer inte direkt med några anledningar till varför det är så mycket sämre heller, förutom att kampanjen är kort. Ja vadå då, kör det igen, omspelningsvärdet är ju stort kanske större än i originalet iom moddar och multiplayer.
vey inte om jag har tid, men ok

1, var är blaster launcher?
2, var är backpack
3, var är time units?
4, grafik för kiddies(consoles)
5, för lätt(ja även i iron mam bla bla)
6, för lite ufo attacks(type en medium och resten små scouts när jag klarade det)
7, för få ufo bases på jorden(ufo som landat skall där komma ufo bas efter man bordat skeppet)
8, känslan/musiken i x com gjorde sitt, i nya kommer jag inte ens i håg det.
9, ang ingen backpack(p.2) så är det störande om man vill ha med extra granatwr eller mods, men kan endast använda 1))
10, inget.omspelningsvärde pga det kassa slutet(borde varit slutet på del 1 av ca 8 delar)
11, spelet är byggt för multiplayer och inget annat
12, character, var är skillsen jag vill öka på när jag levlar? bättre psi resistance? bättre strength? bättre aim så man träffa med första skottet, bravery? throwing accuracy?

etc etc....

could go on forever, men måste tillbaka till jobbet
Citera
2012-10-24, 01:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Man har redan en fet bas när man börjar och man kan som inte utvidga så mycket mer förutom att skicka ut satelliter.
De blev jag lite besviken över om jag ska va ärlig, spelat igenom 2ggr och ännu aldrig byggt lab eller verkstad för det som finns är tillräckligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in