Citat:
Ursprungligen postat av sandpeople
Seriöst, det hade kunnat vara mycket värre. Kolla t.ex på den andra Xcom remaken som är på väg, eller det nya Syndicate. Här har dom iaf vågat göra en äkta uppföljare i samma genre som originalet, väldigt ovanligt hos större utvecklare nu för tiden som oftast satsar på säkrare kort. Plus att det börjat komma moddar till spelet, så med lite tur kan man snart spela i "endless mode" eller andra remakes som t.ex warspace extension som det tipsades om innan.
Du kommer inte direkt med några anledningar till varför det är så mycket sämre heller, förutom att kampanjen är kort. Ja vadå då, kör det igen, omspelningsvärdet är ju stort kanske större än i originalet iom moddar och multiplayer.
vey inte om jag har tid, men ok
1, var är blaster launcher?
2, var är backpack
3, var är time units?
4, grafik för kiddies(consoles)
5, för lätt(ja även i iron mam bla bla)
6, för lite ufo attacks(type en medium och resten små scouts när jag klarade det)
7, för få ufo bases på jorden(ufo som landat skall där komma ufo bas efter man bordat skeppet)
8, känslan/musiken i x com gjorde sitt, i nya kommer jag inte ens i håg det.
9, ang ingen backpack(p.2) så är det störande om man vill ha med extra granatwr eller mods, men kan endast använda 1))
10, inget.omspelningsvärde pga det kassa slutet(borde varit slutet på del 1 av ca 8 delar)
11, spelet är byggt för multiplayer och inget annat
12, character, var är skillsen jag vill öka på när jag levlar? bättre psi resistance? bättre strength? bättre aim så man träffa med första skottet, bravery? throwing accuracy?
etc etc....
could go on forever, men måste tillbaka till jobbet