Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
vey inte om jag har tid, men ok
1, var är blaster launcher?
2, var är backpack
3, var är time units?
4, grafik för kiddies(consoles)
5, för lätt(ja även i iron mam bla bla)
6, för lite ufo attacks(type en medium och resten små scouts när jag klarade det)
7, för få ufo bases på jorden(ufo som landat skall där komma ufo bas efter man bordat skeppet)
8, känslan/musiken i x com gjorde sitt, i nya kommer jag inte ens i håg det.
9, ang ingen backpack(p.2) så är det störande om man vill ha med extra granatwr eller mods, men kan endast använda 1))
10, inget.omspelningsvärde pga det kassa slutet(borde varit slutet på del 1 av ca 8 delar)
11, spelet är byggt för multiplayer och inget annat
12, character, var är skillsen jag vill öka på när jag levlar? bättre psi resistance? bättre strength? bättre aim så man träffa med första skottet, bravery? throwing accuracy?
etc etc....
could go on forever, men måste tillbaka till jobbet

Blaster launcher finns men kommer väldigt sent i spelet. Sen finns det flera moddar som fixar ufo attacks (så att man kan förhindra abductions och terror missions t.ex) och därmed får en större anledning att skaffa bra flyg. Kolla
http://xcom.nexusmods.com/
Jag spelade aldrig originalet, bara väldigt lite av Xcom Apocalypse som jag knappt minns nåt från, men jag har spelat en del andra turnbased strategy och tycker att Xcom EU gör sig mkt bra där. Men visst finns det saker jag stör mig på också.
Grafiken har jag vant mig vid, sen känner jag mig iofs ganska bekväm i all sorts grafik så länge jag har kul, det måste inte vara mörk diskbänksrealism liksom. Men vissa aliens t.ex mutons ser faktiskt ganska lama och oinspirerade ut.
Sen kan jag hålla med om att det kunde ha funnits lite mer customization på karaktärer och kanske lite mer vapen, items etc. Fler kartor också!
Tycker verkligen inte att det är för lätt. Bara en sån sak som ironman mode, hur ofta ser man det. Man får nog känna sig nöjd nån gång.