2012-10-24, 19:38
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
vey inte om jag har tid, men ok

1, var är blaster launcher?
2, var är backpack
3, var är time units?
4, grafik för kiddies(consoles)
5, för lätt(ja även i iron mam bla bla)
6, för lite ufo attacks(type en medium och resten små scouts när jag klarade det)
7, för få ufo bases på jorden(ufo som landat skall där komma ufo bas efter man bordat skeppet)
8, känslan/musiken i x com gjorde sitt, i nya kommer jag inte ens i håg det.
9, ang ingen backpack(p.2) så är det störande om man vill ha med extra granatwr eller mods, men kan endast använda 1))
10, inget.omspelningsvärde pga det kassa slutet(borde varit slutet på del 1 av ca 8 delar)
11, spelet är byggt för multiplayer och inget annat
12, character, var är skillsen jag vill öka på när jag levlar? bättre psi resistance? bättre strength? bättre aim så man träffa med första skottet, bravery? throwing accuracy?

etc etc....

could go on forever, men måste tillbaka till jobbet

Blaster launcher finns men kommer väldigt sent i spelet. Sen finns det flera moddar som fixar ufo attacks (så att man kan förhindra abductions och terror missions t.ex) och därmed får en större anledning att skaffa bra flyg. Kolla http://xcom.nexusmods.com/

Jag spelade aldrig originalet, bara väldigt lite av Xcom Apocalypse som jag knappt minns nåt från, men jag har spelat en del andra turnbased strategy och tycker att Xcom EU gör sig mkt bra där. Men visst finns det saker jag stör mig på också.

Grafiken har jag vant mig vid, sen känner jag mig iofs ganska bekväm i all sorts grafik så länge jag har kul, det måste inte vara mörk diskbänksrealism liksom. Men vissa aliens t.ex mutons ser faktiskt ganska lama och oinspirerade ut.

Sen kan jag hålla med om att det kunde ha funnits lite mer customization på karaktärer och kanske lite mer vapen, items etc. Fler kartor också!

Tycker verkligen inte att det är för lätt. Bara en sån sak som ironman mode, hur ofta ser man det. Man får nog känna sig nöjd nån gång.
Senast redigerad av sandpeople 2012-10-24 kl. 19:41.
Citera
2012-10-25, 08:11
Medlem
Folks, bygger ni firestorm-skepp tidigt? Annars känns det halvt omöjligt att besegra annat än små ufo:s.
Å andra sidan är dom sjukt dyra.
Hyr tänker ni?
Citera
2012-10-25, 08:54
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
Folks, bygger ni firestorm-skepp tidigt? Annars känns det halvt omöjligt att besegra annat än små ufo:s.
Hyr tänker ni?
Inget jag prioriterar i början, jag brukar forkusera på vapnen till flygfarkosterna istället. Har du t.ex. fyra Interceptors beväpnade med plasma cannon kan du sänka ganska stora UFOs om du skickar upp planen ett efter ett och nöter ner UFOt (se bara till att avbryta respektive flygplans attack innan det förstörts helt). Har du dessutom full satellittäckning över nordamerika för kontinentbonusen där tar det inte alltför lång tid att reparera skadade Interceptors.
Citera
2012-10-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Inget jag prioriterar i början, jag brukar forkusera på vapnen till flygfarkosterna istället. Har du t.ex. fyra Interceptors beväpnade med plasma cannon kan du sänka ganska stora UFOs om du skickar upp planen ett efter ett och nöter ner UFOt (se bara till att avbryta respektive flygplans attack innan det förstörts helt). Har du dessutom full satellittäckning över nordamerika för kontinentbonusen där tar det inte alltför lång tid att reparera skadade Interceptors.

rätt jobbigt att bygga 4 interceptors till varje kontinent...
Citera
2012-10-25, 09:16
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
rätt jobbigt att bygga 4 interceptors till varje kontinent...
Ptja, du hyr ju in dem till en ganska billig penning och ju fler du har redo desto lättare blir det att sänka större UFOs.

Men om du tycker det är jobbigt ska du testa bygga 4 Firestorms på varje kontinent, som jag har som sidoprojekt i mitt nuvarande game..
Citera
2012-10-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ptja, du hyr ju in dem till en ganska billig penning och ju fler du har redo desto lättare blir det att sänka större UFOs.

Men om du tycker det är jobbigt ska du testa bygga 4 Firestorms på varje kontinent, som jag har som sidoprojekt i mitt nuvarande game..

det jag satsar på. Tar man ner en Large UFo med en firestorm?
Citera
2012-10-25, 16:21
Medlem
elimicmats avatar
22 mission 51 kills.... Så stryker han med på "rutin-uppdrag". Berserker kom lite nära...

Galet kul och spela med Ironman-mode. Men det sved fan att han strök med....
Citera
2012-10-25, 18:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
det jag satsar på. Tar man ner en Large UFo med en firestorm?
Jaförfan, banka ned ett slagskepp med en firefox och plasma kanoner.
Citera
2012-10-25, 19:18
Medlem
dethalvabarnets avatar
Har inte orkat avslutat trots att man fixat ihop en oslagbar styrka i mitt classic ironman spel, sista banan är helt enkelt för tråkig så jag orkar inte spela den.

Iaf rolig grej som man kan leka med och gör sista fighterna väldigt enkla.
Ha minst 2 psi-soldater med dräkt med mindcontroll med psi hjälm(etheral corpse) och den passiva öka will resist 2nd lvl abilityn gör att man kan mindcontrolla allt som går 100%.(150-200 psi)

Terror missions blir jätteroliga, 0 döda. mindcontrolla första chrysalid grupp -1 och snipa/rocketa resten. Chrysalids scoutar jättesnabbt.

^ är tråkigt att man endast kan göra det efter viss farmning.

Synd att spelet inte kunde ha gjort bättre men vad förväntar man sig när man har en person som är ansvarig för spelets utforming som bara hållit på med andras skapelser.
Citera
2012-10-25, 21:05
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
22 mission 51 kills.... Så stryker han med på "rutin-uppdrag". Berserker kom lite nära...

Galet kul och spela med Ironman-mode. Men det sved fan att han strök med....
Vet hur det känns, förlorade just min bästa Assault som hade 86 kills på 38 missions. Var en Sectopod som 'blindsköt' från fog of war och hade sån jävla tur att den fick in en direktträff, 3 x 6 dmg + sprängde en bil som var nära.

Uppgraderingen från Officer Training School, som ska rädda ens soldater med hög level från att dö, har inte hjälpt en enda gång hittills...
Citera
2012-10-27, 20:55
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Hyr tänker ni?

Jag körde bara interceptors bestyckade med plasmacanons i princip tills Overseer dyker upp, då blir det ett krav med Firestorms. Endast Battleship och Overseer krävde Firestorm.
Citera
2012-10-27, 20:59
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Vet hur det känns, förlorade just min bästa Assault som hade 86 kills på 38 missions. Var en Sectopod som 'blindsköt' från fog of war och hade sån jävla tur att den fick in en direktträff, 3 x 6 dmg + sprängde en bil som var nära.

Uppgraderingen från Officer Training School, som ska rädda ens soldater med hög level från att dö, har inte hjälpt en enda gång hittills...

Tror att du måste ha en Support med Revive men är inte säker. Jag har vid flertalet tillfällen fått criticaly wounded istället för killed. Man har då typ 3 turns på sig att få dit sin Support och köra revive.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in