2012-10-23, 05:11
Medlem
Kebabsugers avatar
som dom misslyckadea med detta adhd spel flr tweens

orginal x com äter upp detta skiten, klarade spelet på några timmar, spela x com(dwt riktiga) och klara det på 10timmar.....
Citera
2012-10-23, 05:12
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Håll dina gubbar o gummor tätare, så att de kan supporta varandra. Går alltid igenom en outforskad dörr på ett ufo "i en grupp". Splitra inte din sguad.

(men, skall i ärlighetens namn säga att jag har ju gjort om "några" uppdrag )

Hur som haver.., givande spel
lol gå in i grupp, jätte bra, två alien granades och alla döda
Citera
2012-10-23, 09:03
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
som dom misslyckadea med detta adhd spel flr tweens

orginal x com äter upp detta skiten, klarade spelet på några timmar, spela x com(dwt riktiga) och klara det på 10timmar.....
Sluta trolla, du kan omöjligen klara nya XCOM "på några timmar" om du spelar på en av de högre svårighetsgraderna som t.ex. Classic/Ironman (vilket jag gör). Bara att rensa ett battleship, packat med Muton Elites, Heavy Floaters och Sectopods tog fanimej hela kvällen igår (vilket iofs var värt besväret i och med att jag äntligen kunde forska fram Blaster Launchers).

Om nya XCOM nu är så dåligt så är det absolut ingen som tvingar dig att spela. Själv gillar jag det som bara den och tycker att det är roligare än gamla XCOM (som jag förmodligen sänkt hundratals timmar i genom åren). Smaken är som baken, eh?
Citera
2012-10-23, 10:08
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
lol gå in i grupp, jätte bra, två alien granades och alla döda

Jaaah det är så jag brukar förlora soldaterna.
Citera
2012-10-23, 10:38
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jaaah det är så jag brukar förlora soldaterna.
Positionera en soldat på varje sida om dörren, med resten av trupperna en bit längre bak, i overwatch, längs sidorna där de inte sitter inom synhåll men har dörren under uppsikt. Ha med fördel även en sniper med squadsight positionerad så långt bak som möjligt men fortfarande med fri sikt in i rummet. När du sedan öppnar dörren och aktiverar eventuella fiender därinne, dra tillbaka trupperna som stod på varsin sida om dörren så fienderna förhoppningsvis följer efter. När de kommer in i din killzone och dina trupper får reaction fire är det bara att casha in.

Om fienderna fegar sig och inte följer efter så låt en Assault med Lightning Reflexes (oftast inte nödvändigt när du ska spana vid dörr men bra att ha hursomhelst) använda ett av sina två moves för att springa fram till sidan av dörren igen för att spana in. Förhoppningsvis sitter då fienden så din sniper kan skjuta. Dra sedan tillbaka din Assault med dess andra move så fienden inte får möjlighet till skott. Rinse, repeat.

Går såklart att vara mer aggressiv, men jag vill inte offra soldater i onödan. Är nästan i december (har dragit ut på "måste-uppdragen") och har förlorat två soldater totalt i mitt nuvarande Classic/Ironman game, vilket jag är väldigt nöjd med
Citera
2012-10-23, 14:41
Medlem
Har kört i 9 timmar nu och jag inte nöjd med alla buggar i spelet. Ibland försvinner mina save-filer en timme tillbaka i speltid och jag måste börja om med vissa missions. Ibland när det blir "Alien Acitivity" står fienderna där och inte gör någonting, kan inte få upp menyn eller någonting allt bara låser sig. Detta är grymt irriterande med alla buggar och kommer vänta tills en update kommer.
Citera
2012-10-23, 15:56
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terna
Har kört i 9 timmar nu och jag inte nöjd med alla buggar i spelet. Ibland försvinner mina save-filer en timme tillbaka i speltid och jag måste börja om med vissa missions. Ibland när det blir "Alien Acitivity" står fienderna där och inte gör någonting, kan inte få upp menyn eller någonting allt bara låser sig. Detta är grymt irriterande med alla buggar och kommer vänta tills en update kommer.

Konstigt, själv har jag inte stött på en enda bugg än efter många timmars spelande. Säker på att du har senaste versionen? Det har ju kommit en patch som fixade till en hel del buggar. Kör du via steam borde det ha uppdaterats automatiskt men det kan ju vara värt att kolla.
Citera
2012-10-23, 16:10
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Sluta trolla, du kan omöjligen klara nya XCOM "på några timmar" om du spelar på en av de högre svårighetsgraderna som t.ex. Classic/Ironman (vilket jag gör). Bara att rensa ett battleship, packat med Muton Elites, Heavy Floaters och Sectopods tog fanimej hela kvällen igår (vilket iofs var värt besväret i och med att jag äntligen kunde forska fram Blaster Launchers).

Om nya XCOM nu är så dåligt så är det absolut ingen som tvingar dig att spela. Själv gillar jag det som bara den och tycker att det är roligare än gamla XCOM (som jag förmodligen sänkt hundratals timmar i genom åren). Smaken är som baken, eh?

jo, kanske är din ålder? många tappar sitt strategiskt tänkande då de spelat korkade spel i så många år
har en 266mhz som endast 'r till för x com och magic the gathering, en jäkla skillnad

och att säga classic ironman gör skillnad, lol på vilket sätt? du dör permanent

klarade detta fjantet på 3 dagar när jag jobbade, vilket betyder jag spelade 2-3 timmar om dagen max

patetiskt, dom har tagit ett spel som skall ta lååååååång tid att klara och fixat det så alla adhd kiddies inte tappar koncentrationen efter några timmar som de skulle gjort med riktiga strategi spel

man levlar gubbarna för snabbt oxå, dör ingen så är hela ens squad colonels efter väldigt kort tid

bära en granat bara? patetiskt
ok, man kan köra support och ha 2 granater, fantastiskt!! var fan är backback där jag kan lägga med vad jag vill

psi helmet är ett måste, sen då ?`:P

och var är Blaster Launcher:n ????
Citera
2012-10-23, 16:16
Medlem
Och så tar vi av oss nostalgiglasögonen.
Citera
2012-10-23, 16:21
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Och så tar vi av oss nostalgiglasögonen.

vet du vad ordet nostalgi betyder ??

du kanske skall läsa vad jag skrev igen
Citera
2012-10-23, 16:44
Medlem
Har inget intresse av att läsa om ytterligare en person som tycker att spelet är för kort, för enkelt, inte tillräckligt likt det första. Vidare har jag ingen lust att läsa när personen i fråga varken kan stava, använda skiljetecken på ett ordentligt sätt eller ens inleda sina meningar med stor bokstav. Really, it's not that fucking difficult - om du nu är så sjukt bra på XCOM så borde du klara av det.

För att återgå till trådens ämne:

Någon som prövat mods? Startade om igår med den här och jag gillar det.
Citera
2012-10-23, 16:54
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Någon som prövat mods? Startade om igår med den här och jag gillar det.

Kör just nu igenom spelet en första gång på normal. Får se om jag orkar ta en classic ironman direkt efter eller om jag testar att köra moddat. Har kollat lite på den där och tyckt att den verkar lovande. Återkom gärna med recension när du kört mer .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in