Såg att mamman skrivit detta. Måste vara från utredningen hon fått från Socialstyrelsen?
"Polis Johan Lindkvist lyfte på telefonen 16,00 och ringde ut till vittnet, fosterfadern, som berättade att han gav smärtstillande till Donia på natten mot kraftiga smärtor i halsen för han hade glömt det tidigare på kvällen för de hade middags gäster i huset. Fosterfadern frågade de andra i huset om de hört konstiga ljud under natten men de hade de inte säger han till polisen. Han tillägger att hon hade väldigt ont i halsen, kunde knappt dricka eller äta. Polisen skriver att han httade Donia kl 01,30 inte 11,00 som man säger i nyheterna. Polisens telefonförhör tar 15 minuter och styrks med fosterfaderns pass. Lindkvist utför detta själv och det finns inget förhörsvittne. Johan Lundkvist tar sej till Lunds sjukhus 18,04. Där tar han inget i beslag inte heller något för analys. Johan Lindkvist skriver att uppgiften avser dödsbevis. Läkare död förlarade Donia 18,11 skrev sitt intyg färdigt 6 minuter senare. Så han fick inte med sej dödsbevis för det var inte färdigskrivet. Hon ville även polisanmäla och skrev det i sina anteckningar med utropstecken i sina anteckningar, polisanmälan ! . Pinsip P. Kvist hämtar dödsbeviset senare då det inte var fäskrivet.Han kontrolerar att kroppen är förd till rättsmedicin och uppmärkt.Vad som hände med den kvinliga läkarens polis anmälan till polisen framkommer inte,,,,. Johan Lindkvist är anställd som yttre befäl ,är altså inte kriminal polis och jobbar alltid ensam. Det sa han till mej och att jag kunde fråga hans chef varför han inte har anställning med en kolega när han är patrullerande gatupolis."
Förhöret via telefonen styrks med passet?

Hur som helst. EN polisman? Är det rutin när barn dör? Eller vet någon om det varit fler poliser inblandade? För mig framkommer det inte. Denna Lindkvist jobbar tydligen i Eslöv?? Är det dom som ansvarar för dödsfall i Dalby?
Iaf hittade denna artikel där Jaana säger så här:
"När jag ringde in en anmälan om misstänkt missbruk för ett tag sedan svarade Dalbypolisen att de skulle gå av passet för dagen och att de därför inte kunde komma. Tack vare en vän inom polisen ordnade hon så att det kom poliser till slut. Så här ska det inte behöva vara, säger Jana Alvesparr."
http://www.skanskan.se/article/20100...-fritt-i-dalby
Vem är vännen hos Polisen? Visst, vet att jag konspirerar. Men känns som att det ligger en råtta och ruttnar i detta ärende..