2012-05-05, 09:09
Citat:
Ursprungligen postat av Anund
Även om det från många av er som hakar på helt blint utan krav på fakta finns ett grundhat mot socialtjänsten generellt så måste ni kunna se att man inte kan kräva att de ska vara synska. Du tror inte att flickans moster kan vara subjektiv på grund av deras nära släktskap?
Självklart så finns brister i socialtjänsten runt om i landet. Det finns många fall som bör ifrågasättas men för den sakens skull kan man inte förutsätta att allt är socialtjänstens fel varje gång. Det händer (tyvärr) att barn dör. Även hos de bästa familjer och fosterfamiljer. Det har hänt att man kunnat konstatera att familjehem brustit i tillsyn vilket lett till dödsfall (se micros länk ex). Men det innebär inte att det alltid måste vara så. Varför inte vänta tills fakta kommer fram innan man uttalar sig genom att utgå från vad människor i sorg, affekt, hat och kris säger ?
Självklart så finns brister i socialtjänsten runt om i landet. Det finns många fall som bör ifrågasättas men för den sakens skull kan man inte förutsätta att allt är socialtjänstens fel varje gång. Det händer (tyvärr) att barn dör. Även hos de bästa familjer och fosterfamiljer. Det har hänt att man kunnat konstatera att familjehem brustit i tillsyn vilket lett till dödsfall (se micros länk ex). Men det innebär inte att det alltid måste vara så. Varför inte vänta tills fakta kommer fram innan man uttalar sig genom att utgå från vad människor i sorg, affekt, hat och kris säger ?
Jag kräver inte att socialtjänsten skall vara synsk. Jag vill att de jobbar under lag och att de skall se till barnet s bästa. I det här fallet vill jag att berörda socialsekreterare samt chefen för socialtjänsten sparkas från sina tjänster och åtalas för mord.
Visst är modern subjektiv, men en del uppgifter är rent objektiva och kan inte förändras genom hennes synsätt. Värdesubjektiva uttryck ignorerar jag.
Hade socialtjänsten fungerat hade vi haft färre hemlösa. Socialtjänstens totalhaveri och socialtjänstens förakt för lagen är det som snart kommer att skapa en social motreaktion i samhället där polisen står sig slätt mot den ökande mobben. Då är det inte bara tjänstemän och politiker som förlorar sina jobb och förmåner, många kommer påfallande nog att även förlora sina huvuden bildligt talat. Maktmänniskor fruktar bara att man själv blir maktlös.
I fall där barn far illa så måste man reagerar direkt, snabbt och effektivt. Jag skulle se det som positivt om någon gick in på den berörda socialförvaltningen och började avrätta socialsekreterare efter socialsekreterare till dess de erkänner de har fel. Ingen socialsekreterare någonsin har erkänt sina fel. När en socialsekreterare prickades av JO för att lilla tyska Mikael 4 år blev ihjälsparkad av sin styvfar så tyckte Sveriges socialsekreterare att det mest hemska i fallet var att deras kollega hade fått en prick av JO. Inte en jäkla omtanke om den försvarslösa lilla 4-åriga pojken som hade fått utstå tortyr fram till dagen han sparkades ihjäl.