2012-04-30, 22:48
Medlem
TheGreedys avatar
Till alla er som säger att en knarkare är en person som brukar Narkotika klassade droger.
Vad kallar man en person som brukar lagliga droger? , t.ex. MXE (vet att det håller på att bli klassat), 2c-p, etylfenidat mm.
Citera
2012-04-30, 22:55
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
är bara tjackisar pundare? Hur är det med horsare eller pillertrillare? Eller för den delen de som poppar E flertalet gånger i månaden eller de som äter grava mängder antidepp och ångestdämpande?
Ordet pundare kommer väl från det tidigare "tjackpundare" ? och för mig är man "Pundig" just när man ligger påtänd på golvet med elektronikprylar utspritt runt omkring sig och stel karaktäristisk gång.
Citera
2012-04-30, 23:00
Medlem
KUSEs avatar
En knarkare är någon som knarkar, dvs. missbrukar droger. (använder det i syfte att bli hög och inte för medicinering dvs.)

Hoppas det hjälpte dig förstå.
Citera
2012-04-30, 23:30
Bannlyst
Jag är knarkare, och det händer ibland att jag säger att jag är det självt. Men pratar jag med t.ex, tjejer eller läkare så brukar jag välja ordet "narkoman". "Pundare" är ett ord jag inte gillar - för då värderar man alla knarkare negativt. "Knarkare" är mer formellt. När folk använder ordet "pundare" så spetsar jag öronen, då vet jag att jag har att göra med en människa som är fördomsfull och anagligen medvetet elak och nedvärderande. En fiende allså.

Jag är tung narkoman: med IV amfetamin och smack, men numera substitutet Subutex. Som tur är så är inte "knarkare" min enda identitetet. Så om någon kallar mig för knarkare, så brukar jag säga: "Ja, jag är en knarkare". Och för att retas så säger jag ibland att jag även är säljare och har skickat folk i döden med mina varor. För då hatar de ännu mera, och blir inkapslade av sitt hat och mår dåligt när de ser at jag skrattar åt dem. Men det är ju så mitt liv ser ut, och är det någon som förtjänar att få höra såna saker så det just såna personer.

Mina övriga är identiter är, ja, det kommer väl att framgå i trådarna i framtiden. Sen fins det mycket positivt med att vara "knarkare" och säljare också. Det är faktiskt sanningen. Det är en underbar känsla att leva "på riktigt" - som i en film. Men visst finns det inte så mycket glamour, men ibland finns den allt.
Det mesta är dirty, smutsigt, sorgligt, destruktivt och döden himself.Det är något speciellt med oss knarkare, om vi är födda på ett speciellt sätt eller blivit det har jag funderat mycket på.
Citera
2012-04-30, 23:43
Medlem
nummer16s avatar
En knarkare är för mig en tragisk enkelspårig människa vars livs höjdpunkt är hans poison of choice, vad det än må vara, centralt för knarkaren är att hans liv oftast är en jävla soppa.
Jag tycker genuint synd om folk som knarkar regelbundet och gärna.
Citera
2012-04-30, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreedy
Till alla er som säger att en knarkare är en person som brukar Narkotika klassade droger.
Vad kallar man en person som brukar lagliga droger? , t.ex. MXE (vet att det håller på att bli klassat), 2c-p, etylfenidat mm.

ej, knarkare, men missbrukare kanske iaf
Citera
2012-04-30, 23:50
Medlem
nummer16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ordet pundare kommer väl från det tidigare "tjackpundare" ? och för mig är man "Pundig" just när man ligger påtänd på golvet med elektronikprylar utspritt runt omkring sig och stel karaktäristisk gång.
Termen pundare som jag har förstått det är ursprungligen en stockholms term, "Pundare (vikt), vikt som används för att hålla dekor på plats på en scen.(wiki)"
Jag antar att det senare kom att användas som skälsord i frasen "pundhuvud" som senare blev pundare men etymologin är väll kanske något oklar då jag inte är en språkprofessor.
Citera
2012-04-30, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nummer16
En knarkare är för mig en tragisk enkelspårig människa vars livs höjdpunkt är hans poison of choice, vad det än må vara, centralt för knarkaren är att hans liv oftast är en jävla soppa.
Jag tycker genuint synd om folk som knarkar regelbundet och gärna.

Det där stämmer inte. Man är inte arg på någon som man tycker synd om dem. Det finns många som du, bittra svenssons, de brukar vara såna ofta. I själva verket är det du som mår dåligt - och vill att andra ska må dåligt. Men förvänta dig ingen sympati från mig. Det är du som är den verkliga losern. För annars skriver man inte som du gör.
Citera
2012-05-01, 00:51
Medlem
alla dom här etiketterna gör mig virrig. alla dom drar nån lina eller poppar något piller på helgen är inga knarkare/pundare i mina ögon. jag vet inte vad man ska kalla dessa svenssons men det är först när man hamnar i ett missbruk och inte kan sköta jobbet/vardagen man är en knarkare/pundare. men det är mina åsikter baserat på mina erfarenheter sen finns det antagligen personer som ser östermalmsbrats som knarkare för att dom gillar att dra kola men det gör inte jag
Citera
2012-05-01, 00:57
Medlem
SeMeNoMores avatar
Är jag knarkare? Antagligen.
Är jag pundare? Säkerligen.

Only God can judge me motherfuckers
Citera
2012-05-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
är bara tjackisar pundare? Hur är det med horsare eller pillertrillare? Eller för den delen de som poppar E flertalet gånger i månaden eller de som äter grava mängder antidepp och ångestdämpande?
Endast tjackisar är pundare. Precis som endast heroinister är horsare.
Citera
2012-05-01, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Endast tjackisar är pundare. Precis som endast heroinister är horsare.

Nah. Det är delade meningar om det. Det är ingen som äger språket vettu, och för många är haschare och horsare också pundare. Det är mer inom subkultuen själv den indelningen ger. Horse har fått en status för att den är farlig, men är ju den värsta skitdrogen av alla, amfetamin är också skitdrog.

Det bästa är såna grejer som oxy tycker jag, och alkohol så klart. Den är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in