2012-05-01, 01:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
En knarkare är en som inte har kontroll på sitt bruk av droger. Men om du frågar en "vanlig svensson" så svarar han att alla som brukar droger är knarkare. Om man t.ex röker weed varje helg istället för att dricka sprit så anses man som en knarkare. Men i så fall borde de flesta kallas alkoholister om de dricker sprit. Men en riktig knarkare är en person som saknar kontroll och missbrukar en eller flera narkotikaklassade droger.
Citera
2012-05-01, 02:07
Medlem
nummer16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Det där stämmer inte. Man är inte arg på någon som man tycker synd om dem. Det finns många som du, bittra svenssons, de brukar vara såna ofta. I själva verket är det du som mår dåligt - och vill att andra ska må dåligt. Men förvänta dig ingen sympati från mig. Det är du som är den verkliga losern. För annars skriver man inte som du gör.

Ah, det var inte nödvändigtvis min mening att trampa någon på tårna.
Jag talar ur erfarenhet, bitter sådan, men mina utsvävningar ligger år tillbaka i tiden och jag hade vett nog att aldrig trilla dit på något, inte för att droger inte är roligt, tvärt om! Som Louis C.K sa, drugs are so fucking great they will ruin your life.
Men det är just det som är grejjen, i min mening är droger nått man experimenterar med, och en människa som inte är intelligensbefriad inser tillslut att droger är skit. Den lilla delen av människor som kan nyttja droger regelbundet och på ett positivt sett är så liten att den snudd på är obefintlig, fråntaget några enstaka kroniskt extroverta cannabis entusiaster.

Men det faktum att du blev provocerad bekräftar egentligen bara min initiala ståndpunkt.
Drogar du länge nog blir du en av dom tråkiga jävla pundarna som sitter och skryter om hur tragiska dom är.
Sådan är sakens natur, och om man blundar för det, ja då hör man hemma i träsket.
Edit: lite punkter o skit behövdes
Citera
2012-05-01, 02:47
Medlem
Passenger10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Knarkare är en brukare (men inte nödvändigtvis missbrukare) av illegala droger eller okonventionella droger.

I stort sett det här.

Har dock märkt att flera som brukar/missbrukar narkotika inte gillar att bli stämplade som knarkare.

Personligen ser jag inget fel i att bli kallad för knarkare, just för att jag använder illegala substanser. Om någon frågar mig, (beroende på vem det är förstås) så kan jag uppriktigt säga att jag är en pundare/knarkare.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
En knarkare är en som inte har kontroll på sitt bruk av droger. Men om du frågar en "vanlig svensson" så svarar han att alla som brukar droger är knarkare. Om man t.ex röker weed varje helg istället för att dricka sprit så anses man som en knarkare. Men i så fall borde de flesta kallas alkoholister om de dricker sprit. Men en riktig knarkare är en person som saknar kontroll och missbrukar en eller flera narkotikaklassade droger.

Röker du cannabis varje helg så brukar du narkotika (trots att det "bara" är cannabis). Därför är du en knarkare, vare sig du gillar benämningen eller inte. Finns inga "riktiga" eller "låtsas" knarkare, använder du narkotika så är du en knarkare. Punkt slut.
Senast redigerad av Passenger10 2012-05-01 kl. 03:12.
Citera
2012-05-01, 22:01
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreedy
Till alla er som säger att en knarkare är en person som brukar Narkotika klassade droger.
Vad kallar man en person som brukar lagliga droger? , t.ex. MXE (vet att det håller på att bli klassat), 2c-p, etylfenidat mm.

Låtsasknarkare.
Citera
2012-05-01, 23:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Låtsasknarkare.
+1

edit - tar själv ibland rc's så ta inte detta negativt
Citera
2012-05-02, 00:12
Medlem
glois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreedy
Till alla er som säger att en knarkare är en person som brukar Narkotika klassade droger.
Vad kallar man en person som brukar lagliga droger? , t.ex. MXE (vet att det håller på att bli klassat), 2c-p, etylfenidat mm.
Tontknarkare. Riktiga grejer ska det va!
Citera
2012-05-02, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nummer16
Ah, det var inte nödvändigtvis min mening att trampa någon på tårna.
Jag talar ur erfarenhet, bitter sådan, men mina utsvävningar ligger år tillbaka i tiden och jag hade vett nog att aldrig trilla dit på något, inte för att droger inte är roligt, tvärt om! Som Louis C.K sa, drugs are so fucking great they will ruin your life.
Men det är just det som är grejjen, i min mening är droger nått man experimenterar med, och en människa som inte är intelligensbefriad inser tillslut att droger är skit. Den lilla delen av människor som kan nyttja droger regelbundet och på ett positivt sett är så liten att den snudd på är obefintlig, fråntaget några enstaka kroniskt extroverta cannabis entusiaster.

Men det faktum att du blev provocerad bekräftar egentligen bara min initiala ståndpunkt.
Drogar du länge nog blir du en av dom tråkiga jävla pundarna som sitter och skryter om hur tragiska dom är.
Sådan är sakens natur, och om man blundar för det, ja då hör man hemma i träsket.
Edit: lite punkter o skit behövdes

Jo, det var det visst.... Ljug intel
Äh, du bekräftar inget annat än det jag tidigare har sagt om dig: att du är missnöjd med ditt egna liv och bitter. Varför skulle du annars tracka ne rpå dem som redan har lägst status i samhället? Människan är behovsstyrd och skriver inte såna blaffor om hur jävla värdelösa knarkare är - om man själv inte har en issuw.
Citera
2012-05-02, 02:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passenger10

Röker du cannabis varje helg så brukar du narkotika (trots att det "bara" är cannabis). Därför är du en knarkare, vare sig du gillar benämningen eller inte. Finns inga "riktiga" eller "låtsas" knarkare, använder du narkotika så är du en knarkare. Punkt slut.

Men i såfall är alla som dricker alkohol alkholister. Ni får kalla mig vad ni vill.
Citera
2012-05-02, 09:52
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Men i såfall är alla som dricker alkohol alkholister. Ni får kalla mig vad ni vill.

Är du dum i huvudet?
Citera
2012-05-02, 10:03
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Jag håller med, festdrogar man så är man ingen knarkare, lika lite som att man är alkoholist om man dricker varje helg.
Citera
2012-05-02, 10:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det finns säkert en medicinsk definition för den som är intresserad. Men rent allmänt så är det ju vissa begrepp som kan vara svåra att definiera, t.ex. "Kvalitet", men man känner omedelbart igen det när man ser det. På samma sätt tycker jag att "Knarkare" fungerar, man känner direkt igen en knarkare när man ser & hör honom en liten stund.
Citera
2012-05-03, 02:15
Medlem
nummer16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jo, det var det visst.... Ljug intel
Äh, du bekräftar inget annat än det jag tidigare har sagt om dig: att du är missnöjd med ditt egna liv och bitter. Varför skulle du annars tracka ne rpå dem som redan har lägst status i samhället? Människan är behovsstyrd och skriver inte såna blaffor om hur jävla värdelösa knarkare är - om man själv inte har en issuw.

Komiskt igentligen du blev ju provocerad över hur rätt jag hade och följdaktligen försökte du generalisera mig och misslyckades kapitalt jag är en realist, du är verklighetsfrånvänd.
Jag trackar inte ner på knarkare, jag gav min åsikt; Knarkare är tragiska människor för att knark gör dig till en tragisk människa, givetvis händer det inte över en natt men det händer tillslut om man inte har vett nog att sluta innan.

Ja det förvånar mig inte att du kastar ut sånna floskler som att människan är behovsstyrd, jag kan tänka mig att många rationaliserar sina missbruk med sån skit.

Om du tänker svara på detta inlägget så kan du väll flika in varför jag har fel? Kanske peka på en handfull glada sprut narkomaner så jag får insikt i hur trivsam och tillfredställande den tillvaron är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in