2012-04-28, 18:48
Medlem
Nateriouss avatar
Är jag en knarkare bara för att jag njuter av gräs i perioder?

Även fast jag har full kontroll, röker aldrig innan jag ska till jobbet eller på jobbet.

Är sällan ute och dricker med polarna utan jag sitter hemma och myser istället med några spliffar eftersom min arbetsplats är hektisk.
Citera
2012-04-28, 18:54
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious

Även fast jag har full kontroll, röker aldrig innan jag ska till jobbet eller på jobbet.

Är sällan ute och dricker med polarna utan jag sitter hemma och myser istället med några spliffar eftersom min arbetsplats är hektisk.

En definitionsfråga! Jag tycker absolut inte att man knarkar för att man röker gräs.
Ser det inte som en drog riktigt överhuvudtaget, men har trots allt respekt för "drogen".
Citera
2012-04-28, 18:56
Medlem
Jon Spendrup var ju en innan överdosen....
Citera
2012-04-28, 19:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Så både en som missbrukar och en som brukar någon gång i månaden anses vara knarkare?

Känns det väldigt individuellt hur man ser på saken, finns säkert något rätt och fel dock.
Ja. Jag tycker inte den dåliga klang ordet knarkare tidigare haft riktigt finns kvar.
Citera
2012-04-28, 19:13
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja. Jag tycker inte den dåliga klang ordet knarkare tidigare haft riktigt finns kvar.
Intressant. Men då kan man ju nästan kalla en vanlig svensson som tar sig en öl fredagkväll för ett fyllo?
Citera
2012-04-28, 20:09
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious

Enligt många tokar är du det. En riktig dödsknarkare. Jag skulle inte säga det idag.
Citera
2012-04-28, 20:58
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Intressant. Men då kan man ju nästan kalla en vanlig svensson som tar sig en öl fredagkväll för ett fyllo?

Knarka, är enligt mig att ta/bruka/missbruka narkotika. Och eftersom det alltid varit negativt att bruka någon form av narkotikaklassad drog så har ordet alltid haft en dålig klang till sig i folkmun. Motsvarigheten för alkohol är väl bara att "dricka".

Pundare och fyllo är slang för missbrukare, någon som lever för bruket istället för sig själv.

Bra fråga ändå TS, jag antar det inte finns någon bestämd form då knark har alltid setts som djävulens verk och brukar du det så är du automatisk en missbrukare.
Citera
2012-04-28, 21:58
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nja, knarkare kallas bara de som brukar illegala eller okonventionella droger eftersom uttrycket är myntat av "svenssons" som inte betraktar sig själva som knarkare bara för att de dricker en öl till middagen.
Citera
2012-04-30, 17:10
Medlem
Tyl3rDurd3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Jag tyckte att ditt inlägg var ganska intressant faktiskt. Tycker också att man oftare hör att en person är knarkare ifall man (miss)brukar heroin exempelvis, men alltså.. vad kallas man ifall man t.ex röker cannabis dagligen? Flummare, stoner?

Enligt mig så tycker jag att det i många fall är pundare, som jag tycker är en person som misslyckats i livet, eller stoner/livsnjutare som glider med och samtidigt sitter på tåget om du fattar vad jag menar.
Det är iaf min erfarenhet av personer som brukar CB ofta.
Citera
2012-04-30, 17:23
Medlem
undervattenfisks avatar
Knarkare är en som är beroende, pundare är en tjackis och en som tar under helger eller sällan är hobbyknarkare.
Citera
2012-04-30, 22:04
Medlem
damnLFOs avatar
knarkare är ett ord som bara vi kan använda utan att det är stötande. Typ som nigger i USA.
ex. Jag kan kalla mig och mina vänner för knarkare, men gör en ickebrukare/drogmotståndare det är det automatiskt stötande och bör hanteras som dikriminering.
Citera
2012-04-30, 22:05
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Knarkare är en som är beroende, pundare är en tjackis och en som tar under helger eller sällan är hobbyknarkare.
är bara tjackisar pundare? Hur är det med horsare eller pillertrillare? Eller för den delen de som poppar E flertalet gånger i månaden eller de som äter grava mängder antidepp och ångestdämpande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in