2025-09-08, 23:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpossible
Plockar alltid upp om jag är i områden där folk rör sig men när jag är mitt ute i skogen brukar jag låta det ligga.
Även sett stolpskott som går igenom besväret att plocka upp det men lämna påsen med skit i slängd på marken.

Varför gör folk så? Det är ju värre.
Citera
2025-09-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fråga dom
Citera
2025-09-09, 14:16
Avstängd
TantRossins avatar
Den hundbajs lagstiftningen är komplett idiotiskt och bör göras om. Klart, om du bor i stan, tätbebyggda områden, då finns det hinkar som är till för skiten, men på glesbygden? De färresta skulle gå hem med bajsposen, därför ses det jämnt med bajsposer som är slängt på marken. För det det första ser det för jävligt ut, för det andra kan plastiken inte nedbrytas i naturen.
Citera
2025-09-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Det kan jag inte svara på, aldrig ertappat någon i akten men sett flera påsar med skit slängda på backen. Mycket märklig logik kan jag tycka
Citera
2025-09-09, 17:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpossible
Det kan jag inte svara på, aldrig ertappat någon i akten men sett flera påsar med skit slängda på backen. Mycket märklig logik kan jag tycka

Har gjort detta en enda gång i mitt liv. Vi satte oss ned vid vattnet och satt på stenen en lång stund, sedan så var påsen vips inte med. Det var ett naturreservat dessutom så jag fick skämmas.

Är noga med att slänga bajspåsar i täckta papperskorgar. Annars kan skatorna ta dem, släpa runt med allt möjligt skräp, ibland får människor skulden för skatorna.

Men jag vet också att folk med vett och vilje dumpar påsen. Jag tror inte vi kommer få någon som erkänner.

Det värsta jag hört var att flera hundägare slängde in sina påsar i en hästhage så hästarna åt bajset och påsarna och sedan dog hästarna av plasten i magen.
Citera
2025-09-11, 06:27
Själva kör folk 1500mil med dieselbil och flyger till Thailand och sen klagar över en bajskorv på marken. Människor är för dumma för att leva.
Citera
2025-09-11, 06:39
Medlem
Tar ni hästägare upp efter eran häst?

Nä men tar upp efter hunden om det är där folk rör sig. Mitt inne i skogen utanför stig tar jag knappast upp.

Sämsta är, håller jag med om, när folk tar upp hundens fekalier och sedan slänger påsen på marken för dom inte orkar bära påsen.
Citera
2025-09-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennepin
Själva kör folk 1500mil med dieselbil och flyger till Thailand och sen klagar över en bajskorv på marken. Människor är för dumma för att leva.
Får jag bajsa I din hall? Har knappt råd med en resa till Thailand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in