2012-05-20, 21:29
Medlem
Mr.Scullys avatar
De gånger jag rastar en hund plockar jag upp, så länge det inte ligger i något dike eller liknande.
Kan dock erkänna att påsen har en tendens att inte alltid hamna i hundlatrinen...
Citera
2012-05-20, 22:50
Medlem
Nu har jag både fått skratta och blivit förbannad på kommentarer här.
Det är så j-a äckligt med hundskit överallt. Barnen springer på gräsmattan i parken och jag dfår skrika;
-Kliv inte i hundbajs!!!
Eller när vi är på väg hem efter skolan och dagis..bajshögarna ligger kvar längst sidorna på gångbanan efter att snön smält undan. Det luktar fan!

Det är faktiskt så att det klassas som nedskräpning av hundägare som inte plockar upp efter sig!
Jag skulle tycka att det var såå roligt om någon människa kom och bajsade på er tomt, eller på er gångbana, hoppas att ni trampar i det!

Men ni tycker väl inte att det är så äckligt..med skit under skon och odör i näsan...
Citera
2012-05-20, 23:08
Medlem
Summerbirds avatar
Och om jag går på parkeringen så skimrar det regnbågsfärgat i varje vattenpöl av olja. Vid vägkanterna är det grådammigt av asfalt och HA-oljor. På ett ställe står ett lämnat bilbatteri sen ett halvår tillbaka.

Ärligt talat är hundskit verkligen det minsta problemet. Jag vet att det luktar fan, men cancer är mycket värre.

OT: Jag plockar hundbajset där det verkligen stör och om folk ser. Min hund får inte göra behoven vid skolor, lekplatser, brevlådor eller soptunnor.
Citera
2012-05-22, 04:45
Medlem
konstifiks avatar
Där jag bor plockar jag aldrig upp efter min hund då den bajsat.
Däremot när jag hälsar på en vän inne i stan och tvingas rasta den i ett mer tätbebott bostadsområde så brukar jag plocka upp, mest för att min vän plockar efter sin hund och folk tydligen blir väldigt irriterade om man inte gör det.
Jag tycker att man ska plocka upp efter hunden då man rastar den i bostadsområden,
men egentligen mest bara där också, eller allmänt på ställen där många går och barn leker.
Jag vill bli bättre på att plocka upp efter hunden där jag bor, jag har inget annat att skylla på än att jag är bekväm... Försöker bättra mig.
Annars brukar jag se till så hunden går fot (om den nu inte är helt vansinnigt nödig) tills vi kommer till ett ställe där det är mer "ok" att bajsa,
som tur är finns det rätt gott om sådana platser där jag bor.
Men att plocka upp efter sig gör ju att t.ex mindre grejer bland hundarna sprids till varandra på så vis...
Behöver skärpa mig!
Citera
2012-05-24, 14:33
Medlem
där jag bor just nu så plockar jag alldrig upp.
Men dom gånger vi är i stan så plockas det alltid upp om någon ser hunden skita
Citera
2012-05-24, 14:42
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Plockar alltid upp efter jycken om vi inte är ute i skogen och luffsar men jag vete faan om det inte är värre med allt jävla skräp folk "tappar" ute i naturen? Hundskiten försvinner ju av sig själv efter en tid.
Citera
2012-05-24, 14:49
Medlem
Imperors avatar
Många verkar vara väldiga ögontjänare på detta, något som uppstår då folk får lära sig genom hot istället för riktig uppfostran! (Samma gäller hundar ). Tycker att det är riktigt ruttet att lämna skiten bara för att man är lat dock.
Att det gnälls en massa på våren till första riktiga tövädret kan jag dock inte riktigt förstå. Visst töar det fram en hel del skit då, men det betyder ju inte att hela världen invaderats av respektlösa hundägare helt plötsligt utan att alla de glömda och missade skithögarna (ibland har man ingen påse kvar eller ser inte helt enkelt) från typ tre månader kommer fram på en gång! Första regnet och de är borta... Känns ju lika efterblivet som att både SJ och div lokaltrafikleverantörer blir lika överraskade varje år för att det kommer först löv på rälsen på hösten (jävligt konstigt och oväntat att träder fäller sina löv?) och sedan att det kommer snö och is på spår och vägar (det brukar det ju inte gör på vintern?) Hur vore det om de istället byggde infrastrukturen på ett sätt som tål löv, snö och is? Precis som att folk borde kunna lära sig att på våren töar det fram skit, som snart försvinner!
Citera
2012-05-27, 01:01
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunezzz
Avskyr folk som inte plockar upp.
Ser jag någon som inte plockar efter hunden går jag ifatt och frågar vafan dom sysslar med
Och då ger jag dig antagligen en kniv i sidan eller en rak höger då jag är psykiskt labil.

Men seriöst så håller jag med dig. Jag skulle antagligen göra detsamma som du säger om jag ser någon som inte plockar upp efter sin hund. Antagligen då jag ofta söker efter bråk/problem om det inte kommer spontant till mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Såna där som inte plockar upp efter sina hundar som skitit utanför porten borde ha fängelse eller fråntagande av deras hund.
Haha, humor.
Citera
2012-05-28, 12:38
Medlem
Plockar alltid upp utom när vi är mitt ute i skogen och han bajsar "off road". Är det bredvid stig eller väg så tar jag bort det. Skitäckligt med allt bajs ju!

Ser man ngn som inte plockar upp så halar man upp en påse och sträcker fram "här får du en påse, jag har också glömt de hemma ngn gång".
Citera
2012-05-29, 07:52
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Jo precis, men det folk blir förbannade på är alla hundägare som tror skiten försvinner bara för det sjunker ner i snön tex för att sedan komma fram i hundratal när snön smälter.
Och folk som inte plockar upp längs vägar osv så det finns risk för att någon trampar i det, det ser ju inte så kul ut heller.
Tvivlar på att många bryr sig där det är lite mer visuellt oåtkomligt, i buskar osv.
Man kan ju på under en kall vinter åtminstone vänta tills fekalet kylts och övergått i fast fas, sedan sparka in det i ett buskage. Då får man inget på skon. Eller göra en snöboll av den om det finns snö. Sparka då lite snö över kringlan och bädda in den helt i snö. Släng snöbollen där det inte kommer upp på våren.

En intressant följdfråga är ju varför folk inte bryr sig att plocka upp hundbajs när det handlar om visuellt oåtkomliga ställen som du sa.

En teori kan vara att de som nitiskt plockar upp efter sin hund bara är dumsnälla personer.
Jag tror det mer handlar om att vi är konflikträdda. Det är kanske en sorts försvarsmanöver det handlar om. Åtminstone för de som gör som mig och bara plockar upp när det inte hamnar där nån trampar.
Citera
2012-05-29, 12:46
Medlem
Men buskarna blir ju knökfulla av hundbajs om man låter det ligga kvar där, äckligt som bara den! Min bajsar två gånger om dagen. Det blir många högar på ett år. I samma hus bor det två hundar till, i grannhuset två osv. Det blir VÄLDIGT mkt bajs om man inte plockar allt efter sig.
Citera
2012-05-29, 12:50
Medlem
Vakthoras avatar
bajsar den i skogen eller inne i en buske så tar jag inte upp det.
Annars är det självklart att skiten skall upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in