2012-04-27, 14:59
Medlem
KUSEs avatar
Jag brukar låta det vara om den skiter på ett ställe där ingen går. En gång sket min hund på en trädstam tex. (hur fan lyckas man).

Tar oftast upp skiten dock. Det andra undantaget är om jag glömt att ta med bajspåsar. Har jag glömt bajspåsar så säger jag högt för mig själv "Jaha, då får jag gå och hämta en påse för det har jag glömt." Sedan gör jag inte det.

Hur gör ni, har ni strikt moral när det kommer till att plocka skit? Eller skiter ni i om någon trampar i det?
Citera
2012-04-27, 15:02
Medlem
Napis avatar
Jag svarar väl ungefär som dig, springer jycken in i ett buskage kommer jag inte krypa in efter och plocka, men vid sidan av trottoaren tar jag upp det.
Citera
2012-04-27, 15:03
Medlem
KUSEs avatar
Destruenter bryter väl ner avföringen och får ut energi av detta? Då torde det ju vara värre med alla skorstenar som slänger sina cigg överallt och utöver det även förstör ozonlagret.

Såklart är det mer trevligare att trampa på en fimp än en hundskit, men rent moraliskt sett..
Citera
2012-04-27, 15:06
Jag kan faktiskt ärligt säga att jag alltid plockar upp min hunds bajs, är väldigt noga med det. Jag tycker det är äckligt när man själv trampar i hundskit, därför plockar jag alltid upp efter min. Sen så ser gatorna mycket bättre ut utan en massa hundbajs överallt.
Citera
2012-04-27, 15:06
Medlem
Napis avatar
Jo precis, men det folk blir förbannade på är alla hundägare som tror skiten försvinner bara för det sjunker ner i snön tex för att sedan komma fram i hundratal när snön smälter.
Och folk som inte plockar upp längs vägar osv så det finns risk för att någon trampar i det, det ser ju inte så kul ut heller.
Tvivlar på att många bryr sig där det är lite mer visuellt oåtkomligt, i buskar osv.
Citera
2012-04-27, 15:13
Medlem
Det är riktigt äckligt att veta, "det som försvinner i snö, kommer fram i tö" att det finns hundägare som inte plockar upp skiten. Gör du inte det, ska du fan inte heller ha hund!

Flera gånger då en krattat utanför staketet så ligger det korvar där i gräst. Behöver väl inte beskriva hur förbannad en blir när det fastnar kletig skit i krattan.... Eller under skon!

För ett par år sedan gick det förbi en kärring "ja per definition, den benämningen" som rasta sin hund utanför mitt hus, såg genom förstret hur hunden sket och hon bara drog med sig hunden som inget hänt..

Så stod jag en dag o kratta gården då kärrigen går förbi och låter hundjäveln sitta och skita innanför staketet precis vid grinden in på min gårdsplan. Kunde inte hålla mig utan att fråga vafan hon håller på med?
fick inget svar inte ens ett svar likt, -jag ska ta upp det, vänta!

Utan det där ufo looken att hon inte brydde sig ett skit om situationen.

I stundens hetta och all irritation sedan tidigare så brast det för mig, och jag fråga hur jävla glad du skulle bli om jag kom hem till dig och sätter mig o skiter mitt på din gräsmatta.

idioten blev helt paff, antagligen vart det en sådan kärring som aldrig fått höra att hon gjort fel, för jag såg då aldrig att hon gick den här turen förbi mitt hus någon mer gång.

Tänk er själv scenariot när ni hundägare kliver i en nyskiten skitkorv, och du ķänner hur det riktigt smetar ut under hela skon, in i varje mönster av dojan och du vet. -Fan! Jag klev i hundbajs!

Plocka då upp efter er!
Citera
2012-04-27, 15:15
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Jag brukar låta det vara om den skiter på ett ställe där ingen går. En gång sket min hund på en trädstam tex. (hur fan lyckas man).

Tar oftast upp skiten dock. Det andra undantaget är om jag glömt att ta med bajspåsar. Har jag glömt bajspåsar så säger jag högt för mig själv "Jaha, då får jag gå och hämta en påse för det har jag glömt." Sedan gör jag inte det.

Hur gör ni, har ni strikt moral när det kommer till att plocka skit? Eller skiter ni i om någon trampar i det?

brukar aldrig ta upp. kan ibland t.o.m fejka med plastpose. deromot har jag en chihuahua so den lemnar inga stora avforingshogar. ser mer ut som harepluttar haha
Citera
2012-04-27, 15:20
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brottsling
brukar aldrig ta upp. kan ibland t.o.m fejka med plastpose. deromot har jag en chihuahua so den lemnar inga stora avforingshogar. ser mer ut som harepluttar haha

Haha en fråga bara. Varför plockar du inte upp det samtidigt om du bemödar dig att fejka att du tar upp? Lika bra o göra det då och sedan knyta igen påsen o slänga den i en sopkorg. Annars låter du det bara vara och struntar i att fejka.

Jag bryr mig inte om någon plockar upp eller inte, det är deras problem. Dessutom ränner jag inte runt på gräsmattorna. Men däremot borde man plocka upp om det är på gatan.
Citera
2012-04-27, 15:24
Medlem
Tunezzzs avatar
Avskyr folk som inte plockar upp.
Ser jag någon som inte plockar efter hunden går jag ifatt och frågar vafan dom sysslar med
Citera
2012-04-27, 15:25
Medlem
Keffastes avatar
Tror ärligt talat jag aldrig gjort det
Citera
2012-04-27, 15:28
Medlem
Beskkovs avatar
Jag har en yngre kille i mitt område där jag bor som ALDRIG plockar upp skiten efter hunden. Jag har sagt till honom så många gånger och han bara rycker på axlarna. Så förra veckan gick jag runt i mitt område och plockade upp all hundbajs jag kunde hitta och la det i en påse. Gick till hans lägenhet och pressade in skiten i brevinkastet med en liten lapp ( " Lär dig plocka upp din hunds skit " ). Efter det så går han och plockar upp skiten efter hunden.
Citera
2012-04-27, 15:30
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beskkov
Jag har en yngre kille i mitt område där jag bor som ALDRIG plockar upp skiten efter hunden. Jag har sagt till honom så många gånger och han bara rycker på axlarna. Så förra veckan gick jag runt i mitt område och plockade upp all hundbajs jag kunde hitta och la det i en påse. Gick till hans lägenhet och pressade in skiten i brevinkastet med en liten lapp ( " Lär dig plocka upp din hunds skit " ). Efter det så går han och plockar upp skiten efter hunden.

Mytoman much?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in