2012-04-28, 22:50
Medlem
Månsans avatar
Fan vad Persbrandt är patetisk. Jag rör mig en del i samma krogmiljöer som denne fjant. Att systematiskt fördärva sitt rykte som karln är i färd med är tamejfan obegripligt för varje normal människa. Hybris är bara förnamnet. Om 5-10 år när han hans tjänster inte längre är efterfrågade blir det inte lika roligt. Var beredd på en kraschlandning av sällan skådat slag. Alkoholiserad, utblottad, hånad och helt tillintetgjord är bara en tidsfråga.
Citera
2012-04-28, 22:58
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Skådespelare och teaterapor är undantagslöst bekräftelsehoror; MP är således en första klassens bekräftelsehora som själv inte tror att han är värd nåt och måste ha publikens kvitto på att han är värd nåt. Han uppvisar alla tecken på en medelålders bekräftelsehora

* Han knullar markerat yngre än sin egen ålder.
* Han bedövar sina inre spöken med sprit och droger
* Han känner sitt ego hotat och måste därför slåss med krogpersonal.

MP må vara 50; mentalt är han närmare 15.

Det kan mycket väl bli Leila K som föregående postare så påpassligt framhöll

Alla som befinner sig på krogen, speciellt runt inneställena är bekräftelsehoror, inte bara skådespelare. Där finns reklamare, filmare, journalister, musiker, egen företagare, själv älskande börsnissar, folk som jobbar på kontor, folk som ser sig lite för finare än andra...

Alla djävlar är idag mediakåta. Putar med munnen och du får ligga.
Citera
2012-04-28, 23:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Alla som befinner sig på krogen, speciellt runt inneställena är bekräftelsehoror, inte bara skådespelare. Där finns reklamare, filmare, journalister, musiker, egen företagare, själv älskande börsnissar, folk som jobbar på kontor, folk som ser sig lite för finare än andra...

Alla djävlar är idag mediakåta. Putar med munnen och du får ligga.

Nej, jag är på Stocholms krogar -- några av dem s.k. "inneställen" -- enkom för att ta några öl, garva med polarna och för att slippa käka hemma. Som ett andra vardagsrum. Jag, och många med mig, föraktar stökiga typer som Persbrandt som asfulla stormar in och stör trivseln.
Citera
2012-04-29, 01:16
Medlem
deepdivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har skrivit i en tidigare tråd om Fjanten, även det om Teatergrillen.

Jag kommer in, sätter mig vid några donnor och konverserar (i syfte att få...) och från toan kommer Mr Persbrandt och hävdar att jag "tagit hans tjejer".
Jag blev efter det informerad att jag skulle få stryk om han inte fick en "Stöl" och en "Jäger".
Vad gör man? Jag ville dricka och ligga så jag orkade inte slåss (viss berusningsgrad spelade in) men vore det nu skulle han haft ont, i dagar och veckor.

Jag gav honom en stöl och en jäger och gav mig sedan iväg men en av hans tjejer för en liten kärleksstund. Detta var 2009-10.

Du "gav honom en stor öl och en Jägermeister"? Jobbade du som bartender på haket där Mr Persbrandt kom ut ifrån toaletten?

"men vore det nu skulle han haft ont, i dagar och veckor" . Heter du John i förnamn och Rambo i efternamn? Eller Runar? Vakna till liv nu,ditt jefla liggsår.
Citera
2012-04-29, 07:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepdiver
Du "gav honom en stor öl och en Jägermeister"? Jobbade du som bartender på haket där Mr Persbrandt kom ut ifrån toaletten?

"men vore det nu skulle han haft ont, i dagar och veckor" . Heter du John i förnamn och Rambo i efternamn? Eller Runar? Vakna till liv nu,ditt jefla liggsår.
Ja, jag heter John Rambo men jobbade inte som bartender.
"Alla" som frekventerar de krogar Mr Fjant går på (allt från pizzasyltor till Grands veranda) vet att han ofta avvisas från stället. Tidningsrubbarna tillkommer enbart då han "tagit i lite extra"...
Citera
2012-04-29, 08:04
Medlem
..Men,tänk om MP lever det liv han valt att leva...Att han själv är nöjd..
Citera
2012-04-29, 12:05
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fan vad Persbrandt är patetisk. Jag rör mig en del i samma krogmiljöer som denne fjant. Att systematiskt fördärva sitt rykte som karln är i färd med är tamejfan obegripligt för varje normal människa. Hybris är bara förnamnet. Om 5-10 år när han hans tjänster inte längre är efterfrågade blir det inte lika roligt. Var beredd på en kraschlandning av sällan skådat slag. Alkoholiserad, utblottad, hånad och helt tillintetgjord är bara en tidsfråga.

Det ligger mycket i det du säger. Allt pekar på en rejäl krasch, när han i framtiden
måste jaga strålkastarljuset, när strålkastarna inte längre söker upp honom

Stackars barn, med en sådan trasig farsa...
Citera
2012-04-29, 12:06
Medlem
Rattfyllor krogbråk och lite spöken i garderoben har jag med!
Tråkigt för er som hatar sådant pack som oss..
Leva med dåligt ölsinne är svårt
Skål
Citera
2012-04-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
..Men,tänk om MP lever det liv han valt att leva...Att han själv är nöjd..

Men de andra kroggästerna vill väl också leva det liv som de har valt dvs. en öl i lugn och ro utan slagsmål.

Man kan bara leva sitt liv på sitt sätt så länge det inte påverkar andra i ens omgivning på ett negativt sätt.

Det mest ofattbara är dock att kvinnorna tycks - eller tycktes i all fall tidigare - slåss om denna bråkstake. Hur kan en knarkare någonsin vara attraktiv i någons ögon..
Citera
2012-04-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men de andra kroggästerna vill väl också leva det liv som de har valt dvs. en öl i lugn och ro utan slagsmål.

Man kan bara leva sitt liv på sitt sätt så länge det inte påverkar andra i ens omgivning på ett negativt sätt.

Det mest ofattbara är dock att kvinnorna tycks - eller tycktes i all fall tidigare - slåss om denna bråkstake. Hur kan en knarkare någonsin vara attraktiv i någons ögon..

Så länge han har pengar och till synes framgång ... vänta tills MPs pengar är slut och filmrolelrna inte lika hete DÅ kommer det itne vara lika mnga som springer efter honom. Han kommer att snorta upp allt han har. Det där har jag sett förr och med folk som haft mer pengar än han
Citera
2012-04-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Skål

jo men du klarar av att sköta ditt arbete och ditt jobb som förälder. Det där är tveksamt om MP klarar av när allt kommer kring ....
Citera
2012-04-29, 13:12
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Skål

Skillnaden är väl att du inte är en offentlig person, och med det följer ett visst moraliskt ansvar... tyvärr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in