Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Tack för ditt svar! Minns du hur mycket den gick på med frakt och tull? Jag har egentligen bara funderat på att köpa en "standard-kindle", alltså en utan touch, men det kanske är smidigare med en touch, och det skiljer väl bara $30 så kanske kan vara värt det iaf.. Och att den inte har bakgrundsljus känner jag till, funderar på om jag ska köpa ett fodral med inbyggt ljus eller ej, det får jag se.
Är det smidigt att köpa böcker från Amazon? Det verkar vara betydligt billigare än från Adlibris eller annat svenskt företag så det känns som den bästa idén egentligen.
Ingen som har erfarenhet av någon annan läsplatta?
Edit: Just det! Man får ju inte med någon väggladdare till sin kindle (eller annan läsplatta verkar det som) men jag undrar om man inte bara kan använda en vanlig väggladdare som man kan koppla in en usb-sladd till?
Tycker det är väldigt skönt med touch, håller bara i sidorna sedan trycker man lite på kanten med tummen för att bläddra. Den kostade närmare 2k från amerikanska Amazon när jag köpte den med fodralet. De tar 400kr för eventuella tullkostnader, tyvärr. Vissa har fått igen en del av den summan då det har kostat mindre för dem i vissa fall, fick dock inte igen något. Frakten i sig var väl någon 100kr.
Tror Amazon.co.uk också har den nu, vet inte om det skiljer sig något i pris eller så. Då kanske det även bara är .co.uk man kan handla på. (?)
Amazon har ju en inbyggd "app store" så det är väldigt smidigt. Har anslutit mitt bankkonto så man bara behöver trycka på köp så sparas boken både i Amazons cloud och man får den även till Kindle. Amazon har ett enormt utbud men de är ju på engelska.
Jo, man kan bara ta en vanlig väggladdare med usb-anslutning, typ alla telefoner har ju dessa idag. Amazon säljer dessa lösa (amerikansk version, europeisk etc) för typ $15. Är dock rätt sällan man behöver ladda, nästan lika smidigt att bara stoppa in den i datorn ett tag när det väl behövs laddas.
Lär väl finnas en hel del EPUB ebooks man kan tanka och konvertera med Calibre ifall man vill göra det. ;-)