2012-04-26, 14:06
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karriis
Det är ren bullshit att polisen missade att han blivit mördad.
När vi var där kallade polisen platsen för brottsplats och när vi skulle hämta djuret leddes vi genom huset av polisen och vi fick inte röra något, så polisen trodde knappast att det var en naturlig död från början.

Okej, vem är du? Så att säga. Är du släkt med BO?
Citera
2012-04-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej, vem är du? Så att säga. Är du släkt med BO?

Gå tillbaka i tråden och läs inläggen från mig, och läs från 13/4 i Vojakkala-tråden.
13/4 gick jag ut med att Esa var död, mördad. Var där och omhändertog djur.
Citera
2012-04-26, 15:26
Bannlyst
Citat:
Gå tillbaka i tråden och läs inläggen från mig, och läs från 13/4 i Vojakkala-tråden.
Var du inne i hans hus? Kunde man känna lukten utanför huset?

Citera
2012-04-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacelord666
INGEN förtjänar att dö under en zigenare
Men väl under en tankad finnpajsare? Grönforsarna kan säkert vara riktiga tokstollar, men som Macijev Zaremba påstår är det nog inte direkt en blixt ifrån klar himmel. Det är intressant att de flesta i den här tråden verkar missa hans huvudpoäng, att han vänder sig mot det faktum att alla "vet" hur de där ziggarna är. Att det är helt oprovocerat, hur de beter sig. Jag skulle nog inte vilja bo granne med dem, men det betyder ju inte att de inte har blivit jävligt taskigt behandlade, och att det är mycket möjligt att de hade kunnat vara tämligen lugna om så inte varit fallet.
Citera
2012-04-26, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gastrit
Men väl under en tankad finnpajsare? Grönforsarna kan säkert vara riktiga tokstollar, men som Macijev Zaremba påstår är det nog inte direkt en blixt ifrån klar himmel. Det är intressant att de flesta i den här tråden verkar missa hans huvudpoäng, att han vänder sig mot det faktum att alla "vet" hur de där ziggarna är. Att det är helt oprovocerat, hur de beter sig. Jag skulle nog inte vilja bo granne med dem, men det betyder ju inte att de inte har blivit jävligt taskigt behandlade, och att det är mycket möjligt att de hade kunnat vara tämligen lugna om så inte varit fallet.
Om du hade bemödat dig med att läsa lite om familjens historik så hade du valt att redigera ditt inlägg inom den närmsta timmen för att inte framstå som en bakåtsträvande idiot.
Citera
2012-04-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Var du inne i hans hus? Kunde man känna lukten utanför huset?

Jag var inte inne, jag fick inte följa med in (för att ja, brottsplats)
Min far var där inne och hämtade djuret däremot, han fick gå raka vägen in med poliserna, ta terrariet och gå ut.. Tydligen stank det riktigt jävla illa, en rejäl liklukt, så vi åkte raka vägen till ikea för att han skulle få tvätta av sig.
Jag var rejält förkyld vid tidpunkten så jag vågar inte svara på ifall det luktade utåt, men med tanke på hur min far beskrev lukten inne så skulle det absolut inte förvåna mig om lite smet ut medan dörren var öppen.

EDIT: Alltså, jag stod precis utanför och försökte samla ledtrådar, bilens registreringsnummer gjorde att jag kunde ta reda på vem det var som var mördad.

Senast redigerad av Karriis 2012-04-26 kl. 15:44. Anledning: Tillägg.
Citera
2012-04-26, 15:44
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:

Jag tror dig. Av flera skäl. En kropp som legat i ett uppvärmt hus kan ha flera förruttnelseskador som gör att det är svårt eller omöjligt att se ett kulhål.

Dessutom tror jag inte det finns en läkare eller polis i världen som vågar hävda ´naturligt dödsfall´om Eso Rana eller någon i packfamiljen skulle hittas död.

Därav obduktionen!
Citera
2012-04-26, 15:53
Bannlyst
Citat:
Jag var inte inne, jag fick inte följa med in (för att ja, brottsplats)
Min far var där inne och hämtade djuret däremot, han fick gå raka vägen in med poliserna, ta terrariet och gå ut.. Tydligen stank det riktigt jävla illa, en rejäl liklukt, så vi åkte raka vägen till ikea för att han skulle få tvätta av sig.
Jag var rejält förkyld vid tidpunkten så jag vågar inte svara på ifall det luktade utåt, men med tanke på hur min far beskrev lukten inne så skulle det absolut inte förvåna mig om lite smet ut medan dörren var öppen.

EDIT: Alltså, jag stod precis utanför och försökte samla ledtrådar, bilens registreringsnummer gjorde att jag kunde ta reda på vem det var som var mördad.

Men i Vojakkala-tråden skrev du:
Citat:
Det är ren bullshit att polisen missade att han blivit mördad.
När vi var där kallade polisen platsen för brottsplats och när vi skulle hämta djuret leddes vi genom huset av polisen och vi fick inte röra något, så polisen trodde knappast att det var en naturlig död från början.
Skrev du det som allra hastigast? Fanns det några yttre tecken på att någon hade varit där? Jag menar; saker som låg utspridda, skador på huset eller liknande, avvikande tecken?
Citera
2012-04-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Men i Vojakkala-tråden skrev du:

Skrev du det som allra hastigast? Fanns det några yttre tecken på att någon hade varit där? Jag menar; saker som låg utspridda, skador på huset eller liknande, avvikande tecken?

Jo, precis, jag menade "vi" som i sällskapet jag var i, det kanske var klumpigt skrivet..
Enligt min far så var det FULLT med saker. Datorskärmar, en motorcykel i vardagsrummet, prylar i drivor.
Det var bara en smal gång som man kunde gå igenom för att komma dit man skulle, så.. skador var nog svårt att se där inne, och pga lukten tror jag inte att han kollade så noga

Utanför så var det också himla stökigt, barncyklar, stjärtlappar (såna man åker på), ved, spadar, massor av prylar. Skador kommer jag tyvärr inte ihåg, var så fokuserad på att samla ledtrådar om vem som bodde där.

Citera
2012-04-26, 16:13
Medlem
Om nu dessa totalt iq befriade grönforsare skulle ha nogot med mordet att göra så borde dom av naturliga skäl redan suttit bakom lås och bom redan.Såna där inavlade figurer har väl inte en allt för avancerad tankeverksamhet.
Citera
2012-04-26, 16:22
Medlem
Citat:
Jo, precis, jag menade "vi" som i sällskapet jag var i, det kanske var klumpigt skrivet..
Enligt min far så var det FULLT med saker. Datorskärmar, en motorcykel i vardagsrummet, prylar i drivor.
Det var bara en smal gång som man kunde gå igenom för att komma dit man skulle, så.. skador var nog svårt att se där inne, och pga lukten tror jag inte att han kollade så noga

Utanför så var det också himla stökigt, barncyklar, stjärtlappar (såna man åker på), ved, spadar, massor av prylar. Skador kommer jag tyvärr inte ihåg, var så fokuserad på att samla ledtrådar om vem som bodde där.

kan det ha varit stulna saker tror du? jag menar datorskärmarna , motorcykeln och dom där prylarna
Citera
2012-04-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
kan det ha varit stulna saker tror du? jag menar datorskärmarna , motorcykeln och dom där prylarna

Vi har spekulerat lite i det, och .. vi tror det.
Han hade trippelgarage, och då tror jag inte att man går igenom ett projekt att trycka in en motorcykel i sitt vardagsrum. Och ja, datorskärmar, saker i mängder. Det var det första min far sa när vi åkte. "Måste ju varit ett gömställe för stöldgods, ingen normal människa har sådär mycket prylar av värde"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in