2012-04-25, 12:50
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Lättpåverkad? Vad grundar du det på?
Motverka valkar.. herregud, kvinnor!
Sen de som tycker det gör ont att hålla i en stång, Vad sysslar ni med? Fick ni för lite stryk som liten?
Tycker det är konstigt att skydda sig mot lite kroppsligt arbete när man är man.

Instämmer helt! Vilka kärringar det finns.
Citera
2012-04-25, 12:57
Medlem
+Obi+s avatar
Det är mer effektivt helt enkelt! Man får bättre grepp och stadigare tag. Finns många fördelar som sagt.
Om det är så bögigt att ha handskar på gymmet så är det väl fan minst lika bögigt att springa till gymmet över huvud taget (fåfänga är ju till för brudar, inte män ). Så ut i skogen med er och klyv ved istället, era bögar.
Senast redigerad av +Obi+ 2012-04-25 kl. 13:00.
Citera
2012-04-25, 13:01
Medlem
Triremers avatar
Grejen är att bögar gillar att piffa upp sig på gymmet

Nej men jag ser inte varför man vill undvika valkar. Valkar är manligt och gillar man inte dem så slipar man bort dem.

Träna har man inte gjort innan man har bajsat på sig, spytt, svimmat och fått valkar under sin gymkarriär.
Citera
2012-04-25, 13:04
Medlem
Frans.Ganzs avatar
var ligger det manliga i att ha äckliga händer?
Citera
2012-04-25, 13:05
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Böghandskar som de uttrycks i mina trakter. Grova händer är manligt, Eller vill du se ut som en barnstjärt på händerna? Sen magnesium is the way to go

Se där se där! Det finns hopp!
Citera
2012-04-25, 13:07
Medlem
vasaduellers avatar
Tidigare körde jag utan handskar och hade mycket kraftiga valkar i händerna. De slets upp emellanåt, med sårskorpor som resultat. Det funkar inte när man träffar många människor i yrkeslivet, skakar hand ofta, och det är viktigt att man gör ett bra intryck.

När jag började bli starkare i exempelvis marklyft så slet jag ofta av skinn på handflatorna. Förutom att det var lite smärtsamt så var det inte så uppskattat av andra som tränade på gymet att jag blodade ned stänger och golv.

Därför började jag med "gay"-handskar och tänker fortsätta med det så länge jag kör tunga vikter.
Senast redigerad av vasadueller 2012-04-25 kl. 13:19.
Citera
2012-04-25, 13:18
Medlem
Barbus avatar
Det är väl inte konstigare än att ha arbetshandskar på jobbet?
Citera
2012-04-25, 13:18
Medlem
Vilket jävla tjat om valkar.
Jag använder handskar för att jag orkar lyfta tyngre.

Det finns en anledning till att man använder kalk osv i styrkelyftning. Greppet är en svag länk.

Även i en övning som hantelpress (liggande), där man kanske inte tror greppet har någon betydelse, så är det iallafall en sån stor skillnad som att orka 45kgs eller 50kgs för mig. Det blir helt enkelt obalans när hantlarna slirar runt i handflatan.
Citera
2012-04-25, 13:38
Medlem
Zzucrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikken
En sån tuffing som du är vill man inte bråka med.
Så lyssna nu på denna person,sluta med handskar illa kvickt.
Din tönt, markar man tungt är det svårt att inte få stången att glida ur händerna om man kör med handskar. Kalk + dragremmar tillför otroligt mycket för greppet. Det handlar alltså om att din träning hämmas för att din greppstyrka inte är tillräckligt stark och inte om att man är en "tuffing".
Citera
2012-04-25, 13:42
Medlem
Personligen vill jag ha förhårdningar i händer och knogar, tycker det är rätt skönt faktiskt, kör aldrig med handskar, men har sett att många tjejer kör med det.
Citera
2012-04-25, 13:45
Medlem
Personligen får jag markant sämre grepp med handskar. Kalk/Magnesium är mycket bättre om du vill få bättre grepp. Enda syftet jag kan se med handskar är att man slipper valkar. Och när du kört ett bra tag normaliseras valkarna och blir mer hudförhårdnader och mindre "valkiga" helt enkelt. Minns att jag hade lite problem med att dem "gick sönder" och så för ett par år sedan men har inte upplevt det på senare tid och kör bra mycket tyngre nu.
Citera
2012-04-25, 13:49
Medlem
Amadeusss avatar
- Slipper hårda händer

- Bättre grepp ibland på vissa övningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem