Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Personligen får jag markant sämre grepp med handskar. Kalk/Magnesium är mycket bättre om du vill få bättre grepp. Enda syftet jag kan se med handskar är att man slipper valkar. Och när du kört ett bra tag normaliseras valkarna och blir mer hudförhårdnader och mindre "valkiga" helt enkelt. Minns att jag hade lite problem med att dem "gick sönder" och så för ett par år sedan men har inte upplevt det på senare tid och kör bra mycket tyngre nu.
Håller med dig ang greppet, jag har också riktigt dåligt grepp med handskar då det ökar omkretsen på skivstången
Det enda handskar gör är att du får bättre grepp (om du har riktigt svettiga handflator), men jag förstår även dessa herrar som är rädda för baciller, men jag har inte det problemet då jag inte tränar på något sunk-gym där vi inte har handsprit så jag föredrar magnesium över handskar alla dagar i veckan, men vi får ju inte glömma att vissa gym inte tillåter magnesium.
Kan ju tillägga att jag tycker det ser fånigt ut med någon rookie på gymmet som kommer med fullt gymgrossisten kit och handskar efter nyår, får mig att dö inombords men jag skulle aldrig kritisera någon för det då det inte påverkar mig på något sätt men jag tycker det ser ganska komiskt ut..