2012-04-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Personligen får jag markant sämre grepp med handskar. Kalk/Magnesium är mycket bättre om du vill få bättre grepp. Enda syftet jag kan se med handskar är att man slipper valkar. Och när du kört ett bra tag normaliseras valkarna och blir mer hudförhårdnader och mindre "valkiga" helt enkelt. Minns att jag hade lite problem med att dem "gick sönder" och så för ett par år sedan men har inte upplevt det på senare tid och kör bra mycket tyngre nu.
Håller med dig ang greppet, jag har också riktigt dåligt grepp med handskar då det ökar omkretsen på skivstången
Det enda handskar gör är att du får bättre grepp (om du har riktigt svettiga handflator), men jag förstår även dessa herrar som är rädda för baciller, men jag har inte det problemet då jag inte tränar på något sunk-gym där vi inte har handsprit så jag föredrar magnesium över handskar alla dagar i veckan, men vi får ju inte glömma att vissa gym inte tillåter magnesium.

Kan ju tillägga att jag tycker det ser fånigt ut med någon rookie på gymmet som kommer med fullt gymgrossisten kit och handskar efter nyår, får mig att dö inombords men jag skulle aldrig kritisera någon för det då det inte påverkar mig på något sätt men jag tycker det ser ganska komiskt ut..
Citera
2012-04-25, 13:55
Medlem
Sigstens avatar
Det är inte skönt att runka med valkar på händerna. Vill behålla den där bebis mjukheten!
Citera
2012-04-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new-yorker3
Men är det bara därför man använder såna handskar? Eller finns det något annat syfte?

Syftet är just att inte få hård hud på handflatan dels att få bättre grepp. I mitt tycke så är det syfte nog.
Citera
2012-04-25, 14:28
Bannlyst
Jag sitter lite mentalt i samma båt som TS...

Jag tränar mycket nu förtiden och märker valkarna i händerna blir hårdare och hårdare...

Samtidigt har jag sett träningshandskar som lite små fånigt, som bara sportsfånar och överambitiösa muppar använder...

Vad är den generella hållningen till dessa handskar, blir man stämplad som ett mähä eller är det ok att använda dessa utan att försöka visa sig som en eller annan spännbög?
Citera
2012-04-25, 14:32
Medlem
Använder handskar mest för att slippa slitaget på händerna när man gör övningar som bicepscurl, skivstångsrodd, och marklyft, och om man använder dragremmar så slipper man märken runt handlederna, men lyfter man inte tungt så finns inget behov av handskar
Citera
2012-04-25, 14:33
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore

Jag tränar mycket nu förtiden och märker valkarna i händerna blir hårdare och hårdare...

Samtidigt har jag sett träningshandskar som lite små fånigt, som bara sportsfånar och överambitiösa muppar använder...

Vad är den generella hållningen till dessa handskar, blir man stämplad som ett mähä eller är det ok att använda dessa utan att försöka visa sig som en eller annan spännbög?

Är det inte "manligt" att INTE bry sig vad folk tycker och tänker om en? Jag respekterar iaf människor som vågar ta och göra det dom känner bäst för. Och så tycker jag du borde tänka med.
Citera
2012-04-25, 14:34
Medlem
gen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore

Har aldrig sett en "stor" person använda sig av handskar och då menar jag stor/muskulös men i min egen mening gillar jag utan mer och mycket talk ska man ha.
Citera
2012-04-25, 14:35
Medlem
Enzymes avatar
Faktum är ju att det är ytterst sällan man ser någon som är hard core som använder handskar. Sen tycker jag folk överdriver detta med valkar. Händerna blir mera härdade med tiden.
Citera
2012-04-25, 14:36
Medlem
Jag använder handskarna mest eftersom handtagen på alla maskiner, hantlar och stänger är så jävla snuskiga av svett, död hud och vettefan. Handfatet blir helt svart efter jag tvättar händerna efter ett pass på gymmet.
Citera
2012-04-25, 14:43
Medlem
Nu har jag läst lite mer i tråden. Herregud finns det folk som tycker att de är hardcore och coola för att de tränar utan handskar? Det är som är tycka man är tuff för att man äter lök som är så "starkt". Är ni tolv eller?
Citera
2012-04-25, 15:03
Medlem
Ballooos avatar
Så larvig tråd vem fan bryr om folk har handskar eller ej, själv använder jag inte handskar men skiter fullständigt om folk har det eller inte. På gymmet är jag för att träna inte bry mig vad folk har på sig eller inte.
Citera
2012-04-25, 15:06
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Om du lider av handsvett eller svårigheter att greppa hjälper handskarna dig med det. Främst är det väl valkarna skulle jag tro dock.

En anledning jag aldrig tyckt varit godtycklig. Får man svettiga händer blir man tvungen att greppa hårdare om vikterna och tränar således fler muskelgrupper (underarmar och händer) såväl som koordination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in