2012-05-15, 21:13
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjepan
Jag skrev flickvän då menar ar jag flickvän din fjantiga tönt. Koncentrera dig på din träning istället för att skriva töntiga inlägg dom vikterna jag ser du lyfter är ju riktiga fjollvikter din lilla räka.

Nu tycker jag att damen får lugna ner sig. Smörj händerna, fixa naglarna eller dylikt. Hähä
Citera
2012-05-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Nu tycker jag att damen får lugna ner sig. Smörj händerna, fixa naglarna eller dylikt. Hähä

Säger räkan som bla klarar 72.5kg x 3 i bänkpress
Citera
2012-05-16, 09:20
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjepan
Säger räkan som bla klarar 72.5kg x 3 i bänkpress

Det där sved!

Säkert ungefär lika mycket som det svider i dina silkeslena händer då du inte kör med handskar på gymet. Dock inte lika mycket sveda som när du på tangentbordet raskt skriver ett inlägg, med dina fingrars silkes-pappers-tunna hud, för att sedan lägga ut inlägget på din modeblogg. Hähä
Senast redigerad av Quixote 2012-05-16 kl. 09:24.
Citera
2012-05-16, 09:28
Medlem
AkkAkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
De flesta som använder handskar säger att det är för att motverka handsvett eller för att undvika förhårdnader, båda är symptom på felaktiga grepp.

Är handsvett ett tecken på felaktigt grepp? Jag som trodde det var genetiskt och ett tecken på ansträngning i allmänhet...

Och vissa får förhårdnader lättare än andra, jag har själv hyfsat gott om förhårdnader trots att jag använder handskar, utan handskar (vilket var hur jag tränade förr) så får jag väldigt stora förhårdnader som lätt går sönder, är konstant ömma och rivs om jag inte filar ned dem flera gånger per vecka och smörjer händerna dagligen.
Citera
2012-05-16, 17:02
Medlem
BMEs avatar
Jag använder handskar och remmar när det blir TUNNNNNGT. Skönt att slippa tänka på om greppstyrkan eller handsvetten får en att bomma ett lyft.

dock kan jag tycka det ser lite roligt ut med killar som kör bicep curls på 15kg med handskar.
Bryr mig dock inte, då jag inte har tid att fuck around i gymmet, its strictly business for me.

Mvh// BME
Citera
2012-05-16, 23:41
Medlem
FreakModes avatar
Citat:
De flesta som använder handskar säger att det är för att motverka handsvett eller för att undvika förhårdnader, båda är symptom på felaktiga grepp.

Jasså?
Så att man som tjej föds med händer i strl XXS och gymgrossister gör stänger i storlek XXXL har inget med det att göra?

Bor för övrigt i ett sydeuropeiskt land, och nu när temperaturen kan stig upp mot 40 grader om dagarna så är kombinationen oräfflade stänger (eller allt för räfflade stänger), kopiös värme,handsvett och handskar oslagbar, för man blir alltid lika förvånad när stången slinter ur händerna och landar på bröstet.

+ på att det är mer hygieniskt, jag svettas alltid som ett as, överallt och skonar gärna min omgivning detta.
Citera
2012-05-18, 18:14
Medlem
Ska folk börja lägga sig i om man inte har dom fetaste skorna också nu eller? Jag tränar i det som är funktionellt och bekvämt för mig, det betyder inte att det är detsamma för någon annan.

/en som tränar i slitna t-shirts, mjukisbrallor och handskar för JAG tycker det funkar
Citera
2014-01-06, 22:16
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Citat:
Beror väl på vilka typer av stänger man håller i.
Om man tex kör mycket roddmaskin eller liknande där du konstant drar i stänger är det väl ofrånkomligt att man får valkar.
Citat:
Ursprungligen postat av AkkAkk
Och vissa får förhårdnader lättare än andra, jag har själv hyfsat gott om förhårdnader trots att jag använder handskar, utan handskar (vilket var hur jag tränade förr) så får jag väldigt stora förhårdnader som lätt går sönder, är konstant ömma och rivs om jag inte filar ned dem flera gånger per vecka och smörjer händerna dagligen.
Precis, tror många av de som fnyser åt de som får valkar inte riktigt har förstått hur olika det kan se ut.
Vissa får bara valkar i början, men för andra rivs konstant valkarna upp igen och nya dyker fram, så det blir aldrig bättre efter man tränat ett tag utan det enda som hjälper är handskar
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-01-06 kl. 22:19.
Citera
2015-05-16, 19:46
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakMode
Jasså?
Så att man som tjej föds med händer i strl XXS och gymgrossister gör stänger i storlek XXXL har inget med det att göra?

Bor för övrigt i ett sydeuropeiskt land, och nu när temperaturen kan stig upp mot 40 grader om dagarna så är kombinationen oräfflade stänger (eller allt för räfflade stänger), kopiös värme,handsvett och handskar oslagbar, för man blir alltid lika förvånad när stången slinter ur händerna och landar på bröstet.

+ på att det är mer hygieniskt, jag svettas alltid som ett as, överallt och skonar gärna min omgivning detta.

lol vet det är några år gammalt inlägg men var så jävla dumt inlägg så jag måste svara ändå i hopp om den minimala risken att du läser.

Han har för fan fortarande rätt, en skivstång ska absolut aldrig kunna landa på ditt bröst även fast du har världshistoriens kraftigaste handsvett. Kan stången glida ur dina händer så den landar på ditt bröst så är det ett faktum att du har felaktigt grepp.

Att stången i vissa övningar kan glida ur handen för att du har små händer, speciellt om du har svettiga händer, det stämmer. Men det gäller i drag övningar där man får press på greppet, i press övningar gäller inte detta, då låser man fast stången med tummen och belastningen ifrån vikten kommer inte på hand greppet.

Det gäller helt enkelt inte i några som helst övningar där du kan få stången på bröstet.
Citera
2015-05-16, 19:53
Medlem
Faukess avatar
Jag kör handskar för att jag får förhårdnader väldigt lätt och är väldigt beroende av felfria händer i jobbet då jag är hantverkare av mycket känsligt slag.
Sen att få bättre grepp förstås.
Jag gillar inte känslan av att hålla i alla slags metaller heller.
Citera
2015-05-16, 21:09
Medlem
Brutes avatar
Det här slår handskar i alla lägen enligt mig.
http://www.mmsports.se/Tillbehor/Str...FaTacgodXGMAMQ

Och dessutom lägger man ifrån sig de mellan setten och för de övningar man inte behöver greppskydd.
Luftigt.

Fler som använder pads?

//Brute
Citera
2025-06-25, 07:02
Medlem
serializedobject64s avatar
Har ganska hårt jobb från förrut men på gym kommer både blåsor och hårdnader, har så jävla sjukt i händerna ja knappt kan köra hem så antagligen därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in