Citat:
Ursprungligen postat av
FreakMode
Jasså?
Så att man som tjej föds med händer i strl XXS och gymgrossister gör stänger i storlek XXXL har inget med det att göra?
Bor för övrigt i ett sydeuropeiskt land, och nu när temperaturen kan stig upp mot 40 grader om dagarna så är kombinationen oräfflade stänger (eller allt för räfflade stänger), kopiös värme,handsvett och handskar oslagbar, för man blir alltid lika förvånad när stången slinter ur händerna och landar på bröstet.
+ på att det är mer hygieniskt, jag svettas alltid som ett as, överallt och skonar gärna min omgivning detta.
lol vet det är några år gammalt inlägg men var så jävla dumt inlägg så jag måste svara ändå i hopp om den minimala risken att du läser.
Han har för fan fortarande rätt, en skivstång ska absolut aldrig kunna landa på ditt bröst även fast du har världshistoriens kraftigaste handsvett. Kan stången glida ur dina händer så den landar på ditt bröst så är det ett faktum att du har felaktigt grepp.
Att stången i vissa övningar kan glida ur handen för att du har små händer, speciellt om du har svettiga händer, det stämmer. Men det gäller i drag övningar där man får press på greppet, i press övningar gäller inte detta, då låser man fast stången med tummen och belastningen ifrån vikten kommer inte på hand greppet.
Det gäller helt enkelt inte i några som helst övningar där du kan få stången på bröstet.