2012-04-25, 00:12
Medlem
RaketDoriss avatar
Böghandskar som de uttrycks i mina trakter. Grova händer är manligt, Eller vill du se ut som en barnstjärt på händerna? Sen magnesium is the way to go
Citera
2012-04-25, 00:57
Medlem
different_trips avatar
Körde alltid med det i början för att det gjorde "ont i handen" och för att jag fick handsvett vid tex bänkpress.

Idag får jag inte handsvett av någon anledning och det gör inte ont längre så handskarna ligger på hyllan. Enda gången jag använder dem är om jag ska gå "tungt" i smalbänk eller liknande där handlederna är utsatta, men det är för jag har "lindor i handskarna".

Lite valkar är bara manligt, i mitt tycke. Matchar ådrorna fint och det finns väl inte en dam i världen som tycker valkar är äckligt, så länge de gillar muskler såklart.
Senast redigerad av different_trip 2012-04-25 kl. 01:00.
Citera
2012-04-25, 01:03
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Böghandskar som de uttrycks i mina trakter. Grova händer är manligt, Eller vill du se ut som en barnstjärt på händerna? Sen magnesium is the way to go

Grova händer är manligt ja. Men att ha stora valkar? Nej tack.

Aaaa magnesium, aka bögpulver som det kallas här i skogarna.

Handskar alla dagar i veckan.
Citera
2012-04-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Och på vilket sätt får man "grova" händer av styrketräning om det inte är valkar som menas? Händerna växer ju knappast...

Och att sen kalla magnesium för "bögpulver" är ju bara löjligt.

Jag kör inte med så pass höga vikter än så jag är i stort behov utav greppförstärkning. Men som jag fattat det så är magnesium att föredra framför handskar då du får direktkontakt med vikterna med händerna istället för att ha ett lager tyg mellan huden och vikten.
Citera
2012-04-25, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Skulle vilja se dig dra 300 kg i mark med handskar. Fast det kanske är fantastivikter i din värld (aka skogen).
Citera
2012-04-25, 08:51
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Tragiskt hur lätt påverkad du verkar vara. Bara för det heter böghandskar skulle det inte fylla någon funktion helt plötsligt? Man har det för att motverka valkar, manliga grova händer får man av underarms- och greppträning.
Citera
2012-04-25, 10:32
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Tragiskt hur lätt påverkad du verkar vara. Bara för det heter böghandskar skulle det inte fylla någon funktion helt plötsligt? Man har det för att motverka valkar, manliga grova händer får man av underarms- och greppträning.

Väl talat!
Citera
2012-04-25, 10:48
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Lättpåverkad? Vad grundar du det på?
Motverka valkar.. herregud, kvinnor!
Sen de som tycker det gör ont att hålla i en stång, Vad sysslar ni med? Fick ni för lite stryk som liten?
Tycker det är konstigt att skydda sig mot lite kroppsligt arbete när man är man.
Citera
2012-04-25, 12:00
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Lättpåverkad? Vad grundar du det på?
Motverka valkar.. herregud, kvinnor!
Sen de som tycker det gör ont att hålla i en stång, Vad sysslar ni med? Fick ni för lite stryk som liten?
Tycker det är konstigt att skydda sig mot lite kroppsligt arbete när man är man.

Du kanske kan förklara vad självändamålet i att inte använda handskar är?

För övrigt fick jag aldrig stryk som barn men jag använder ändå inte handskar, så jag är inte helt säker på att det finns någon kausalitet mellan brist på barnaga och gymhandskar.
Senast redigerad av Sunner 2012-04-25 kl. 12:03.
Citera
2012-04-25, 12:15
Medlem
AkkAkks avatar
Så fort handskar kommer på tal så är det en massa förväxta småpojkar som ojar sig om homosexualitet och hur denna tydligen är knuten till användning av dessa.

Själv får jag valkar även med handskar och utan dessa så får jag verkligen jättevalkar* så jag tränar alltid med handskar (även när jag kör underkroppspass bara för att se till att det blir en rutin så jag inte glömmer handskarna hemma, ungefär som att man tar med sig mobiltelefonen även om man bara ska iväg och köpa lite mjölk på Ica, börjar man lämna den hemma ibland så slutar det lätt med att man glömmer den när man egentligen ville ha med den).

* Ja, jag har testat olika greppvarianter, jag får ändå valkar. Nej, det är inte "manligt" att ha stora valkar som gör ont, blir vassa, slits sönder och rent allmänt är i vägen.
Citera
2012-04-25, 12:20
Bannlyst
Använder handskar på ryggpassen eftersom jag får blåsor på handflatorna när jag gör chins och t-bar med tunga vikter, till skillnad från många andra här (de som säger att handskar är bögigt). Har kört 6månader utan handskar och samma problem efter varje pass. Så jag använder hellre handskar än utan.

Vill man vara manlig kan man ju stoltsera med sina slitna händer. ta gärna och gnugga in ansiktet med kontaktlim och sågspån så ser man ut som en übermanlig snickare från Munchen. Det ni.
Citera
2012-04-25, 12:34
Medlem
Sikkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Skulle vilja se dig dra 300 kg i mark med handskar. Fast det kanske är fantastivikter i din värld (aka skogen).

En sån tuffing som du är vill man inte bråka med.
Så lyssna nu på denna person,sluta med handskar illa kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in