Flashback bygger pepparkakshus!
2005-03-14, 15:23
Medlem
NoTruces avatar
Nu har tråden iofs splittrats i en massa riktningar, men vad jag menade från början var vidrig, som i äcklig, motbjudande (typ sex/våld/skräck). Men alla förslag är ju givetvis välkomna ...
Citera
2005-03-14, 15:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galning
Min egen bok. Och sen Psykopaten av Dean Koontz. Den är riktigt bra, inte äcklig heller om du inte har ruskigt bra fantasi.

Berätta mera!
Citera
2005-03-14, 15:25
Medlem
H.E.L.s avatar
The Damage done- Warren Fellows. Sann berättelse om hur han satt 11 år i fängelse i Thailand. Bör läsas.
Citera
2005-03-14, 15:27
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
The Damage done- Warren Fellows. Sann berättelse om hur han satt 11 år i fängelse i Thailand. Bör läsas.

Saftiga rövaknull? Är det tradition där nere också?
Citera
2005-03-14, 15:31
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Saftiga rövaknull? Är det tradition där nere också?

Inte alls. Att våldta någon innebar döden direkt, så våldtäkt förekom sällan.
Däremot hade de grisar som de knullade. De fick t o m betala mer för en gris som ansågs "finare".

Fångarna höll oftast ihop, det var vakterna som var riktigt sviniga.
Citera
2005-03-14, 15:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Inte alls. Att våldta någon innebar döden direkt, så våldtäkt förekom sällan.
Däremot hade de grisar som de knullade. De fick t o m betala mer för en gris som ansågs "finare".

Fångarna höll oftast ihop, det var vakterna som var riktigt sviniga.

Fy fan. Förekom tortyr och grejer också?
Citera
2005-03-14, 16:03
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Fy fan. Förekom tortyr och grejer också?

Ja, det kan man ju lugnt säga...

Läs den. Finns o beställa i akademibokhandeln. Asia books.
Citera
2005-03-14, 17:18
Medlem
seppukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeing 2393
Pratar vi böcker som är rent motbjudande till sin temata, med fullständigt vämjeliga scener, och helt utan moralkodex, så måste kanske Peter Sotos nämnas. Hade länge hans Total Abuse hemma men kände mig manad att sälja bort den då jag fick familj. Det var helt enkelt inte etiskt försvarbart att låta en bok som vältrar sig i pedofili, våldtäkt och diverse lustmord stå i hyllan bredvid Barna Hedenhös och Bröderna Lejonhjärta.

Håller med. Sotos är ganska motbjudande att läsa och får min röst som mest obehagliga författare. Han är även med i ett noiseband, Whitehouse, där de i princip avhandlar samma saker som hans böcker. Sick fuck...
Citera
2005-03-14, 17:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppuku
Håller med. Sotos är ganska motbjudande att läsa och får min röst som mest obehagliga författare. Han är även med i ett noiseband, Whitehouse, där de i princip avhandlar samma saker som hans böcker. Sick fuck...

Vem är den här Sotos, och vad handlar hans böcker om?
Citera
2005-03-14, 17:43
Medlem
mishimas avatar
Jag kan inte se att någon har nämnt Michel Houellebecq. Elementarpartiklarna och Plattform är inga godnatt-sagor.
Citera
2005-03-14, 18:54
Bannlyst
Här nämner jag en del av de vidriga böcker jag läst;

Bakom stängda dörrar
Bakom stängda dörrar lever 14-åriga Kristina, med myndigheternas goda minn, hos sin far. Kristina är sin pappas ovigda flickhustru. Hon föder honom två barn. Det hände i en svensk storstad. Ingen såg vad som pågick under fyra år. För att de inte vågade se? Kristina Hansen är vuxen och beskriver själv, och med hjälp av dokument, hur det kunde ske. Det är en berättelse om en mammas svek, ett barns solidaritet, och myndigheters passivitet.

Den tusende gången
Från att hon var en liten flicka till tidiga tonår utsattes Ulrika Olson för sexuella övergrepp av sin far. Han dömdes till fyra och ett halvt års fängelse sedan Ulrika polisanmält honom vid tjugo års ålder. Efter det sista övergreppet förträngde Ulrika allt som hänt under många år, men levde mycket självdestruktivt och missbrukade droger, alkohol, mat och pengar. Men framför allt sex. Ulrika Olson lever idag med sambo och barn och har brutit den onda cirkeln av missbruk.

Pojken som kalldes det
En gripande och oförglömlig berättelse om ett barns mod och styrka att överleva mot alla odds! När Dave Pelzer vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia. Sedan fyra års ålder hade han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor.
Citera
2005-03-14, 19:26
Medlem
Gwyllyras avatar
Åke Edwardson : Dödsdansen var riktigt obehaglig, fruktansvärd tortyr/misshandel
Sen var boken Hannibal också riktigt läbbig, dröjde länge innan jag kunde förmå mig att se den i filmversion (som inte var riktigt lika läbbig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in