Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-29, 23:06
Medlem
sonicyouthzs avatar
ops
Citera
2025-12-01, 03:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Japp. Har även sett den som teater. För att jag tydligen inte kunde få nog av vidrigheterna.
Då är vi två som sett teatern. Det var en minst sagt udda upplevelse.
Citera
2025-12-01, 03:22
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Blackbox av Andreas Lundberg är bland det vidrigaste jag läst. Det är en intressant bok som är svår att lägga ifrån sig, men man mår inte jätte bra under tiden man läser den
Jag ska börja läsa den imorgon.
Citera
2025-12-01, 03:23
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Klitty Böckerna av Anastasia Wahl

2002 – Den vidrige
2002 – Akta dig för dvärgen, Klitty!
2004 – Klitty III – Mysteriet med den oknullade fittan
2006 – Klitty och Da Vinci-kådisen
2010 – Klitty: Ett rymdäventyr

De två första böckerna har jag läst. Otroligt larviga. Känns definitivt som att en tonårskille som aldrig fått se ett naket fruntimmer i skala 1:1 har skrivit dem.
Citera
2025-12-01, 03:46
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tro det eller ej, men även jag är rätt känslig för litterära våldsskildringar riktade mot djur (för att inte tala om verkliga övergrepp). Förutom den scenen i American Psycho exempelvis den svårt plågade hästen i Dostojevskijs Brott och straff.

Läste nyligen Murakamis Kafka på stranden, blev fysiskt illamående av katt-tortyren, hoppade över texten när det blev för övermäktigt. Aldrig varit med om något liknande. Det kändes som om mina inälvor vändes ut och in. Obehaget varade flera timmar efter läsning.
Citera
2025-12-06, 19:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Ja, American Psycho var verkligen vidrig. Hur faan kan man bete sej så mot en värnlös hundstackare. Det svinet, om han hade varit en verklig person, skulle jag kunna "prata" med länge.

Vet att ditt inlägg firar tjugo år, men jag vill bara påpeka att hela den grejen är snodd från Arthur Machen's "Drömmarnas berg", som kom typ hundra år tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Äldreomsorg i Övre Kågedalen av Nikanor Teratologen. Förklaring möjligen överflödig.

Men han är ju en posör. Våldet och snusket där saknar helt syfte, och är bara till för att roa, och bli varje kultursnubbes lilla hemlighet.
Senast redigerad av Hovslättsmannen 2025-12-06 kl. 19:20.
Citera
2025-12-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vet att ditt inlägg firar tjugo år, men jag vill bara påpeka att hela den grejen är snodd från Arthur Machen's "Drömmarnas berg", som kom typ hundra år tidigare.

Men han är ju en posör. Våldet och snusket där saknar helt syfte, och är bara till för att roa, och bli varje kultursnubbes lilla hemlighet.

+1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in