Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-23, 19:03
Medlem
The summer I died av Ryan C Thomas.
Riktigt vedervärdiga tortyrbeskrivningar.
Blir extra tyngd då man känner för karaktärerna.
Citera
2018-01-23, 19:04
Medlem
bongsongs avatar
Koranen . Var nog de sjukaste man har läst.
Citera
2018-01-23, 19:30
Medlem
Pennansades avatar
Brukar mest läsa faktaböcker och filosofi så har inte snubblat på så mycket vidriga böcker. Vad jag däremot har hört och någon kanske kan konfirmera är att:

The Long Hard Road Out of Hell: Marilyn Manson

Ska vara ganska vidrig.
Citera
2018-01-23, 19:41
Medlem
deLuzes avatar
Krigets färger av Arkadij Babtjenko, om en ung rysk soldat under Tjetjenienkriget. Mycket våld och total utsatthet - förvisso kanske inte lika utstuderat som i några av de andra exemplen i tråden - men allt är sanktionerat uppifrån. När det gäller våldsskildringar som i American psycho och Pojken som kallades det så tycker jag att man kan värja sig genom att tänka att förövarna är galningar, brottslingar, avvikande. I Tjetjenien var det precis tvärt om: de egna vännerna är nästan lika jävliga som fienden och allt är satt i system.
Citera
2018-01-23, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bongsong
Koranen . Var nog de sjukaste man har läst.
Word up! Jag läste inte hela men delar av den. Huvudorden är hat, hat, hat, hat, hat.

Fjodor Dostojevskij's brott och straff kanske inte var vidrig, men melankolisk och underliggande ångestfylld.
Citera
2018-01-23, 20:53
Medlem
Hogg
Den som klarar av att läsa hela den boken är inte dålig.
Citera
2018-01-24, 19:20
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
Brukar mest läsa faktaböcker och filosofi så har inte snubblat på så mycket vidriga böcker. Vad jag däremot har hört och någon kanske kan konfirmera är att:

Ska vara ganska vidrig.

Läste den ett par gånger i tonåren men kan inte minnas att den var särskilt vidrig. Däremot underhållande.
Citera
2018-01-24, 19:46
Medlem
Rieuxs avatar
Ayn Rands Och världen skälvde. Fy fan.
Citera
2018-02-08, 00:59
Medlem
Samtliga verk av Nikanor Teratologen som nämnt innan, även Gabrielle Wittkopps Nekrofilen, även Barnhandlerskan av samma författare hamnar högt upp på min lista. Samtliga finns utgivna på Vertigo, som i övrigt har mycket litteratur som passar fint in här.
Citera
2018-02-08, 09:53
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Word up! Jag läste inte hela men delar av den. Huvudorden är hat, hat, hat, hat, hat.

Har aldrig läst. Kan du ge några exempel? Var den värre än Gamla Testamentet? Mycket grymt våld där.
Citera
2018-02-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Har aldrig läst. Kan du ge några exempel? Var den värre än Gamla Testamentet? Mycket grymt våld där.

Det som skiljer dom är främst tonen, GT har som NT och massor av andra böcker känslan av att vara en andlig skrift medan Koranen är mer uppbyggd som ett politiskt manifest.
Citera
2018-02-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade

Ska vara ganska vidrig.

För att tycka att den är vidrig måste man vara väldigt klen och puttenuttig Typ vara Siewert Öholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in