2018-06-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGPOWWER
Hallå!

Tänkte slänga in ett inlägg här. Det värsta som jag lägger märke till. Som jag undrar hur många tänker. Man måste se det här i ett övergripande perspektiv. För allting handlar om i grunden vilket samhälle vi alla vill ha. Dom flesta personer vill leva tryggt. Inte vara rädd för bli skjuten på en gata eller bli utsatt för våldtäkt. Det som är utmaningen i Sverige idag enligt mig. Utifrån vad jag ser. Det finns många invandrare som vill väl försörja sig, göra nånting för det svenska samhället. Däremot utöver det som många ser, det som krockar är värderingar grupp tillhörighet. t. ex islamisk eller väldigt patriotiska exempelvis irakier somalier är i en grupp, isolerar sig från det svenska är inte bra. Om vi nu vill skapa en så bra värld som möjligt, måste vi se det från ett globalt perspektiv. Antingen tror vi på det här samhället eller inte. I det i bejakande så är det svårt idag lita på varandra. Det är väldigt svårt. Exempelvis media politiker journalister. Där så är det en spricka i det svenska samhället. Jag tror man måste fråga alla som är på allvar svenska medborgare, är det de här samhället du vill ha på 10-20 års sikt. Är det en värld som är bra leva i. Är det någonting som är jobbigt? Många tror jag idag tänker på det här. Inte på allvar vågar ge ett klart tydligt svar. Jag vill se sanningen. Det finns en politik som gynnar samhället. Sedan finns det de som inte skall finnas nångång mer på denna planeten det är höger eller vänster politk. Den åskådningen måste läggas åt sidan. Den förvirrar vilseleder folk.

Ny politk för en ny tid ! ! !

Vad svamlar du om?
Citera
2018-06-03, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Vad svamlar du om?

ursäkta?

Sanningen?
Citera
2018-06-03, 01:43
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Alla verkar totalt förvirrade i denna tråd. Huvudsakligen är det vita etniska svenskar mot invandrare mörka muslimska araber av sunnityp. Svårt att fatta?
Men whatabout tyskar och danskar?
Citera
2018-06-03, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

Förstår hur du tänker bara alla ser det inte så som du ser det. Du kan ju gå ut på gatan så ser vi hur många som går i ditt följled med den inkompetenta formuleringen. hahaha
Citera
2018-06-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Jo de är som vi. Tillhör vårt gäng. Samma lag. Vi spelar ihop.
Citera
2018-06-05, 21:08
Bannlyst
Jag är skeptisk. Men jag tror på terrordåd från islamister, särskilt om svenska politiker och tjänstemän börjar våga säga nej till krav på böneutrop. Sverige erövras ju också just nu, utan något som helst motstånd. Varför skulle ett sådant leva upp när demografin har blivit alldeles hopplös?
Citera
2018-06-05, 21:21
Moderator
tobess avatar
Jag har snart hängt på FB i 15 år. I 15 år har man pratar om inbördeskriget som kommer. I 15 år har man haft fel, och gissningsvis kommer det att se exakt likadant ut 2033 också.

Svenskarna är ett folk som i allmänhet lider av enorm konflikträdsla. I stället för att påpeka direkta felaktigheter vill man hellre diskutera. Hittar man inte ens lösning genom diskussionerna så diskuterar man lite mer, och hittar man ännu efter det någon lösning så begraver man huvudet i sanden och hoppas på att problemet försvinner av sig självt.

För att ett inbördeskrig skulle vara på tapeten så skulle det krävas någon MASSIV händelse som skakar hela det svenska folket i grundvalarna. Islamiska terrordåd har redan förekommit, det förändrade inget. Samhället går i vissa avseenden på knäna, det har knappt fått folk att höja ögonbrynen. Det kommer kommer att krävas en radikal försämring av förhållanden och/eller en riktigt stor terrorattack som direkt kan härledas till en viss folkgrupp för att det ens ska finnas på kartan, om ens då.

Det krävs en hel del olika saker som ska hända för att det ens ska vara möjligt, det första är givetvis att samhällskontraktet helt brutits (d.v.s. att folket inte längre litar på att militär/polis är benägna att säkra landet).
Citera
2018-06-06, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag har snart hängt på FB i 15 år. I 15 år har man pratar om inbördeskriget som kommer. I 15 år har man haft fel, och gissningsvis kommer det att se exakt likadant ut 2033 också.

Svenskarna är ett folk som i allmänhet lider av enorm konflikträdsla. I stället för att påpeka direkta felaktigheter vill man hellre diskutera. Hittar man inte ens lösning genom diskussionerna så diskuterar man lite mer, och hittar man ännu efter det någon lösning så begraver man huvudet i sanden och hoppas på att problemet försvinner av sig självt.

För att ett inbördeskrig skulle vara på tapeten så skulle det krävas någon MASSIV händelse som skakar hela det svenska folket i grundvalarna. Islamiska terrordåd har redan förekommit, det förändrade inget. Samhället går i vissa avseenden på knäna, det har knappt fått folk att höja ögonbrynen. Det kommer kommer att krävas en radikal försämring av förhållanden och/eller en riktigt stor terrorattack som direkt kan härledas till en viss folkgrupp för att det ens ska finnas på kartan, om ens då.

Det krävs en hel del olika saker som ska hända för att det ens ska vara möjligt, det första är givetvis att samhällskontraktet helt brutits (d.v.s. att folket inte längre litar på att militär/polis är benägna att säkra landet).

Och ifall dessa dåd inträffade skulle vi då fortfarande sjunga kumba ja ja
Citera
2018-06-06, 20:43
Medlem
Citat:

Så en serie händelser i ett förlopp måste till för att förändra svenskarnas sinnelag
Citera
2018-06-06, 20:59
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Så en serie händelser i ett förlopp måste till för att förändra svenskarnas sinnelag
Jepp. En serie brutala händelser dessvärre. Så hårt sitter indoktrineringen eller hjärntvätten på folket.
Citera
2018-06-06, 23:19
Moderator
tobess avatar
Citat:

Ja. Det måste endera varit något riktigt rejält, t.ex. att Sverige skulle hamna i en kris/krigssituation och börja rensa upp i dom egna leden, eller att en serie händelser av den mer allvarliga graden skulle följa på varandra. Att tro att en gradvis förändring som inte påverkar den stora massan skulle leda till ett inbördeskrig är bara en (våt) dröm för en del personer och organisationer. Det kommer helt enkelt inte att hända. Folk är inte ens ute på gatorna och demonstrerar annat i små klickar här och där, även om det skulle vara massdemonstrationer så är steget från det och ett inbördeskrig gigantiskt.
Citera
2018-06-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ja. Det måste endera varit något riktigt rejält, t.ex. att Sverige skulle hamna i en kris/krigssituation och börja rensa upp i dom egna leden, eller att en serie händelser av den mer allvarliga graden skulle följa på varandra. Att tro att en gradvis förändring som inte påverkar den stora massan skulle leda till ett inbördeskrig är bara en (våt) dröm för en del personer och organisationer. Det kommer helt enkelt inte att hända. Folk är inte ens ute på gatorna och demonstrerar annat i små klickar här och där, även om det skulle vara massdemonstrationer så är steget från det och ett inbördeskrig gigantiskt.

Jag tror också, att just en serie händelser av allvarlig karaktär krävs för att ett inbördeskrig ska kunna bryta ut. Det scenariot ter sig nog för de flesta som avlägset idag - men däremot anser jag det oförnuftigt att betrakta det som helt orealistiskt. Det är väl ingen, varken bland nationalekonomer eller andra högutbildade, som har någon som helst uttalad uppfattning om hur många invandrare Sverige kan klara av, nationalekonomiskt och säkerhetspolitiskt.

Sedan ett antal år tillbaka knakar det ju uppenbarligen i fogarna i det svenska samhällsbygget. Viktiga samhällsfunktioner som bl. a. skola, polis och socialtjänst, fungerar idag mycket, mycket sämre än för 10-20 år sedan. Försämringen verkar korrelera med massinvandringen från tredje världen. Jag läste nyss i Samhällsnytt om en elev, som knivhuggit en annan elev, men ändå fick gå kvar i skolan. En socialsekreterare blev uppsökt i sitt hem av en kränkt afghan, som gjorde "kaoz", och misshandlade. Straffet för afghanen blev milt. Han slapp såväl utvisning som fängelse!

https://samnytt.se/hogg-skolkamrat-tillats-anda-ga-kvar-pa-skolan/
https://samnytt.se/ensamkommande-fick-inga-pengar-fran-socialen-slog-sonder-socialsekreterarens-hem/

Om något år kanske vi får läsa om en elev, som mördat en annan elev - och fått gå kvar på skolan. Eller om en migrant, som mördat en socialsekreterare - och fått skyddstillsyn utan utvisning. Detta vore bara en gradskillnad, men ändå i mina ögon ett kvitto på den svenska rättsstatens totala kollaps. Vad skulle det i sin tur innebära för allmänhetens respekt för lagen och förtroendet för "rätts"väsendet? Det skulle inte utlösa ett inbördeskrig, men däremot skulle benägenheten att ta lagen i egna händer sannolikt öka. Inre oroligheter ser vi redan idag, och de lär inte minska i omfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in