2018-07-30, 07:24
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Finns ingenting som pekar mot att Sverige skall hamna i inbördeskrig.

Det pågår redan ett lågintensivt inbördeskrig. Men särskilt vänsterfolk är totalt oförmögna att tyda varningstecknen och lära sig av historien.
Citera
2018-07-30, 08:00
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det ligger mycket i detta. Vardagssituationer, där irritationsmomenten blir allt fler. Tids nog får väl även den mest försiktige svensken nog av alla respektlösa invandrare...

Själv kom till Sverige för mer än 20 år sen. Igår träffade jag tre gamla immigranter som hade 10 år till. En var från Balkan, en Centraleuropa och en Sydamerika.

De ansåg att Sverige är kört.

"Det var inte många invandrare i början, då var landet underbara, ren paradiset," sa en. "Men svenskar är så naiva. Hus och lägenheter har lås på en anledning. Tar man bort lås då kommer otrevliga in och gör sig hemma."

Gubbe från Centraleuropa hade Turkarna som behärskar 500 år.

"Muslimer kommer inte för att vara under människor. De ska ta fram svärd en dag och ge svenskar ett val, konvertera eller dö. De anser att det snällt att göra så. Islam blir Sveriges räddning."

Han pratade flyttande finnska. Men kille från Sydamerika kunde många språk. Vi hade även ryska tillsammans.

"Jag ska flytta till Ventura, California eller Nice," sa han.

Klart var det att de stannar inte för att vänta kriget.
Citera
2018-07-30, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det pågår redan ett lågintensivt inbördeskrig. Men särskilt vänsterfolk är totalt oförmögna att tyda varningstecknen och lära sig av historien.
munns när kriget på Balkan startade. Det var ständiga bråk mellan olika grupperingar fotbollshuliganer osv. Sen vips blev det krig.
Samma tecken finns ju i Sverige. Vi har ju importerat grupper som hatar varandra. Kurder turkar araber shia sunni kristna syrianer osv. Klart det kommer bli fullskaligt krig. Tippar att detta sker inom 20 år. Kan ske tidigare kan ske senare. Grupperingarna saknar tillräckligt med vapen men när de lär sig att skaffa vapen ja då brakar det. Naturligtvis påverkar oroligheter i Tyskland Frankrike Belgien osv med. Hur kriget kommer se ut vet ingen. Men invandrare mot svenskar e uteslutet. Troligen araber kristna muslimer kurder turkar somalier afghaner osv. Politikerna har byggt en krutdurk o de bygger vidare. Kanske delas Sverige upp i ett arabiskt sydsverige. Kristna araber o kurder kan få ett land i landet o svenskarna flyr utomlands eller till Norrland inland
Citera
2018-07-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
munns när kriget på Balkan startade. Det var ständiga bråk mellan olika grupperingar fotbollshuliganer osv. Sen vips blev det krig.
Samma tecken finns ju i Sverige. Vi har ju importerat grupper som hatar varandra. Kurder turkar araber shia sunni kristna syrianer osv. Klart det kommer bli fullskaligt krig. Tippar att detta sker inom 20 år. Kan ske tidigare kan ske senare. Grupperingarna saknar tillräckligt med vapen men när de lär sig att skaffa vapen ja då brakar det. Naturligtvis påverkar oroligheter i Tyskland Frankrike Belgien osv med. Hur kriget kommer se ut vet ingen. Men invandrare mot svenskar e uteslutet. Troligen araber kristna muslimer kurder turkar somalier afghaner osv. Politikerna har byggt en krutdurk o de bygger vidare. Kanske delas Sverige upp i ett arabiskt sydsverige. Kristna araber o kurder kan få ett land i landet o svenskarna flyr utomlands eller till Norrland inland

Inte hela Sydsverige. Jag tror snarare att mindre områden som stadsdelar kommer att få ökat självstyre. Då kommer oron att minska när olika grupper känner att de själva har kontroll över som vardag och inte blir pissade på av svenska myndigheter. Någon risk för krig finns inte.
Citera
2018-07-30, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Inte hela Sydsverige. Jag tror snarare att mindre områden som stadsdelar kommer att få ökat självstyre. Då kommer oron att minska när olika grupper känner att de själva har kontroll över som vardag och inte blir pissade på av svenska myndigheter. Någon risk för krig finns inte.
mindre områden med självstyre ver det man hade i Jugoslavien det slutade med krig
Citera
2018-07-30, 09:59
Bannlyst
Citat:

Vi pissar på dig och hela den patetiska samhällsskapelse som du är medlöpare till. Det du beskriver är invasionsstadiet som är en del av kriget. Vad du spekulerar om nu är när Sverige krackelerar.
Citera
2018-07-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vi pissar på dig och hela den patetiska samhällsskapelse som du är medlöpare till. Det du beskriver är invasionsstadiet som är en del av kriget. Vad du spekulerar om nu är när Sverige krackelerar.

Nationalstaten får gärna krackelera, jag är kosmopolit.
Citera
2018-07-30, 10:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Till det är lågintensiv konflikt en viktig ingrediens förstås. Att det slutar i en kosmopolitisk världsstat, eller vad du nu hoppas på, är dock allt annat än givet.
Citera
2018-07-30, 10:08
Bannlyst
Citat:

Ja du välkomnar både massinvandringen och kriget. Du är störd.
Citera
2018-07-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ja du välkomnar både massinvandringen och kriget. Du är störd.

Jag välkomnar inte kriget. Men att den förtryckte sätter press på förtryckaren är legitimt och på sikt nödvändigt.
Citera
2018-07-30, 10:17
Bannlyst
Citat:
Jag välkomnar inte kriget. Men att den förtryckte sätter press på förtryckaren är legitimt och på sikt nödvändigt.

Du välkomnar massinvandringen och du välkomnar att Sverige krackelerar. I nästa andetag är du minsann inte för det krig du själv bäddar för. Det du står för nu är landsförräderiet och invasionen. Du är ett skämt så oseriös som du är, agerar troll och det enda sättet att avsluta diskussionen med troll är att säga nog nu. Jag skriver inte mer för med er troll blir det bara evighetsskriverier som går i loop.
Citera
2018-07-30, 10:23
Medlem
Citat:
Du välkomnar massinvandringen och du välkomnar att Sverige krackelerar. I nästa andetag är du minsann inte för det krig du själv bäddar för. Det du står för nu är landsförräderiet och invasionen. Du är ett skämt så oseriös som du är, agerar troll och det enda sättet att avsluta diskussionen med troll är att säga nog nu. Jag skriver inte mer för med er troll blir det bara evighetsskriverier som går i loop.

Varför skulle det bli krig mellan svenskar och invandrare? Skiljelinjen i samhället går inte mellan invandrare och ”svensk” utan mellan rik och fattig, mellan ägare och ägd, mellan härskande och underlydande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in