2012-04-21, 01:39
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyzoon
Bullshit, du längtar varje dag efter en ny tablett. Om jag skickar ett 100 pack, lovar du att skicka tillbaka det?
Jag älskar benso, men det är inte samma sak som att vara beroende. Jag älskar benso för att det tar bort min ångest.

Ja, tack, skicka dem till Helvetet 1A, det är min adress.
Citera
2012-04-21, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Jag älskar benso, men det är inte samma sak som att vara beroende. Jag älskar benso för att det tar bort min ångest.

Ja, tack, skicka dem till Helvetet 1A, det är min adress.
Hehe, du e rolig du... Du skulle testa vad det var innan du visste ordet av....
Apotekets äkta vara... skulle inte tro att du kan motstå....
Eftersom jag tror att du är beroende. Med något uppehåll.
Senast redigerad av Greyzoon 2012-04-21 kl. 01:46.
Citera
2012-04-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyzoon
Hehe, du e rolig du... Du skulle testa vad det var innan du visste ordet av....
Apotekets äkta Xanor Pfifers 1mg... Det paketet skulle jag inte se röken av..
Citera
2012-04-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Om läkaren kan tänka sig att skriva ut benso och du lider av stark ångest tycker jag det vore dumt av dig att tacka nej. Se till att ta dem när det är som värst och aldrig många dagar i sträck, samt se upp om toleransen ökar.

Ok!

Blir man emotionellt avtrubbad på benzo?
Citera
2012-04-21, 16:30
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Ok!

Blir man emotionellt avtrubbad på benzo?
Tillälligt ja, lite som med alkohol, du blir faktiskt avtrubbad under ruset. Men jag har käkat medecinska doser benzo över ett år och jag känner inte att jag blir speciellt avtrubbad, (har tagit uppehåll 3 månader så vet hur det var innan och utan) snarare att man klarar av att fokusera på viktigare saker än ångesten.

Men på högre doser blir du helt klart avtrubbad, däremot tyckte jag SSRI var värre på den punkten då du är avtrubbad på ett annat sätt och 24/7.
Citera
2012-04-21, 18:40
Medlem
Bisarros avatar
Som Stormorfar skriver, man kan fokusera på andra saker än ångesten och många upplever det därför som tvärtom, att man öppnas upp från att ha legat i ett skal av ångest. Har man länge gått med hög ångest är det verkligen en befrielse då man får effekt av benso och inte tvärtom, man känner sig inte avstängd. Men givetvis fungerar ju själva medicinen på det sättet att den "stänger av", den har en dämpande effekt.
Citera
2012-04-22, 18:30
Medlem
Schmutzigs avatar
Så Benzo är ingen höjdare för att flumma lite på? Tex. Flunisar eller vad dem kallas, och hur mycket borde man ta som nybörjare om det nu är värt att testa?
Citera
2012-04-22, 19:03
Medlem
Adiemuss avatar
Benso för mig är för att sova, ibland för att dämpa ångest. Det är även jävligt bra för att ta bort nervositet och oro inför diverse saker.
Citera
2012-04-22, 19:17
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Benso för mig är för att sova, ibland för att dämpa ångest. Det är även jävligt bra för att ta bort nervositet och oro inför diverse saker.

Så sant. BZD är Guds gåva till människan som mår dåligt. Den gåvan ska man ta vara på och använda sparsamt. Annars skjuter man sig själv i benet.
Gäller nog alkohol också.
Citera
2013-07-16, 00:26
Medlem
Jag fick Benso utskrivet när min mor gick bort och brukade väll frekvent i några månader därefter.
Min ångest och ängslan blev ju rätt bortskörd, men pga omständigheterna så var jag orolig över hur det skulle kännas att vara ''nykter''.

Hade inga svårigheter att sluta då jag bytte miljö (flyttade) och mycket nytt kom till mig.
Idag mår jag bra men saknar Benson i stunder som dessa när jag läser trådar, Sena nätter med musik.
Citera
2013-07-16, 13:18
Medlem
muttis avatar
Man blir lugn skön och normal.
Citera
2013-07-16, 20:18
Medlem
RockyRambos avatar
Jag har tait paus fran bens i nagra manader nu. Kopte 50st valium for en dryg v sen oc at ca 10 om dagen. Det funkade bra just pga att den e sa sederande. Xanor har alltid varit en favorit och igr kopte jag 35 st 1or. Tog 5 st...men fick ingen markvard effekt? Jag madde da redan bra och hade saledes inget behov. Nu har jag lagt fram 8 st jag tillater mig sjalv ta ikvall, har haft en angestfylld dag och kan blanda d med alkohol och/eller opi. Nu har jag druckit 6 folkol och ska borja med att ta 2 st. Om effekten uteblir tar jag inga fler idag, men jag kanner att det kommer bli kanon sa da kommer jag fylla pa med 2 till varje gang jg fatt ner 2 folkol till. Opiater skippar jag till. Ngt jag inte lovar alls. Har skyhog ope tolerans och det e en av d svagaste vi har som finns tillganglig.

Start the show. 6 folkdown. 7 in da glass and 2 xan down me throat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in