2012-04-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
För dig som inte förstår tar jag det en gång till, nu på ett enklare sätt: Det är lätt att bli beroende av benso, men det positiva är att det också är relativt lätt att bli av med beroendet.
Allt är relativt.
Citera
2012-04-21, 00:48
Medlem
Klart du mår bättre med X. Du slipper ju känna dina riktiga känslor
Citera
2012-04-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackman99
Klart du mår bättre med X. Du slipper ju känna dina riktiga känslor
Ja, och det är bra. För mig iaf. Vet att du är ironisk, men det kvittar, För mig är dem bra.
Citera
2012-04-21, 00:58
Medlem
Citat:
Det positiva med benso är att om du skulle bli beroende, går det snabbt att bli av med beroendet. Jag har varit beroende flera gånger och det innebär ett helvete en vecka eller två, vill jag minnas, det är inte som med alkohol eller nikotin. Man kan dessutom ha bra koll på om man är på väg att bli beroende, det enda man behöver observera är om effekten av en och samma dos avtar med tiden. Då effekten avtar innebär det att du fått högre tolerans och du bör då ha uppehåll på några dagar.

Har provat diverse SSRI vilket inte fungerar. Ska prova SNRI hoppas de fungerar...
Citera
2012-04-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Har provat diverse SSRI vilket inte fungerar. Ska prova SNRI hoppas de fungerar...
Gissar på att de inte funkar heller. Välkommen i klubben..
Citera
2012-04-21, 01:12
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Om läkaren kan tänka sig att skriva ut benso och du lider av stark ångest tycker jag det vore dumt av dig att tacka nej. Se till att ta dem när det är som värst och aldrig många dagar i sträck, samt se upp om toleransen ökar.
Citera
2012-04-21, 01:16
Medlem
Citat:
Om läkaren kan tänka sig att skriva ut benso och du lider av stark ångest tycker jag det vore dumt av dig att tacka nej. Se till att ta dem när det är som värst och aldrig många dagar i sträck, samt se upp om toleransen ökar.
Du verkar rätt smart iaf = Instämmer..
Citera
2012-04-21, 01:18
Medlem
Xolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Jag undrar vad som egentligen är tjusning med att ta benso, jag gör det själv och undrar många gånger varför? jag kommer ju aldrig ihåg hur det var när jag tog dem...

Svara gärna vad ni tror är tjusningen med att ta något som sedan gör att ni får en lucka på en dag eller så.

Tar man lagom dos får man inte så mycket luckor + att ångesten och oron försvinner. Det gäller att dosera rätt även om det kan vara frestande att kasta i sig några till.
Citera
2012-04-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyzoon
Du verkar rätt smart iaf = Instämmer..
"fast en gång var jag beroende" men jag slutade.....sen blev jag beroende igen... sen slutade jag igen, sen började jag igen, å sen slutade jag, å sen.............
Du är beroende!!!! som jag... Enda skillnaden är att jag fattar det?
Senast redigerad av Greyzoon 2012-04-21 kl. 01:24.
Citera
2012-04-21, 01:25
Medlem
Kemikalier som trixar med hjärnan är aldrig bra i längden. Om du vet varför du mår dåligt skulle jag satsa på KBT eller annan Psykoterapi. Har du testat att äta rätt, träna och köra nån Yoga eller meditation? Brukar göra susen. Samma sak med SSRI som med Benz. När du slutar kvarstår problemet iom att man bara skjuter upp det. Man måste våga möta sina demoner utan kemisk hjälp. Tror inte det finns många deprimerade Buddhistmunkar
Citera
2012-04-21, 01:26
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyzoon
"fast en gång var jag beroende" men jag slutade.....sen blev jag beroende igen... sen slutade jag igen, sen började jag igen, å sen slutade jag, å sen.............
Du är beroende!!!! som jag...
Hur skulle jag kunna vara beroende när jag knappt tagit en tablett på tre år? Som mest tog jag benso för tio år sedan och var tvungen att emellanåt ha uppehåll eftersom jag gick på ganska höga doser fem dagar i veckan i två år, och sedan höll jag på ett tag för fyra, fem år sedan också.
Citera
2012-04-21, 01:35
Medlem
Citat:
Hur skulle jag kunna vara beroende när jag knappt tagit en tablett på tre år? Som mest tog jag benso för tio år sedan och var tvungen att emellanåt ha uppehåll eftersom jag gick på ganska höga doser fem dagar i veckan i två år, och sedan höll jag på ett tag för fyra, fem år sedan också.
Bullshit, du längtar varje dag efter en ny tablett. Om jag skickar ett 100 pack, lovar du att skicka tillbaka det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in