• 5
  • 6
2013-07-16, 21:14
Medlem
xtsies avatar
Med mina ångestproblem hade jag inte varit i livet idag utan dom.....och nu vill läkarna att jag ska ta färre......
Citera
2013-07-16, 21:17
Medlem
fel
Citera
2013-07-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Jag undrar vad som egentligen är tjusning med att ta benso, jag gör det själv och undrar många gånger varför? jag kommer ju aldrig ihåg hur det var när jag tog dem...

Svara gärna vad ni tror är tjusningen med att ta något som sedan gör att ni får en lucka på en dag eller så.

De är ett utomordentligt verktyg att tygla ångest med. I övrigt låt bli dom!
Citera
2013-07-17, 15:27
Medlem
Greenballs avatar
benzo är ren kärlek, varken mer eller minder
Citera
2013-07-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtsie
Med mina ångestproblem hade jag inte varit i livet idag utan dom.....och nu vill läkarna att jag ska ta färre......
. Skönt att vara avtrubbad från verkligheten. Prövat lyrica?
Citera
2013-07-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Jag har tait paus fran bens i nagra manader nu. Kopte 50st valium for en dryg v sen oc at ca 10 om dagen. Det funkade bra just pga att den e sa sederande. Xanor har alltid varit en favorit och igr kopte jag 35 st 1or. Tog 5 st...men fick ingen markvard effekt? Jag madde da redan bra och hade saledes inget behov. Nu har jag lagt fram 8 st jag tillater mig sjalv ta ikvall, har haft en angestfylld dag och kan blanda d med alkohol och/eller opi. Nu har jag druckit 6 folkol och ska borja med att ta 2 st. Om effekten uteblir tar jag inga fler idag, men jag kanner att det kommer bli kanon sa da kommer jag fylla pa med 2 till varje gang jg fatt ner 2 folkol till. Opiater skippar jag till. Ngt jag inte lovar alls. Har skyhog ope tolerans och det e en av d svagaste vi har som finns tillganglig.

Start the show. 6 folkdown. 7 in da glass and 2 xan down me throat.

Du låter så pass bensad att du bara äter utan att känna. Just benso är ju till för att glömma och bli avtrubbad ifrån det man mår dåligt över.
Citera
2013-07-17, 18:03
Medlem
Poängen med benso..? - Det låter inte som att du är i något som helst behov av benso
Mitt råd till dig är helt enkelt att bespara dig från att lägga pengar på benso samt det eventuella beroende / biverkningar du kan få.

Gillar inte diagnoser då jag anser att de är alldeles för enkla svar på ofta mycket komplexa känslomässiga skador / problem, men, för att ge lite bakgrund till kommande rapport så har jag på läkarspråk lidit av bl. a. GAD sedan lågstadiet (idag är jag 30+) och ägnat totalt ca 3 år åt olika former av terapi utan större resultat.

Häromdagen fick jag min beställning med Pyrazolam och igår kväll kl. 22:20 svalde jag 0.25 mg, efter ca 15 - 20 min. svepte de sedativa dimmorna sakta, mjukt och varmt över mig, sovsäcken började kännas väldigt mjuk, gosig och lockande att krypa ner i, jag sjönk ner i viloläge, lyssnade på Karlavagnen på P4 och stearinljusen gav väggarna ett svagt men varmt sken medans skogen och mossen låg tyst i den ljusa sommarnatten, jag var ett med mig själv, ett med naturen och jag gläntade på dörren till himmelriket..

Benso är som en varm, kärleksfull och ljuv ängel som omfamnar en med sin helande kärlek för oss som måste genomlida det enda helvete som existerar innan vi får komma hem igen..
Bara vetskapen om att jag har benso hemma ger mig viss lindring, 1 gång i veckan kan jag tillåta mig att omfamnas av denna ängel utsänd av Gud för att hjälpa de lidande genom jordelivets plågor, 1 gång i veckan - där går min gräns - annars blir jag hooked.
Citera
2013-07-17, 18:09
Medlem
Numes avatar
Jag kan bli kreativ som fan. Det är väl numer, efter lite insikt, enda fördelen jämfört med andra medicinska preparat.

Såklart avslappnad och så, men inte så kolugn överlag som vissa andra (utan adhd).
Citera
2013-07-17, 18:44
Medlem
E.W.s avatar
Det finns många sådana här trådar.

Så en gång för alla:

Det finns ingen poäng med att ta benso om man inte har ångest. Har man en ingen ångest och tar en liten dos benso händer inget. Tar man en stor dos får man minnesluckor, och ser sedan att man skickat 10 ogenomtänkta sms till olämpliga personer (eller något liknande idiotiskt, som man inte hade gjort om man inte tagit en alldeles för stor dos benso).

Slutsats: har man ingen ångest finns det ingen anledning att ta benso. Om man inte överdoserar och älskar minnesluckor.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in