• 1
  • 2
2012-04-18, 18:14
Medlem
Jag undrar vad som egentligen är tjusning med att ta benso, jag gör det själv och undrar många gånger varför? jag kommer ju aldrig ihåg hur det var när jag tog dem...

Svara gärna vad ni tror är tjusningen med att ta något som sedan gör att ni får en lucka på en dag eller så.
Citera
2012-04-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Jag undrar vad som egentligen är tjusning med att ta benso, jag gör det själv och undrar många gånger varför? jag kommer ju aldrig ihåg hur det var när jag tog dem...

Svara gärna vad ni tror är tjusningen med att ta något som sedan gör att ni får en lucka på en dag eller så.
Jag tror inte man får ut så mycket mer än en minneslucka om man inte har ångest som behöver dämpas. Då (om man har svår ångest) är det en otrolig lättnad och befrielse att ta en hög dos benso.
Citera
2012-04-18, 18:51
Medlem
CristDaFists avatar
Bara för att du får minnesluckor så betyder det inte att alla andra får det. Beroende på benz men man blir glad och go helt enkelt, inga bekymmer ingen ångest och det botar råd med uttråkning imo. Finns väl fler anledningar men det jag kom på på rak arm. Sen Kan man blanda benso med mycket andra substanser som livar upp tillvaron ännu mer.

Det är långt ifrån en av dom roligare flumm medlen men det kan vara soft ibland.
Citera
2012-04-18, 19:28
Medlem
Testa ta mindre dos eller utan alkohol om du e lite nedstämd.
Jag får bara minnesluckor då jag blandar alkohol och benzo i höga doser.
Citera
2012-04-18, 19:29
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewlan
Testa ta mindre dos eller utan alkohol om du e lite nedstämd.
Jag får bara minnesluckor då jag blandar alkohol och benzo i höga doser.
+1 Mot ångest använder jag framför allt benso.

Gäller dock inte kombon Diazepam och alkohol för min del.
Citera
2012-04-18, 19:40
Medlem
StoraOrmens avatar
Jo du grabben, det gäller ju att ha lite karaktär och inte käka för höga doser om man vill kunna ta benso samt komma ihåg vad man har gjort under dess inverkan. Du är långt ifrån den enda som ställt sig denna fråga, utav den enkla anledningen att många som är gröna på benso inte har koll på vettiga doser och/eller dess effekt.

Vilken benso har du tagit och hur höga har doserna varit?

Fridens.
Citera
2012-04-18, 19:55
Bannlyst
Jag har aldrig någonsin fått minneslucka då jag tagit benso. Och då har jag ändå ett flertal tomma 100-burkar flunitrazepam i sängbordet (recept på dessa).

Däremot zopiklon blir det helt svart av.

Jag tar dom för att det är mysigt med några stycken på fredagskvällen när man glor på film och har det allmänt mysigt. Blir glad och avslappnad helt enkelt.
Citera
2012-04-18, 20:03
Medlem
martinnitrams avatar
Enda poängen är väl när man får höra allt sjukt man har gjort.
Citera
2012-04-18, 20:07
Medlem
Analhuvuds avatar
Så jävla skönt att vara ångestfri!!!
Citera
2012-04-18, 20:08
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Poängen är att få ner mig på jorden lite grann, klart beroende på vilken typ av ångest man har. Vid vanliga "grå-ångest", när man mår allmänt skit funkar Iktorivil bra men vid panikångestattacker är det Xanor som hjälper bäst.
Citera
2012-04-18, 20:12
Medlem
undervattenfisks avatar
Benso som rusdrog är ju ingen höjdare, men som boost till opi's , ångestdämpning och sömn såklart så är det ju helt underbart.
Citera
2012-04-18, 20:14
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Benso som rusdrog är ju ingen höjdare, men som boost till opi's , ångestdämpning och sömn såklart så är det ju helt underbart.
Att bli kvitt ångesten är som ett rus för mig Lider i och för sig av GAD, tvångstankar och lätt depression/nedstämdhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in