2012-04-18, 21:34
Medlem
deyys avatar
Nu kanske du skulle testa en lägre dos för att kunna ge det en rättvis bedömning.
Själv använder jag endast det före föredrag eller vid någon avtändning. Hjälper ju mycket emot ångest,sömnlöshet och annat som man kan drabbas av vid en AT.
Citera
2012-04-19, 10:11
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Att bli kvitt ångesten är som ett rus för mig Lider i och för sig av GAD, tvångstankar och lätt depression/nedstämdhet.
Jag håller också på bli GAD:ad efter senaste mötet på psyk, sen har jag social fobi men till det tycker jag benso fungerar sådär.. tycker GHB fungerar mycket bättre då, eller lyrica om man ska ha något som går att få recept på.
Citera
2012-04-19, 11:19
Medlem
Stormorfars avatar
Som att dyka ner under vattnet där allt är stilla och fridfullt ibörjan. Numera får jag knappt effekt av benzo men då käkar jag inte stora doser heller. Märker bara när jag är utan.
Citera
2012-04-20, 04:04
Medlem
en poäng är ju att det är bra för sömnbesvär.
Citera
2012-04-20, 08:03
Medlem
hohners avatar
Beror helt på¨vilken benso man talar om.

Svaga bensos som oxascand tar jag inte överhuvudtaget

Nitrazepam tycker jag är skönt till kvällskanten några timmar innan man ska sova att "landa" på.

Valium tycker jag är skönt på samma sätt som nitra men dom tar jag även gärna t,ex innan arbetet eller när jag ska ut att göra någonting som ångestdämpande.

Xanor/Iktorivil har jag slutat med eftersom jag blir så konstig på dom. Extrema humörsvängningar.
Blir aldrig aggressiv annars men just på ikto och xanor får jag väldiga humörsväningar och blir väldigt dominant. Ofta får jag grova minnesluckor på flera dygn så dom undviker jag. Obehagliga tycker jag.

Summa sumarum gillar jag bäst att flumma på vanliga vallar just för att jag blir skönt avslappnad.
Citera
2012-04-20, 09:40
Medlem
Benziinas avatar
Har man ångest/mår dåligt så behöver man inte ställa den frågan överhuvudtaget. Så lindrande är benson.
Däremot om man använder benso i annat syfte än medicinskt, det kan jag inte heller egentligen begripa.
Citera
2012-04-20, 16:10
Medlem
Har varit djup deprimerad och haft svår ångest i praktiskt taget hela min ungdom och nu i början av vuxenlivet, kom nyligen ur depressionen till en viss del med hjälp av ssri och psykoterapi. Kommer antagligen, enligt psykologerna jag pratat med, ha kvar en del av oron och ångesten hela mitt liv.

Ännu idag ger normaldoser av olika bensodiazepiner mig en helt underbar vardag. Inte någon rus eller någon konstgjord lycka, utan mitt vanliga jag minus de aspekterna av mina känslor som får mig att må dåligt.

Tror som många andra att för att uppskata benso ska du känna ångest, nedstämdhet, oro eller stress. Om du inte blandar det med andra droger såklart.
Citera
2012-04-20, 16:13
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Har man ångest/mår dåligt så behöver man inte ställa den frågan överhuvudtaget. Så lindrande är benson.
Däremot om man använder benso i annat syfte än medicinskt, det kan jag inte heller egentligen begripa.

Ångest och sömnsvårigheter, ja. Det är en välsignelse för folk som lider av sådant att benso finns. Annars är benso som sagt verkligen inget märkvärdigt. Ger ju inget rus direkt.
Citera
2012-04-20, 17:42
Medlem
Kungensbordells avatar
Jag älskar benso (framförallt stesolid) som rusdrog. Den ångesten jag har försvinner helt och man dras in i en euforisk dimma. Blandar aldrig med alkohol då jag tycker att det förstör det trevliga med det.
Citera
2012-04-20, 18:41
Medlem
Denoms avatar
Att en bra dag som denna när man känner sig hyperaktiv känns det bra att dra i sig 5mg phenazepam, då är man lugn och go hela helgen.
Citera
2012-04-20, 20:31
Medlem
När jag tänker efter så första gången jag tog xanor var bara 1mg tror jag, så kunde jag åka till skolan utan att det knöt sig i magen, såg nästan framemot att åka dit. Sen imovane/stilnoct som sömntablett. Men när man flummat på den, även om det nu skulle vara trevligt så kommer man ju aldrig ihåg det.
Citera
2012-04-20, 22:44
Medlem
benzo älskar det ,,hatar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här