Då så kära läsare
Undertecknad har varit utomlands sedan min sista skrivelse. Härliga veckor i solen.
Gick till Hertz och hyrde en kärra och visade upp mitt härliga svenska körkort

,
Helt smärtfritt och vilke känsla att köra med ett indraget körkort utomlands. Ökar liksom spänningen.
Tillbaka i vardagen. Förvånansvärt lite kontroller på vägarna. Via vännner här på FB fick tips om Wuze som varnar om kontroller,samt sms tips i telefon. Även det funkar bra.
Kör mina barn till dagis varje dag och frugan till jobbet. allt detta med indraget körkort somjag inte skickat in. Kan inte nog poängtera att jag inte har skickat in det utan dragit en vals om att jag tappat detta.
Nu i helgen var den en stor kontrol vid en rondell. Underligt nog, har det valt en plats vid rondellen så man kan svänga av innan man kör in i poliskontrollen. Hur f-n tänkar de egengliten.
Parkerade bilen en bit bort, och promenerade till kontrollen för att se vad som händer.
Stod 2-3 bilar och lika många snutar som vinka i vifta med sina spatlar och håvade in bilarna.
vid närmare betraktelse, tog de endast blåsprover. jag gick förbi riktigt nära och hörde snuten frånga
Har du körkor?
.Ja
Bra, då skall du for blåsa här.
Tror ni han kika på kortet? Näh.. inte ens bad han att så en skymt. Stod där 15 min in alles och
inte en gång kollade de på körkorten.
Men istället för att leka med elden, körde jag en annan väg till mitt mål.
Nu har 2 månader förlutit helt perfekt.
Bara fem månader kvar. Har redan kollat in vilken skumpa jag skall korka upp.
En tanke jag ställer mig är hur skulle det se ut om någon krocka med mig???
Även om bara vi förare gör upp med pappren, så undrar jag om försäkringsbolagen
samkör med TS? i annat fall torde väl inte en försäkring gälla.
Nåväl, fortsätter att köra olagligt. Nästa helt vill jag leka lite grann med elden. Då skall jag åka till Stockholm, det blir en utmaning. Rapporterar som vanligt.
Eder Rattmuffarn.