2012-05-09, 00:25
Medlem
provocative77s avatar
Då TS inte vill rapportera som han lovade så anser jag att den här tråden lever ett eget liv.
Vrf mata den? TS sitter nog inne på öppen anstalt pga rattfylla o olovlig körning.
Citera
2012-05-09, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Ja snubben ovanför dig verkar inte riktigt ha alla hästar i hagen så att säga!

Vem är det som är korkad egentligen? Kolla mitt räkneexempel med fortkörningsböterna i Södermanland. Hur i all världen skulle de två enda tingsrätterna i det länet hinna med hundra fortkörningsmål vardera i veckan, vilket det skulle bli om alla som åkte dit för fortkörning där överklagade?
Citera
2012-05-10, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu menade jag inte bara bilkörning. Hela systemet bygger på att 99% av medborgarna lyder blint. Det är uppenbart att de flesta hatar systemet men inte fattar att det som gör att det fungerar är att de flesta lyder.

Men enbart att alla körde utan körkort skulle leda till att snuten, domstolarna och kronofogden inte skulle ha resurser nog för att göra något åt det.

Konkret exempel: i en mellanstor svensk kommun åker åtminstone 1000 personer per år fast för "trafikförseelser". Det skulle räcka att alla bara helt lagligt tog dessa till domstol, så skulle domstolarna kollapsa. De skulle bara hinna sysselsätta sig med trafikmål.

Titta här; i Södermanlands län registrerades 10714 fortkörare förra året: Här tog fartkameran flest fortkörare. Det är alltså enbart fortkörare. Alla dessa kan överklaga till tingsrätten. Vad tror du skulle hända om alla verkligen gjorde det? Men folk i allmänhet är sådana mähän att de inte ens gör motstånd inom lagens ramar.

Du är ju verkligen dum på riktigt.
Slutade svara mig för att du fick slut på argument så börjar tjaffsa med nästa person om precis samma saker.........

Tror du seriöst att dom skulle sluta bry sig om det för att fler gjorde samma sak??
Nej dom hade kommit på nya lagar istället för att få bukt med det, att få köra bil är ingen rättighet, det är ett privilegium.
Och du verkar inte ens fatta hur samhället är uppbyggt.
Har du nån aning om hur mycket skattepengar som skulle gå åt till att alla ska överklaga sina fjant-böter och gå till domstol istället?
Är det bättre att resurser läggs på massa sånt skit istället för t.ex våldtäkter?

Du vill hellre skippa alla lagar och leva i anarki istället?? Lycka till med det!
Citera
2012-05-11, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dealer85
Du är ju verkligen dum på riktigt.
Slutade svara mig för att du fick slut på argument så börjar tjaffsa med nästa person om precis samma saker.........

Tror du seriöst att dom skulle sluta bry sig om det för att fler gjorde samma sak??
Nej dom hade kommit på nya lagar istället för att få bukt med det, att få köra bil är ingen rättighet, det är ett privilegium.
Och du verkar inte ens fatta hur samhället är uppbyggt.
Har du nån aning om hur mycket skattepengar som skulle gå åt till att alla ska överklaga sina fjant-böter och gå till domstol istället?
Är det bättre att resurser läggs på massa sånt skit istället för t.ex våldtäkter?

Du vill hellre skippa alla lagar och leva i anarki istället?? Lycka till med det!

Kan du inte räkna? Eskilstuna och Nyköpings tingsrätter skulle vardera få 100 trafikmål i veckan om alla överklagade enbart sina fortkörningsböter i Södermanlands län. Tala om för mig hur en tingsrätt ska kunna klara 100 mål i veckan.

Poängen är just att det ska kosta pengar och resurser, så att systemet ska bryta ihop. Ovanpå alltihop är detta inte ens olagligt, så man tar ingen som helst risk med att göra det.

Det är klart att det är en rättighet att köra bil. Man betalar ju bilen, försäkringen, fordonsskatten, bränslet, bilvård mm. Dessutom betalar man genom inkomstskatten att infrastrukturen byggs upp. Vi har däremot aldrig samtyckt frivilligt till vägtrafikförordningen. Alltså har vi moralisk rätt att sätta oss till motvärn, och det kan man t.o.m. göra utan att bryta mot lagen.

Ja, jag vill leva i anarki.
Citera
2012-05-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Kan du inte räkna? Eskilstuna och Nyköpings tingsrätter skulle vardera få 100 trafikmål i veckan om alla överklagade enbart sina fortkörningsböter i Södermanlands län. Tala om för mig hur en tingsrätt ska kunna klara 100 mål i veckan.

Poängen är just att det ska kosta pengar och resurser, så att systemet ska bryta ihop. Ovanpå alltihop är detta inte ens olagligt, så man tar ingen som helst risk med att göra det.

Det är klart att det är en rättighet att köra bil. Man betalar ju bilen, försäkringen, fordonsskatten, bränslet, bilvård mm. Dessutom betalar man genom inkomstskatten att infrastrukturen byggs upp. Vi har däremot aldrig samtyckt frivilligt till vägtrafikförordningen. Alltså har vi moralisk rätt att sätta oss till motvärn, och det kan man t.o.m. göra utan att bryta mot lagen.

Ja, jag vill leva i anarki.

Vad har räkning med saken att göra?
Om det blir för mycket för dom att hantera så kommer lagarna ändras/hitta på nya innan dom tröttnar på det som du tror.
Och du vill hellre att dom lägger massa pengar och tid på skitsaker istället för att ta tag i vettigare saker...
Nej man tar ingen risk, men som tur är så har 99,9% av befolkningen mer vett än du har i skallen.

Nej du får utbilda dig för att visa att du kan köra en bil och är kapabel att använda den bland andra människor, oavsett hur många bilar du köper eller hur mycket du betalar i försäkring.
Är man inte kapabel till att köra bil, om det nu är pga inkompetens, synfel, brottsregistret osv så får du inte göra det. Jag hoppas till och med du inser att det är långt ifrån en rättighet!
Och jag är rätt säker på att största delen av alla bilister visste samtycker till trafikförordningen, då vi vill ha vissa lagar som stoppar vissa idioter från att framkalla livsfara för andra oskyldiga.

Jag tycker vi alla har en moralisk rätt att göra oss av med personer som inte ens kan tänka klart för att förhindra såna gener från att spridas till nya generationer.
Citera
2012-05-23, 23:37
Bannlyst
Då så kära läsare
Undertecknad har varit utomlands sedan min sista skrivelse. Härliga veckor i solen.
Gick till Hertz och hyrde en kärra och visade upp mitt härliga svenska körkort ,
Helt smärtfritt och vilke känsla att köra med ett indraget körkort utomlands. Ökar liksom spänningen.
Tillbaka i vardagen. Förvånansvärt lite kontroller på vägarna. Via vännner här på FB fick tips om Wuze som varnar om kontroller,samt sms tips i telefon. Även det funkar bra.

Kör mina barn till dagis varje dag och frugan till jobbet. allt detta med indraget körkort somjag inte skickat in. Kan inte nog poängtera att jag inte har skickat in det utan dragit en vals om att jag tappat detta.

Nu i helgen var den en stor kontrol vid en rondell. Underligt nog, har det valt en plats vid rondellen så man kan svänga av innan man kör in i poliskontrollen. Hur f-n tänkar de egengliten.
Parkerade bilen en bit bort, och promenerade till kontrollen för att se vad som händer.

Stod 2-3 bilar och lika många snutar som vinka i vifta med sina spatlar och håvade in bilarna.
vid närmare betraktelse, tog de endast blåsprover. jag gick förbi riktigt nära och hörde snuten frånga

Har du körkor?
.Ja
Bra, då skall du for blåsa här.

Tror ni han kika på kortet? Näh.. inte ens bad han att så en skymt. Stod där 15 min in alles och
inte en gång kollade de på körkorten.

Men istället för att leka med elden, körde jag en annan väg till mitt mål.
Nu har 2 månader förlutit helt perfekt.
Bara fem månader kvar. Har redan kollat in vilken skumpa jag skall korka upp.

En tanke jag ställer mig är hur skulle det se ut om någon krocka med mig???
Även om bara vi förare gör upp med pappren, så undrar jag om försäkringsbolagen
samkör med TS? i annat fall torde väl inte en försäkring gälla.

Nåväl, fortsätter att köra olagligt. Nästa helt vill jag leka lite grann med elden. Då skall jag åka till Stockholm, det blir en utmaning. Rapporterar som vanligt.

Eder Rattmuffarn.
Citera
2012-05-23, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Då TS inte vill rapportera som han lovade så anser jag att den här tråden lever ett eget liv.
Vrf mata den? TS sitter nog inne på öppen anstalt pga rattfylla o olovlig körning.

BTW Rattmuffarn heter jag, inte TS,
Citera
2012-05-23, 23:42
Bannlyst
Skall föresten hyra en släpkärra på statoil i helgen,
Tror ni de samkör med registren?
Citera
2012-05-23, 23:51
Medlem
Chinaboxs avatar
Om din bil nu ät värdefull så gäller inga försäkringar för dig, om det skulle hända något.
Risken finns att de kollar din bils reg nr, står den på dig ser de att du inte har något körkort.
Du kommer behöva lämna prover redan nu om du inte har förstått det.
Blir du tagen igen kommer du få indraget helt och är välkommen att ta om ditt kort efter x antal prover om 1-2 år.

Och ja, försäkringsbolaget ser direkt att du inte har körkort. Du får inte ens trafikförsäkring, då får betala både din egna bil och motpartens bil oavsett vems fel det är, samt att du blir anmäld.
Senast redigerad av Chinabox 2012-05-23 kl. 23:58.
Citera
2012-05-24, 08:43
Medlem
Pre 1914s avatar
Kräver de inte att du lämnar körkortet till polisen?
Citera
2012-05-24, 09:24
Bannlyst
Ingen har krävt mitt körkort.. jag har ju "tappat" bort det officielt. Inofficielt ligger det där det alltid har varit i min plånbok. Redo att visas upp vid t.ex postens leg.kontroll
Citera
2012-05-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattmuffarn
*bla bla bla....*

En tanke jag ställer mig är hur skulle det se ut om någon krocka med mig???
Även om bara vi förare gör upp med pappren, så undrar jag om försäkringsbolagen
samkör med TS? i annat fall torde väl inte en försäkring gälla.

Försäkringsbolagen gör i regel allt rätt enligt dem, dvs de kollar upp alla möjligheter för att slippa betala ut ersättning enligt deras "checklistor" de har. Så jag skulle vara förvånad om du skulle klara dig, då det förmodligen finns en punkt på checklistan om att "Har giltigt körkort" vilket de då kollar upp.

Men man vet ju aldrig... Det är ju en människa som hanterar ärendet, och människor kan vara lata och bekväma och bara checka för punkter ibland, för att komma hem snabbare, inte missa kafferasten/whatever...

Förövrigt låter du lite retard som står 15 minuter och lyssnar noga på en poliskontroll i en rondell. Och det låter samtidigt ganska märkligt att de inte kollade på någons körkort... Nästan lite väl "märkligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in