2012-05-25, 20:15
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Förövrigt låter du lite retard som står 15 minuter och lyssnar noga på en poliskontroll i en rondell. Och det låter samtidigt ganska märkligt att de inte kollade på någons körkort... Nästan lite väl "märkligt".

Sæg inte det. Poliser gør ibland de underligaste ting. Jag blev sjælv stoppad i en kørkortskontroll och nær jag skulle blæddra fram mitt kørkort låg mitt digitala færdskrivarkort først i høgen. Han slængde bara en blick på det och sa "kør!".
Citera
2012-05-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Sæg inte det. Poliser gør ibland de underligaste ting. Jag blev sjælv stoppad i en kørkortskontroll och nær jag skulle blæddra fram mitt kørkort låg mitt digitala færdskrivarkort først i høgen. Han slængde bara en blick på det och sa "kør!".

Jo det kan ju hända vid engångsföreteelser... Men att de inte kollar körkortet på en enda förare under 15 minuter låter märkligt.
Citera
2012-05-26, 22:08
Medlem
Haha jag har kört i 1,5 år utan körkort utan problem.
Citera
2012-05-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAAC
Haha jag har kört i 1,5 år utan körkort utan problem.

Jag blev av med kortet i Torsdags, 110 på 70 sträcka på E4:a. Väntar på besked från transportstyrelsen.
Känns surt som fan, men jag vågar inte tjuvköra.
Min svåger som är polis säger man kan få fängelse för det
Citera
2012-05-29, 02:24
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Haha, kör på bara. Bra personligt regelverk du satt upp förövrigt. Dessutom, har du stålar över, köp en bil som inte syns och kör med så länge, ifall din drar till sig uppmärksamhet.

Golf 4 eller nått är iskalla för snuten...

Undvik att köra helgmorgnar! Rätt ofta snuten är ute då och ska haffa dom som kör för tidigt "dagen efter".. *host*

Ta reda på de typiska ställena polisen brukar stå på och undvik dom gatorna. Dom är rätt statiska nämligen, står alltid på samma ställen, i alla fall där jag bor.

Och skulle en kontroll dyka upp, försök svänga av och ställa bilen så fort som möjligt och sprinta sen järnet..

Är du boende i SV Skåne vet jag var 90% av kontrollerna är. PMa för info då.

Själv har jag också åkt på en rattfylla för många år sen. 0,22 hade jag, även jag var uppe för tidigt och skulle köra å laga min bil. Snuten sa att, hade jag väntat 20 minuter med att köra hade jag klarat mig.

Lycka till!
Senast redigerad av Greve-Von-Boegroef 2012-05-29 kl. 02:28.
Citera
2012-06-01, 20:50
Bannlyst
Helgen gick finnt.
Brände till 08 utan probs. Såg en kontroll på essingeleden där de brukar stå. Nästan bara beteendekontroller. 08 kör satans aggressivt, korsar dubbelsträcket, kör på rött, trycker upp sig bakom röven på en. Så inte undra på att snuten håller mer kolla på sådana än blåskontroller.
Vågade mig tom ut om köra på natten när hungern styrde mot Mcadonkan.

Så hittills har allting gått bra. Hemresan gick bra för hela familjen, plutten satt i baksätet, lycklig ovetandes att pappa kör olagligt , utan körkort.

Så länge man kör med en ren bil, inga trasiga lampor, håller hastigheterna, avståndet till nästa bil, inga burnouts, så klarar man sig fint.

Snart har tre månder gått. När halva tiden gått skall jag köpa en liten Möet & Chandon och när flaskan väl är urdrucken, ställa den framför snutens dörr (lokala närpolisen) men en liten hälsning på från en förare som kör utan körkort under spärrtiden..

I mitt nästa kåseri, skall jag berätta om en till sak som skulle få transportstyrelsen att gå i taket.
Men så länge de inte kollar med motuppringning av varje intyg de får så klarar man sig långt på det.

Eder
Rattmuffarn
Citera
2012-06-01, 21:07
Medlem
Jag tycker du borde skaffa dig en egen blogg. Det gör alla andra töntiga fjortisar som inte heller uppnått någon som helst mognadsgrad.

Det är personer som du som gör att vi andra får exempelvis betala högre försäkringspremier. Du är inget annat än en snyltare. Men en vacker dag kommer verkligheten ikapp dig med, och då sitter jag på första parkett och gapskrattar åt din misär Jävla fyllo.
Senast redigerad av Skalman71 2012-06-01 kl. 21:12.
Citera
2012-06-02, 20:42
Medlem
Känns jättetryggt med sådana som dig ute i trafiken, verkligen. Jag börjar fundera på att klippa mitt körkort och bara ta bussen
Citera
2012-06-04, 12:43
Bannlyst
Favorit i repris?

Vann en budgivning på tradera. Kruxet är att varorna finns i 08 vilket innebär en liten tur dig igen.
Skall bli kul att utmana sig själv igen. Den här gången tänker jag höja spänningen en aning.
Jag planerar att köra dit på onsdag, en röd dag och svenska flaggans dag. Iofs tror jag inte snuten lägger krutet på just den dagen men mera dagen efter kontroller på torsdag.
Så det blir en resa över dagen, jag och mitt lilla barn som sitter säkert i barnstolen bredvid.

Planen blir att ligga lågt i hastighet, hålla sig till de stora vägarna där trafiken finns. Dessförinnan liten kolla att all belysning funkar. Finns ju snutnötter som hänger upp sig på att ena skyltbelysningen inte fungerar.

Rapporterar snart igan.

Håll tummarna för mig.

Eder Rattmuffarn
Citera
2012-06-05, 08:35
Bannlyst
För ett tag sedan diskuterades om att hyra släp med indraget körkort.
Detta går hur bra som helst.
Hyrde ett släp på statoil och visade upp mitt indragna körkort. Det står ju på körkortet att det gäller 5 år till varför ingen har anledning att ifrågasätta vid första anblicken.

Det gick hur bra som helst. I sommar ska jag hyra en liten lastbil, torde gå bra med.
Jag tror knappast de samkör med transportstyrelsen eller snuten.
Hittills har jag visar upp mitt indragna körkort flera gånger, bilprovning, kreditköp, bank, post, tjänsteman på en myndighet, etc och ingen har ifrågasatt mitt indragna körkort.
Så vi kör på.

So here I go again...
Citera
2012-06-12, 10:10
Bannlyst
Ännu ett prov avklarat!

En händelse som jag klassificerar som en liten bragd inträffade för några dagar sedan i samband med svenska flaggans dag.
Jag fick blåsa i en kontroll!

Upprinnelsen till händelsen var att jag körde hem syrran och hennes två barn. Det var förmiddag
vid 10 snåret passerade vi en by där det gjordes asfaltsomläggning. En lång sträcka på kanske 1km hade "inringats" med vägmärken och det fanns inga möjligheter att svänga av. Vi var kanske 7-8 bilar som körde i en kolonnformation. Vid slutet av vägen stod ett par polisbilar och fångade bilar från bägge hållen. De tog kanske 4-5 bilar åt gången. Våran bil råkade bli en av dessa.
Jag blev väldigt nervös men behöll lugnet. Tänkte, skiter det sig så får det bli så.

Till samtliga bilar kom det fram till utseendet polisaspiranter, något osäker blick, stryckfria kläder, marschtakt gång. Hälsade á la kompanibefäl och sade:

Goddag- Detta-är-en-nykterhetskontroll. Får-jag-be-om-körkortet?

Våran bil stod "fastklämd" mellan två bilar och jag kunde inte se att någon gick och kikade extra på nummerskyltarna. De skulle ändå få upp syrrans namn.

Jag fiskade fram mitt indragna körkort och hon tittade snabbt om det var giltligt, vilket det naturligtvis var ( i mitt stilla sinne täntke jag högt" förresten vet aspiranten att det är indraget, men det gör inget")
De visade upp en ny blåsapparat som hade endast display med "negativt" och "positivt", alltså inga siffror som visar om man råkat dricka lite grann. Jag blåste negativt. Tog i för kung och fosterland.

Då går det bra att köra vidare. sa aspiranten.
Vederbörlig belåtenhet uppstod.
Jag tog tillbaka mitt indragna körkort, trampa lätt på gasen och körde därifrån med visslandes en munter melodi.

Nu kännsd det som jag kommer att ro detta projekt i hamn hur lätt som helst.

Eder Rattmuffarn
Senast redigerad av rattmuffarn 2012-06-12 kl. 10:28.
Citera
2012-06-12, 17:02
Medlem
Köp en trisslott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här