En jäkla osis mötte mig.
Torskade för rattfylla för en månad sedan. Hade druckit några starköl kvällen innan och tagit två imovane 03. Vid 06 körde jag till jobbet och här kommer det roliga. En poliskontroll på vägen med alkoblås. Blåste över gränsen och fick följa med för provtagning.
Gubben tyckte jag såg dåsig ut så jag fick pinka och lämna blodprov samt blåsa nytt. En helscreening alltså.
Åklagaren ville ha dit mig för droger men jag bad en polare fixa ett recept som han haft och jag fick använda det. Det hjälpte så de kunde inte göra något åt det. Halten var ändå inom behandlingsdoser och det var alkoholen som de tyckte var mest av.
Nåväl, av en underlig anledning blev det en jävla röra inne på stationen då de fick in en galning, så de glömde ta mitt körkort.
Så jag fick gå med mitt KK *LOL*-
Men det spelar ingen roll jag kör vidare vare sig jag har KK eller inte.
Två veckor senare kom det ett brev från TS med info om indraget körkort.
Jag fick spärrtid på sju månader och lite avgifter till polisens kaffekassa.
Men jag tänker köra ändå. Jag ljög för TS och sa att jag tappat mitt körkort och om 7 månader får jag ändå ett nytt.
Så här är min plan. Jag tänker köra vidare men mitt körkort trots att jag har spärrtid och kk är indraget. Bilen är för värdefull för mig för att ställas av i ett halvt är.
Jag kommer att rapportera min framgång veckovis tills jag får mitt nya KK.
Jag kommer tillämpa följande princier:
1. Håll bilen ren och fräsh så den inte väcker snutens uppmärksamhet.
2. Kör laglig hastighet, inga snabba ryck
3. Respektera skyltar och håll avståndet till bilen framför.
4. Kör inte i onödan mellan 22 och 06.
5. Snutan kollar nästan aldrig i rusningstrafik.
6. Prenumerara på sms via poliskontroller.se
7. Även om rutinkontroll så behåll lugn, risken är liten att de kollar i datorn om det gäller rutinkontr.
Så nu är jag inne på första veckan. So far so good.