2012-06-22, 13:35
Medlem
Powergirls avatar
Jag hoppas att ni Breiviksbeundrare lyssnar till rättegången nu. Även om ni vägrar att inse att han är en idiot och ett kräk som inte borde ha fötts, så kan ni kanske förstå någonstans vilket avskyvärt brott Breivik har begått.
Citera
2012-06-22, 13:35
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Det tycks bara vara överlevande och anhöriga som gråter och tycker synd om sig själv. Är det såhär folket i Norge känner? Måste väl vara anhöriga som är förbannade som borde få vittna, spy lite galla och hat över Breivik.

Det enda som är PK är att tycka synd om sig själv och gråta. Du får inte vara arg eller visa lite rakt hat mot något. Är det på så sätt så blir det skamvrån, det enda du får visa är glädje eller sorg.

Skulle vara härliga om någon typ börja med att rikta hela armen mot Breivik och sa "dra åt helvete din jävel"

Tja en man som förlorade sin fru i explosionen i Oslo vittnade igår och talade direkt till ABB och önskade att han skulle brinna långsamt i helvetet.
Citera
2012-06-22, 13:38
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PallasAthena11
Hans agerande är fullständigt logiskt begripligt utifrån det extremperspektiv han verkar inom. Att avfärda honom som "psykiskt otillräknelig" vore en enkel men feg väg att gå.

eeee....alla handlar logiskt begripligt utifrån de perspektiv vi har. Psykiskt sjuka eller ej. Om jag bränner min fru på bål eftersom mitt perspektiv är att hon är en häxa som måste brännas för att världen ska bli bättre är jag fullt psykiskt frisk då? Knappast...
Citera
2012-06-22, 13:40
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Va? Det är väl inte alls faktum. Staten vill inte att han ska kunna ge nåt tal i TV där han visar publiken vad som håller på att hända. Självklart säger de att det är av hänsyn till en eller annans känslor, och självklart tror efterblivna sossar på det, precis som de tror eller låtsas tro att psyktvångsvård är ett mildare straff än fängelse. Anledningen att personer som Pwrgrrrl tror det är helt enkelt att staten säger det.

De anhöriga har önskat att hans tal inte skall sändas.
Citera
2012-06-22, 13:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
eeee....alla handlar logiskt begripligt utifrån de perspektiv vi har. Psykiskt sjuka eller ej. Om jag bränner min fru på bål eftersom mitt perspektiv är att hon är en häxa som måste brännas för att världen ska bli bättre är jag fullt psykiskt frisk då? Knappast...

Är alla muslimska terrorister psykiskt sjuka då, menar du? När de dödar pga sin fantasibok Koranen?
Citera
2012-06-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Tja en man som förlorade sin fru i explosionen i Oslo vittnade igår och talade direkt till ABB och önskade att han skulle brinna långsamt i helvetet.

Fan också det har jag missat, kan man se det någonstans?

Jag vill inte vara respektlös mot folk men jag äcklas av allt detta daltande och förmesigande av allt. Jag saknar liksom det här raka no bullshit snacket i media tex.
Citera
2012-06-22, 13:54
Medlem
PallasAthena11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden

Bra, du förstod delvis min poäng men raderade bekvämt bort diskussionen att perspektivet som Breivik håller är ett extrempolitiskt. Trodde inte det behövde förklaras i tråden.

Visst är det så att allt är logiskt ur det perspektiv den som agerar haft. Ser man ett monster i garderoben och slår ihjäl det för att senare få höra att det var en katt, så var det förstås fortfarande ett monster för den som slog vid just det ögonblicket. Det var dock inte poängen. Frågan är då snarast om monster verkligen finns och det därmed funnits grund för den som slog att agera utifrån det verklighetsbaserade antagandet.

Använder man ditt exempel som en parallell situation till den Breivik ger så skulle dina advokater, rättpsykiatriska utredningar och experter på häxor behöva argumentera för att styrka din uppfattning och perspektiv om att häxor existerar "på riktigt" i "verkligheten". Något svårare än att styrka att Breiviks högerextrema tankegångar har grund där.

Du skulle helt säkert dömas till vård.
Senast redigerad av PallasAthena11 2012-06-22 kl. 13:58.
Citera
2012-06-22, 14:07
Medlem
Ratis avatar
Är Geir Lippestad Norges motsvarighet till Leif Silbersky?
Citera
2012-06-22, 14:10
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Fan också det har jag missat, kan man se det någonstans?

Jag vill inte vara respektlös mot folk men jag äcklas av allt detta daltande och förmesigande av allt. Jag saknar liksom det här raka no bullshit snacket i media tex.

Förlåt det var i onsdags han sade detta:
"Tor Østbø vänder sig mot Breivik när han säger:
– I starten kände jag hat och ilska. Jag önskar han kunde brännas långsamt i helvetet. Det är inget jag är stolt över att säga."
Citera
2012-06-22, 14:11
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är Geir Lippestad Norges motsvarighet till Leif Silbersky?

Tvärtom, jag har fattat det som att GL inte är särskilt känd, men att ABB stötte på honom i sin ungdom och fick ett gott intryck av honom.
Citera
2012-06-22, 14:16
Medlem
Geir Lippestad är Norska socialdemokratiets alldeles egen advokat.

Han är vals särskilt av ABB just för att han är sosse. Ärkesosse. Läs manifestet era pulverskallar.
Citera
2012-06-22, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag hoppas att ni Breiviksbeundrare lyssnar till rättegången nu. Även om ni vägrar att inse att han är en idiot och ett kräk som inte borde ha fötts, så kan ni kanske förstå någonstans vilket avskyvärt brott Breivik har begått.

Att ABB är en idiot är din egna åsikt utifrån din trångsinta världsbild.
Att morden var hemska tycker nog de allra flesta, men eftersom du är en stor idiot begriper du inte att man kan hålla med ABB i sak samtidigt som man fördömer hans handlingar. Då blir det överbelastning i din lilla hjärna och så börjar du skriva en massa nonsens, varpå massvis med folk försöker få dig att förstå hur idiotiskt du resonerar. Dock utan resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in