2012-04-25, 19:58
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det kan man väl inte så länge han inte är dömd?
Jag menade att man kan det om han döms till vård.
Citera
2012-04-25, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Om han döms till vård... Ja, och då kommer de att lobotomera honom kemiskt som han sa i rätten idag.

Hur fan kan de göra det?
Detta är ju ett helt makalöst tillfälle att studera en sån där..
Idioter om de gör det..
Citera
2012-04-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Men herregud, att vara normal är inte samma sak som att vara frisk, och att vara onormal är inte samma sak som att vara sjuk! Jag tror också att Breivik är frisk, förutom kanske några mildare störningar, men han är ju definitivt inte normal!
Jag ser Breivik mer och mer (ju mer jag får veta om honom) som en normal, frisk och tillräknelig person. Förstår du nu då? Jag hoppas det för jag tror inte att jag kan bli tydligare än så.
Citera
Medlem
JanBeckmans avatar
Intressant läsning om vad ABB hävdat om sin hälsa i rätten idag:

Breivik: - Rettspsykiatrane var emosjonelt ustabile
OSLO TINGHUS (NRK.no) Anders Behring Breivik meiner den første rapporten om hans mentale helse var eit bestillingsverk frå regjeringa og at rettspsykiatrane var emosjonelt ustabile då dei skreiv den.

http://nrk.no/227/dag-for-dag/breivik-angrip-psykiatri-rapport-1.8098995
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Kan man tvinga på honom mediciner?

Håller han stilen som han hållit i rätten och inte börjar "klättra på väggarna" så finns det ingen anledning att medicinera. Varken för han eller hospitalet.
Citera
2012-04-25, 20:04
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag ser Breivik mer och mer (ju mer jag får veta om honom) som en normal, frisk och tillräknelig person. Förstår du nu då? Jag hoppas det för jag tror inte att jag kan bli tydligare än så.
Okej, men använd inte ordet "normal" när du menar "frisk" då. Om jag skulle säga röd när jag menade blå skulle folk missförstå mig också.
Citera
2012-04-25, 20:05
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Håller han stilen som han hållit i rätten och inte börjar "klättra på väggarna" så finns det ingen anledning att medicinera. Varken för han eller hospitalet.

Är du så naiv att du tror att de vill ha en sådan person fit for fight när han tidigare beskrivit rymningsscenarier och att han grävt ner gömmor med vapen? Om han får vård är han en veritabel grönsak inom ett par månader.
Citera
2012-04-25, 20:05
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Det är klart det gör! Om han döms till vård anser de att han är sjuk, och då kommer han med hundra procent sannolikhet medicineras.
Citera
2012-04-25, 20:08
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det är klart det gör! Om han döms till vård anser de att han är sjuk, och då kommer han med hundra procent sannolikhet medicineras.

Yes - och om några år friskförklaras en av hans medpatienter som träder fram och vittnar om att Breivik bara sitter och dreglar och tittar in i en vägg... Värsta Gökboet (Det är en film för er kids som inte hänger med)... Det blir skandal och han släpps ut - alternativt får strafflindring.
Citera
2012-04-25, 20:11
Bannlyst
Citat:
Yes - och om några år friskförklaras en av hans medpatienter som träder fram och vittnar om att Breivik bara sitter och dreglar och tittar in i en vägg... Värsta Gökboet (Det är en film för er kids som inte hänger med)... Det blir skandal och han släpps ut - alternativt får strafflindring.

JAG tror man kommer studera honbom noga och inte bara stoppa massa mediciner i honom, det vore ett gigantiskt misstag isf.
Finns ingen anledning för de att tvinga på honom massa saker.

Tänk vilken forskning man kan få ut av detta, eftersom det är så stort dså lär de lägga stora resurser på det.
Citera
2012-04-25, 20:12
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
JAG tror man kommer studera honbom noga och inte bara stoppa massa mediciner i honom, det vore ett gigantiskt misstag isf.
Finns ingen anledning för de att tvinga på honom massa saker.

Mitt råd till vem som än tar sig an honom är att aldrig - under några omständigheter - vända ryggen åt honom. Han har inget att förlora och kommer att göra ALLT som står i hans makt för att rymma.
Citera
2012-04-25, 20:14
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Är du så naiv att du tror att de vill ha en sådan person fit for fight när han tidigare beskrivit rymningsscenarier och att han grävt ner gömmor med vapen? Om han får vård är han en veritabel grönsak inom ett par månader.

Han kommer inte att få en chans att rymma oavsett dom, han kommer att bli den mest och bäst bevakade intagne i Norges historia. Och blir han dömd till vård så finns det ändå inga fungerande vapen att hämta när han kommer ut som friskförklarad.

Vilken grönsak skulle du vilja vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in