2012-04-26, 15:04
  #4873
Medlem
raxtoren4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackiedoe
Är det bara jag, eller är det verkligen 40 000 personer där som aftonbladet och vg påstår? Inte så viktig fråga kanske men skulle dessa personer på bilden fylla nya ullevi?

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2012/04/26/1335436263271_274.jpg

Globen tar 13.000... dvs det är som 3 fyllda Globen, knappast. Däremot kan det mycket väl vara nästan 10.000 - de står ju kompakt...
Citera
2012-04-26, 15:04
  #4874
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackiedoe
Är det bara jag, eller är det verkligen 40 000 personer där som aftonbladet och vg påstår? Inte så viktig fråga kanske men skulle dessa personer på bilden fylla nya ullevi?

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2012/04/26/1335436263271_274.jpg

På bilden är det väl 2000-3000 människor eller något.. Alla kanske inte fick plats..
__________________
Senast redigerad av okok1 2012-04-26 kl. 15:07.
Citera
2012-04-26, 15:07
  #4875
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackiedoe
Är det bara jag, eller är det verkligen 40 000 personer där som aftonbladet och vg påstår? Inte så viktig fråga kanske men skulle dessa personer på bilden fylla nya ullevi?

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2012/04/26/1335436263271_274.jpg

Ser inte alls ut som 40k. Gjorde en simpel räkning genom att välja en liten ruta där jag räknar varje person, och sedan försöker dela upp området i lika stora rutor. Det gav mig max 5000 pers. (sen verkar de stå mer tätt längre bort, så lägg på lite möjligtvis)
Citera
2012-04-26, 15:07
  #4876
Medlem
serpentors avatar
40 k personer skulle inte ens kunna fylla upp hela Oslo Centrum
Citera
2012-04-26, 15:38
  #4877
Medlem
Rudan33s avatar
40000 människor är bara rena hittepåsiffror. Det skulle vara ca 6,5 procent av hela Oslos invånare som skulle ta sig till ett litet litet skittorg i mitten av Oslo (ca 60 x 80meter stort) mitt på dagen i dåligt väder.
Ett par tusen kan jag tänka mig med tanke på mängden socialister som har sin "arbetsplats" runt omkring.

Dessutom låter de ärkekräket Eskil Pedersen uttala sig om kärlek:

kl. 12.48

AUF-leder Eskil Pedersen sa at de frammøtte på Youngstorget er beviset på at den kjærligheten som vokste fram etter 22. juli aldri kan forsvinne.

Den kärleken till sina medmarxister visade han ypperligt prov på den 22:e Juli när han flydde hals över huvud i M/s Torbjörn och lämnade kvar sina meningsfränder strandsatta på ön.

https://www.flashback.org/t1606747
Citera
2012-04-26, 15:38
  #4878
Medlem
Det hade tydligen samlats en massa folk för att gemensamt sjunga en sång,
Eftersom Brevik hade sagt att han ogillade den.

Varför är folk så korkade?

man blir lite paff när man hör sådant
Jag tycker att det är löjligt..

btw, har brevik tillgång till media
vore intressant hur hans reaktion blir på detta
Citera
2012-04-26, 15:58
  #4879
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Det kan du gott fråga dig (min fetning) men det skall du inte grubbla för mycket på. Varken AB, du eller jag har en aning om hur Oslo eller världen ser ut om 20-30 år. Och att börja handla utifrån snurriga dogmer eller ismer är bara löjeväckande.

Om man likt AB tänkt sig att man genom terror skall förändra samhället så finns det många exempel på att det är meningslöst, här kommer några:

IRA fick väl inget inflytande förrän de la ner vapnen efter en mansålder av terrror.
ETA befinner sig i samma situation.
Röda Arme Fraktionen i Tyskland härjade friskt under 70-talet till ingen nytta.
Röda Brigaderna i Italien var lika patetiska som RAF och fick bita i gräset.

Idag ligger övervakningen av medborgarna på ett helt annat plan, och går du till attack mot det etablerade samhället så sitter du ganska snart där AB befinner sig. Du blir en simpel brottsling som bara kan insupa lite sympati från några enstaka som är ännu sämre bemedlade å huvudets vägnar.

Fast ibland är det bra att agera istället för att sitta och slumra och tro att allt ordnar sig.
Nu vet vi ju vad som händer när platser islamiseras, det är liksom ingen gissning här. Det är empirisk fakta.

Jag tror dock att det fortfarande finns möjlighet att ändra utvecklingen med demokratiska metoder, trots aktivt motstånd från antidemokratiska vänstergrupper. Anders har redan gett upp hoppet och tagit nästa steg.
Krasst men sant.
Fler och fler kommer radikaliseras, var så säker. Och det är de hjärndöda politikernas fel. De som är dumma nog att tvinga på en mångkultur som BEVISLIGEN inte fungerar!

Jag gissar att 98% av de som stod å demonstrerade i Oslo idag inte ens VET vad de demonstrerar mot, eller för för den delen. Vallade får med andra ord.
__________________
Senast redigerad av Blanagel 2012-04-26 kl. 16:02.
Citera
2012-04-26, 16:02
  #4880
Medlem
Damortes avatar
Jag tycker det är väldigt intressant att dessa 40k demonstranter ska bevisa att dom inte är hjärntvättade kulturmarxister genom att samlas i ett stort kollektiv och sjunga regnbågsbarn tillsammans...
Breivik Vs Demonstranter 1-0.
Citera
2012-04-26, 16:11
  #4881
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Jag tycker det är väldigt intressant att dessa 40k demonstranter ska bevisa att dom inte är hjärntvättade kulturmarxister genom att samlas i ett stort kollektiv och sjunga regnbågsbarn tillsammans...
Breivik Vs Demonstranter 1-0.

Ja visst är det festligt!

Förresten, om musslorna som hade tänkt slakta Gyllandsposten hade lyckats, tror ni då att 40000 pers samlats på Köpenhamns torg och ritat muhammedteckningar för att visa sitt stöd för yttrandefriheten och tryckfriheten?
Eller motsvarande om Taimur i Sthlm lyckats?

Nja, tror inte det va. Det säger en hel del om ni tänker efter.

Högerextremism=fy skäms, får icke existera, psykiskt sjuka.
Islamism=en rättfärdig kamp, de vita västländernas fel, religionsfrihet!!!
Vänsterextremism=Hyllat av politiska ledamöter, "utomparlamentarisk kamp", nödvändigt för att hålla folket i tyglarna, rätta åsikter men kanske fel handlingar ibland.
Citera
2012-04-26, 16:18
  #4882
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Fast ibland är det bra att agera istället för att sitta och slumra och tro att allt ordnar sig. Nu vet vi ju vad som händer när platser islamiseras, det är liksom ingen gissning här. Det är empirisk fakta.

Jag tror dock att det fortfarande finns möjlighet att ändra utvecklingen med demokratiska metoder, trots aktivt motstånd från antidemokratiska vänstergrupper. Anders har redan gett upp hoppet och tagit nästa steg. Krasst men sant. Fler och fler kommer radikaliseras, var så säker. Och det är de hjärndöda politikernas fel. De som är dumma nog att tvinga på en mångkultur som BEVISLIGEN inte fungerar!

Jag gissar att 98% av de som stod å demonstrerade i Oslo idag inte ens VET vad de demonstrerar mot, eller för för den delen. Vallade får med andra ord.

Svar på det av mig fetade.

Hur tråkigt det än låter så är det nog genom demokratiska metoder och opinionsbildning som det låter sig göras.

Det trodde RAF och Röda Brigaderna m.fl. men det idiologiska bygget fanns bara bland aktivisterna och folket fattade med rätta ingenting.
Citera
2012-04-26, 16:21
  #4883
Medlem
raxtoren4evers avatar
Representativ demokrati är inte demokrati, enligt mig.
Vi har t om nämndemän utsända ifrån Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna som dömer oss i domstolarna, vad i helvete?!

Det är, och förblir, en ren skam. Så är det. Så är bestämt. Givetvis kan vi inte uppnå Hobbes kontraktsdemokrati (... den fungerar i teorin men inte i praktiken) så direktdemokrati är att föreslå med viss motstånd ifrån hjärtat.
Citera
2012-04-26, 16:28
  #4884
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
Representativ demokrati är inte demokrati, enligt mig.
Vi har t om nämndemän utsända ifrån Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna som dömer oss i domstolarna, vad i helvete?!

Det är, och förblir, en ren skam. Så är det. Så är bestämt. Givetvis kan vi inte uppnå Hobbes kontraktsdemokrati (... den fungerar i teorin men inte i praktiken) så direktdemokrati är att föreslå med viss motstånd ifrån hjärtat.

Känner mig tryggare med att en SD:are skulle vara förnuftig iaf.

Finns nackdelar med direkt demokrati också.
Jag funderar om det skulle vara en bra modell att ha direktdemokrati i ett år vart tionde år eller något sådant, för att justera sådant som spårat ur fullständigt. Dessutom sätter det press på politikerna att inget är huggit i sten på samma sätt som idag.
Eller ett halvår per mandatperiod.
__________________
Senast redigerad av Blanagel 2012-04-26 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in