2012-05-12, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Det var tonåringar som förvisso var politiskt aktiva. Dock finns det en anledning till varför man inte får köra bil, dricka, rösta och annat när man är 15, man har helt enkelt inte en vuxen persons ansvar.
Föreställ dig att sveriges alla 16-åringar för evigt skulle vara bedömda för vad de tyckte, tänkte och gjorde då de var 16. Skulle inte vara så bra. Själv var jag naiv, idealistisk och stelbent vänster då jag var 16. Idag har jag en mer nyanserad bild av politik och hur världen fungerar.

Det är , oavsett hur dramatiskt du tycker att det låter, MASSMORD på BARN (TONÅRINGAR eller UNGDOMAR om du tycker det låter bättre).

I de andra terroristtrådarna dyker inte jag upp eftersom de inte fylls av idioter som beundrar terroristers metoder, beundrar terroristers åsikter och delar terroristers verklighetsuppfattning.
Det det finns säkert diskussionforum där muslimska terrorister också har fanboys, men de forumen är inte jag aktiv på.

Jag är mot terrorism och fascism i alla dess former. Breiviks beundrarskara är för Breiviks terrorism men mot annan terrorism. Det är nog det som är att göra skillnad på folk. Eller kortare, dubbelmoral.

Jag sa inte att jag tyckte de var legitima mål. Jag påpekade att de inte var oskyldiga (ur ABB:s perspektiv) barn, likt femåringar på ett dagis.

Ok, det var ett dåligt exempel.
Men om du tittar på debatten och jämför med tex en muslimsk terrorist, ser du då inte skillnaden? I muslimens fall söker man förklaring i ett samhälle som skapat terroristen. I ABB:s fall avfärdar man honom som psykiskt sjuk och helt galen och vägrar konsekvent att analysera världen som skapat honom.
Den skillnaden stör mig.
Senast redigerad av Blanagel 2012-05-12 kl. 11:59.
Citera
2012-05-12, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Är det din mening att de bör utmålas som sådana? Varför i så fall?

Min mening är det jag skrev, varken mer eller mindre.

Precis som man lyssnar på arga muslimer och försöker förstå deras syn på samhället borde man lyssna på ABB och rannsaka sig själv.
Citera
2012-05-12, 12:44
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horusbarnet
Va? är du full?

Påpekar bara att du verkar tro att terrorist är ett absolut epitet som det råder konsensus om, liksom många ser Mandela som frihetskämpe ser vissa Breivik som frihetskämpe, andra ser båda eller någon av dessa som terrorister.

Vad jag sedan tar fram är att det finns belägg för att göra samma mot välfärdspolicyförespråkare och skeptiker (och delvis även omvandlare) som Breivik gjorde mot ungdomarna för att en nyliberalistisk hyperglobalist anser att deras inriktning kommer ruinera Sverige och göra landet till ett fattigt land på världsmarknaden.

Problemet med resonemang i stil med att "det förstör vårt land nu är alla metoder tillåtna" är att vem som helst kan anse sig berättigad till vad som helst. Massavrättningar och våld istället för demokrati gör att länder hamnar på samma nivå som afrikanska länder, och så vill vi ju verkligen ha det...
Citera
2012-05-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Källa på det?

Källa? Håller vita amerikaner och en del vita europeiska folk inte på att bli minoriteter i sina egna nationer? Har Amsterdam och Rotterdam inte befolkningar som idag till över 50% består av icke-vita? Har inte grov brottslighet som rån och våldtäkter ökat med många hundra procent på bara några decennier, som en direkt följd av icke-vit invandring? Är det inte nordafrikaner och negrer som härjar i Paris och Marseille?
Citera
2012-05-12, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av concorder
Men ditt förbannade stolpskott. Det är ju er allmänna debatt *jag* syftar på, i er media och internetnazistäckelgruppernas uttalanden tex! Där utmålas då fan inte breivik som ond och som "djävular som vill ta över vårt land". Med det gör ni med islamistiska terrorister.

Man försöker inte få ABB att framstå som sjuk i huvudet. Statens psykiatriker sätter sina rykten på spel genom att tvärtom ha helt olika åsikter, bl.a. att han är frisk. Det var ju nästan uppror bland alla statligt anställda psykologer och andra statligt anställda, så även media, när 2 psykologer diagnosticerade honom som sjuk. Han har fan inte fått ett blåmärke ens en gång av staten, efter att han bombade en regeringsbyggnad och mördade 77 människor. Han bemöts med sinnessjukt stor repsekt av staten, med tanke på hans gärningar.
Är det så förbannat svårt för dig att förstå det?

Vad du borde fråga dig själv är varför folk i allmänhet förmodar att ni som har såna här åsikter faktiskt kanske är sjuka i huvuvet.

Är det svårt att citera som folk?
Ja, naturligtvis begriper jag vad DU syftar på. Det var du som svarade på mitt inlägg, då kan du väl vara vänlig att hålla dig till det jag pratar om?

Ja det har jag funderat på, och min åsikt är att sådana som du helt enkelt är för dumma i huvudet för att förstå hur jävla hjärntvättade ni blir av det snedvridna samhället.

Breivik är inte värre än vilken annan terrorist som helst. Att sådana idioter som du går i spinn över Breiviks åsikter medan ni kan ha förståelse för att en islamist spränger sig och andra till döds är det stora och farliga problemet.

Och, för att förtydliga för dig och dina rabiata kollegor, NEJ jag tycker inte terrorism är OK bara för att jag besitter de åsikter jag gör.

ABB borde få en opolitisk rättegång. Och samhället borde ta honom på allvar istället för att avfärda honom som sinnessjuk.
Citera
2012-05-12, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Källa? Håller vita amerikaner och en del vita europeiska folk inte på att bli minoriteter i sina egna nationer? Har Amsterdam och Rotterdam inte befolkningar som idag till över 50% består av icke-vita? Har inte grov brottslighet som rån och våldtäkter ökat med många hundra procent på bara några decennier, som en direkt följd av icke-vit invandring? Är det inte nordafrikaner och negrer som härjar i Paris och Marseille?

Nej nej, man är sinnessjuk rasist om man ser dessa FAKTUM. Helt enligt idioternas vanvettiga logik. Fy fan.
Citera
2012-05-12, 13:13
Medlem
concorders avatar
Citat:
Breivik är inte värre än vilken annan terrorist som helst. Att sådana idioter som du går i spinn över Breiviks åsikter medan ni kan ha förståelse för att en islamist spränger sig och andra till döds är det stora och farliga problemet.

Att sådana idioter som du går i spinn över Islamisters åsikter medan ni kan ha förståelse för att en av er massmördar oss är det stora och farliga problemet.

Märker du nu hur allt du anklagar andra för med fullständigt rabiat massmordsstöd är exakt sånt som du själv gör?
Senast redigerad av concorder 2012-05-12 kl. 13:20.
Citera
2012-05-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis

Och det har ju absolut inget att göra med faktorer kända för att påverka kriminella vita människor utan enbart att det är en annan "ras"?
Citera
2012-05-12, 13:27
Moderator
sm910difs avatar
Förstår inte hur endel kan försvara skokastaren, om något så är det ju en propagandaseger för Breivik. Enda resultat jag kan se av aktionen är dels att Breivik kan öka på sin martyr-stämpel, och dels att det riskeras en ökad spänning kring rättsprocessen. Om inte man lyckas hålla säkerhetsrutinerna och lugnet skulle det inte förvåna mig om en sån här upptrappning i slutändan lika väl skulle kunna sluta med en ny Doucet.
Citera
2012-05-12, 13:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concorder
Att sådana idioter som du går i spinn över Islamisters åsikter medan ni kan ha förståelse för att en av er massmördar oss är det stora och farliga problemet.

Märker du nu hur allt du anklagar andra för med fullständigt rabiat massmordsstöd är exakt sånt som du själv gör?

OT:

Får inte just du och ett par till moderatorns meddelande "Vänligen respektera att denna tråd handlar om rättegången. Inte om hans ideologier eller annat."?

Och varför stavar du "islamister" med stort I?
Citera
2012-05-12, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Och det har ju absolut inget att göra med faktorer kända för att påverka kriminella vita människor utan enbart att det är en annan "ras"?

De senaste 60 åren har brott mot person och egendom i Sverige ökat med 1500%. Källan är BRÅ, men du får leta rätt på det själv, om du är allvarligt intresserad. Det kan ju bero på större anmälningsbenägenhet, juridisk utvidgning av vad som är brott mot person och egendom, större uppklarningsprocent, annorlunda praxis, fler och grövre kriminella vita. För egen del anser jag att en samhällsförändring med en faktor 15 under 60 år, av vilket slag som helst, måste ha väldigt speciella orsaker.

Jag är för övrigt inte ens rasist eller invandringsmotståndare per se, men jag är heller inte blind eller oförmögen att tänka.
Citera
2012-05-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De senaste 60 åren har brott mot person och egendom i Sverige ökat med 1500%. Källan är BRÅ, men du får leta rätt på det själv, om du är allvarligt intresserad. Det kan ju bero på större anmälningsbenägenhet, juridisk utvidgning av vad som är brott mot person och egendom, större uppklarningsprocent, annorlunda praxis, fler och grövre kriminella vita. För egen del anser jag att en samhällsförändring med en faktor 15 under 60 år, av vilket slag som helst, måste ha väldigt speciella orsaker.

Jag är för övrigt inte ens rasist eller invandringsmotståndare per se, men jag är heller inte blind eller oförmögen att tänka.

Kan det bero på att vi använder en statistisk solidaritet (ju fler vi tar in desto bättre, inte vilken kvalité vi ger i vård och vilket liv de får) och mutar våra egna kommuner, och även har företag som exploaterar invandrare för att tjäna pengar på omsorgen, för att packa somalier som sardin på burk och sedan skita i dem och att PTSD, stigmatisering och lågt kulturellt, socialt, ekonomiskt och symboliskt kapital påverkar att många är såpass kriminella?

Vad jag menar är att det finns en inriktning där man är främlingsfientlig och sedan finns det inriktningar där man kan vara humanistisk men ändå vilja begränsa invandringen, eller åtminstone utvärdera hur systemet sköts för att därefter fatta välgrundade beslut om att man ger för dåliga möjligheter för att kunna inkludera för många människor från andra länder i sitt eget land.

ABB har förstört så mycket, hur ska man överhuvudtaget kunna lyfta frågan utan att det associeras med massavrättningar? Vi har en demokrati, man använder inte sådana metoder och det är därför helt i sin ordning att han döms av en domstol för att sedan avtjäna sitt straff.
Senast redigerad av Anonymvillvaradet 2012-05-12 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in