2012-04-25, 19:36
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det var väldigt vad folk blandar ihop normal och frisk. Jag har inte hävdat att han är sjuk, bara att han är onormal. Om du backar i tråden upptäcker du att jag hade fel i det där med mask efter att ha sett en dokumentär om Breivik härom dagen där detta påstods. Förövrigt är jag inte kulturmarxist och håller med Breivik på vissa sätt, men dödandet ställer jag mig då inte bakom.

OK! För att klargöra min ståndpunkt i detta så tycker jag att Utöya var fel väg att gå. Hade han tagit journalistkonferensen hade jag skålat i Champagne dock.
Citera
2012-04-25, 19:36
Medlem
mathlcs avatar
Citat:
Varför inte?

Kan du ge exempel på en enda rationell tanke som skulle leda till att man mördade för en gud eller religion?
Citera
2012-04-25, 19:42
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathlc
Kan du ge exempel på en enda rationell tanke som skulle leda till att man mördade för en gud eller religion?
Att gud är någonting självklart för dem, att inte lyda gud är ont, att vilja rädda världen...
Citera
2012-04-25, 19:42
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Förövrigt är jag inte kulturmarxist och håller med Breivik på vissa sätt, men dödandet ställer jag mig då inte bakom.

Nej... Jag menade att random person i TV-inslaget som sa att han använde mask var det. Vi har förresten ingen aning om vem den personen var. Men att använda taktiken förlöjligande, i det här fallet genom att hävda att han använde en mask, är klassisk kulturmarxism.
Citera
2012-04-25, 19:48
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Visst. Men hen jag skrev till hävdade bestämt att ABB var sjuk.

Jag tycker för övrigt att det är väldigt märkligt att det aldrig är snack om att muslimska massmördare är psykiskt sjuka. Då handlar det istället om en extremism.
Men ABB dissekeras. Den sortens extremism ges ingen legitimitet.

Hur kan folk i denna tråd undgå att märka detta?

Det är fråga om kultur också. I norden har vi inte något Guantanmo. Men vi är alla(?) intresserade av vad det är som driver en "kultiverad" person till illdåd.

Jag har en bestämd känsla av att vi om några dagar får veta saker som kastar ljus över händelserna. Det räcker inte med påhittade historier om att ha fått näsan knäckt av invandrare och att systrarna blivit våldtagna av muslimer. Lögner som under inga omständigheter motiverar en massaker.

Det lutar mot att han får den vård som han aldrig fick när han behövde den som mest.
Citera
2012-04-25, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl

Att konstatera att de allra flesta, för att inte säga alla, kan bete sig mer eller mindre idiotiskt och sjukligt åt, under vissa betingelser, ex på grund av religion, idiologier och beroende på vilken miljö de vistas i, är mer eller mindre ett faktum.

Det kan alltså även gälla ABB?
Citera
2012-04-25, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Det är fråga om kultur också. I norden har vi inte något Guantanmo. Men vi är alla(?) intresserade av vad det är som driver en "kultiverad" person till illdåd.

Jag har en bestämd känsla av att vi om några dagar får veta saker som kastar ljus över händelserna. Det räcker inte med påhittade historier om att ha fått näsan knäckt av invandrare och att systrarna blivit våldtagna av muslimer. Lögner som under inga omständigheter motiverar en massaker.

Det lutar mot att han får den vård som han aldrig fick när han behövde den som mest.

Kan man tvinga på honom mediciner?
Citera
2012-04-25, 19:53
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Det kan alltså även gälla ABB?

Javisst.
Citera
2012-04-25, 19:54
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Ja.
Citera
2012-04-25, 19:54
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Om han döms till vård... Ja, och då kommer de att lobotomera honom kemiskt som han sa i rätten idag.
Citera
2012-04-25, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Om han döms till vård... Ja, och då kommer de att lobotomera honom kemiskt som han sa i rätten idag.

Fan vad idiotiskt det skulle vara, de borde studera honom sitället.
Citera
2012-04-25, 19:56
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ja.

Det kan man väl inte så länge han inte är dömd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in