2012-04-19, 18:22
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Ja, men han hade ju beslutat sig för att inte göra något mot Aftonposten pga. att för många civila skulle omkomma. Därefter fortsätter han hur han sedan funderade på att döda så många bilister som möjligt innan han själv blev knäppt. Det är en självmotsägelse från hans sida, så han mytar om antingen skälet till varför han la ner planerna mot AP, eller att han planerat motorcykeldådet. Eller har jag missat något?

Han ville ju främst komma åt kulturmarxisterna... så random dagstidning låter mer troligt. Utöya är väldigt otippat - men han slår ju där det gör som ondast.
Citera
2012-04-19, 18:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Ganska mycket verkstad enligt min mening dock Men han har uttalat att han "gillar" kungafamiljen och inte ville att de skulle skadas.

Om han varit i tid till journalistträffen däremot hade han nog haft fler fans än han hade orkat med.

Jag är helt säker på att ABB överdriver/förstorar saker och ting nu under rättegången. Allt för att hans uppmärksamhet ska öka och hans budskap ska spridas ännu mer. Men visst var det mycket verkstad förut, när han var en fri man.

Helt klart hade journalistträffen blivit en ännu större succé.
Citera
2012-04-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag är helt säker på att ABB överdriver/förstorar saker och ting nu under rättegången. Allt för att hans uppmärksamhet ska öka och hans budskap ska spridas ännu mer. Men visst var det mycket verkstad förut, när han var en fri man.

Helt klart hade journalistträffen blivit en ännu större succé.
Bör kännas ganska obehagligt för multikulti journalisterna nu. Vem vet vem som dyker upp på nästa träff
Citera
2012-04-19, 18:28
Medlem
Nitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Detta är ingen politisk rättegång. En människa som blivit galen har bragt 77 människor om livet. För det ska han straffas och förnedras.

Media har gjort det till en politisk rättegång och ABB till en politisk person som slåss för sina åsikter.
Sakta och säkert blir ABB en martyr för sin åsikt inte en brottsling.
Citera
2012-04-19, 18:30
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nites
Media har gjort det till en politisk rättegång och ABB till en politisk person som slåss för sina åsikter.
Sakta och säkert blir ABB en martyr för sin åsikt inte en brottsling.

Exakt det han är ute efter i manifestet. Detta är en win-win för honom. Han vet att han kommer att bli ett vrak i fängelset - men det är inte det viktigaste för honom. Det viktigaste är att få ut sina idéer och det har han lyckats med.

Citera
2012-04-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Han kommer låsas in på ett dårhus som kallas fängelse. 75 % av alla intagna är psykiska vrak och de flesta är invandrare så han kommer få en fin vistelse. Gissar att han klarar fem år sen är han FUBAR.

Klart att han inte kommer att bli friad för detta, även om jag anser att ansvaret för hans handlingar ligger på politikerna och mediacensuren...

Tror personligen att rättegången redan är uppgjord i förväg sedan 2 dagar tillbaka. Han kommer att bli dömd som psykiskt sjuk för att det skulle vara en katastrof för politikerna, PKmedia och mångkulturen ifall han blev dömd till fängelse. Det skulle vara samma sak som att säga att han är frisk och att det finns sanningshalt i saker som han säger, (vilket de också gör) och detta är något som troligtvis aldrig kan tillåtas hända...

Breivik å andra sidan har redan vunnit. Han har fått politiskt spelrum, blivit en martyr, nått ut med sitt budskap och på kuppen bevisat att Censuren/förtrycket faktiskt existerar...

Min teori såklart men endå
Citera
2012-04-19, 18:32
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090
Klart att han inte kommer att bli friad för detta, även om jag anser att ansvaret för hans handlingar ligger på politikerna och mediacensuren...

Tror personligen att rättegången redan är uppgjord i förväg sedan 2 dagar tillbaka. Han kommer att bli dömd som psykiskt sjuk för att det skulle vara en katastrof för politikerna, PKmedia och mångkulturen ifall han blev dömd till fängelse. Det skulle vara samma sak som att säga att han är frisk och att det finns sanningshalt i saker som han säger, (vilket de också gör) och detta är något som troligtvis aldrig kan tillåtas hända...

Breivik å andra sidan har redan vunnit. Han har fått politiskt spelrum, blivit en martyr, nått ut med sitt budskap och på kuppen bevisat att Censuren/förtrycket faktiskt existerar...

Klockrent!
Citera
2012-04-19, 18:34
Medlem
christerys avatar
Har säkert varit uppe tidigare, men varför behövs det 5 veckor för något som borde klaras av på lite kortare tid. Vad han gjort är väl ganska klart, varför har han nu framfört. Det ska till ett sjujäkla vittne eller bevis för att undanröja dessa fakta.
Citera
2012-04-19, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090

Han blir dömd till fängelse men fängelset är ett dårhus så det kvittar egentligen. Ser inte hur en massmördare kan vinna något. Han har sänkt invandrarmotståndet i Norden under 10 år, nu är man en breivikare om man är emot invandring. FRP är halverat, DF är på tillbakagång och vågar inte säga fiskmås. SD är dom enda kvar men Breivik kommer troligen sänka dom med.
Citera
2012-04-19, 18:43
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Han blir dömd till fängelse men fängelset är ett dårhus så det kvittar egentligen. Ser inte hur en massmördare kan vinna något. Han har sänkt invandrar motståndet i Norden under 10 år, nu är man en breivikare om man är emot invandring. FRP är halverat, DF är på tillbakagång och vågar inte säga fiskmås. SD är dom enda kvar men Breivik kommer troligen sänka dom med.

Du är en rolig kille du! Han har ju lyckats sätta skräck i kulturmarxisterna. Det har ingen annan lyckats med tidigare - inte sedan 1945. Ge mig ett enda exempel på vad SD har gjort i Sverige för att stoppa invandringen. Gärna i PM-form då det är OT. Eller varför inte ett enda exempel på en nation som har lyckats stoppa invandringen i modern tid med demokratiska medel... så exempel or gtfo.

Denna rättegången kommer att skapa en plattform för debatt om mångkulturen och islam. Kom ihåg var du såg det först!
Citera
2012-04-19, 18:43
Medlem
Nitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Klockrent!

Och det man fick ut av det här fallet:

- han är bara början, finns fler som tycker är bra med samma uppmärksamhet
- media suger mer än förut och består av totalt outbildade idioter
- fler tycker att det är OK med ABB men stödjer inte hans sätt
- ABB går till historien som en politisk kämpe som Malcome X, Luther King, Arafat plus många fler,på sätt och vis är de jo ganska lika jo

Win win for alles!
Citera
2012-04-19, 18:50
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Har säkert varit uppe tidigare, men varför behövs det 5 veckor för något som borde klaras av på lite kortare tid. Vad han gjort är väl ganska klart, varför har han nu framfört. Det ska till ett sjujäkla vittne eller bevis för att undanröja dessa fakta.
Ganska säker på att det var 10 veckor ändå? Det är mycket som ska gås igenom och det är en formell, byråkratisk process som i regel tar lång tid. Dessutom måste man ta reda på om han är frisk och kan ses som ansvarig eller icke. Att det blir en dom är det ingen tvekan om, bara huruvida det blir fängelse eller psykvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in