2012-04-20, 23:08
Medlem
semen.12s avatar
När man tänker på Breivik så har man nog aldrig sätt en mer beslutsam person sedan Nelson Mandelas tid.

Breivik som ser bra ut enl vissa kvinnor men offrade möjligheten att få mysa med en varm härlig norska bara för sakens skull.
Han viste precis vilka han dödade och vilka reaktionerna skulle bli. Han har verkligen lyckats med det han hoppades på sossarna är i shock. Läs bara deras tidning Aftonhoran

Han ville skapa debatt om nordens och speciellt Sveriges vettvilliga invandring av olika sjuka folkslag som inte har något som intresse av vårt kära land mer än att lura oss på så mkt pengar som möjligt.

Dom vill sedan gärna flytta hem igen och lyfta våra förmåner från sina korumperande länder.

Breivik kan analyseras till dödagar men faktum kvarstår han är och kommer alltid vara en äkta martyr för vårt nordiska lugna snälla folk mer sådana som han så kanske ingen vill flytta hit "önskedröm"?

Håller med Breivik : Stoppa minussiffror i vår ekonomi genom att stoppa kriminaliteten från araberna redan vid våra gränser.

Här kommer en Video som visar hur Araberna dödar sina motståndare med en liten slö kniv. OBS 18år på denna!

http://theync.com/static_html/4321-extremely-graphic-video-shows-two-hostages-beheaded-in-iraq_media.html
Senast redigerad av semen.12 2012-04-20 kl. 23:16.
Citera
2012-04-20, 23:14
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Jag tror inte större delar av den svenska befolkningen är för dödsstraff. I och med detta dåd tror jag säger många åsikter angående dödstraff kommer till ytan, detta är sannolikt bara en fluga.

Helt rätt. Majoriteten av den Svenska befolkningen (och hela värdens befolkning) är emot dödsstraff.

Flera stater i USA har infört moratorium i år, och fler är på G.
www.NCADP.org.

Citat Wikipedia:
"Enligt Amnesty International avrättades år 2010 följande antal individer i följande länder (samtliga, utom USA, klassades då som diktaturer):

Kina Tusentals
Iran 252
Nordkorea 60
Jemen 53
USA 46
Saudiarabien 27
Libyen 18
Syrien 1
"

Vill vi vara med i klubben?
Citera
2012-04-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonysKusin
Men för bövelen! Kan inte alla lata jävla rättshaverister sluta böla om censur. Rättegången är öppen, åk till Oslo! Det är liksom inte medias ansvar att rapportera om varje vidrig detalj kring ett massmord!

Rättegången är inte öppen.

Du måste bli certifierad av norsk domstol för att få sitta och höra den, både på plats och vid andra domstolar i Norge där dom sänder ljudet.
Citera
2012-04-20, 23:18
Medlem
Porryhatters avatar
Allt som sägs och händer i rättssalen kommer skrivas ner och filmas för att sparas i norska riksarkivet. Med det blir inte tillgängligt för allmänheten förrän om 60 år, om ens då.

Citat:
Ursprungligen postat av croxz
Jag darrar när jag tänker på hur Breivik är som person. Allt verkar som någon jävla film. Hans personlighet skrämmer mig. Att sitta inne 20 år - livstid verkar vara sjukt lugnt för honom också. Kan inte placera något ord på det dock men någon som känner igen sig?

Sen tror jag faktiskt att en hel del kan känna igen sig i hans åsikter om mångkulturen och islam. Och det vet han om.

Jo han sa ju att det skulle vara ett patetiskt straff. Samt något om att han redan sett sig själv som en fånge hela livet så det skulle inte vara någon skillnad. Jag tänker lite på Charles Manson när du säger så, som Manson säger i slutet av detta klipp:

"The mind is endless. You put me in a dark, solitary cell; and to you, that's the end. To me, it's the beginning. That's the universe in there. There's a world in there. I'm free."

http://www.youtube.com/watch?v=sSYhoMhEGOs&feature=related

Citat:
Ursprungligen postat av croxz
Skulle vara kul med före / efter bilder om det nu är sant att han körde steroider innan. Dock varför köra steroider? Fast lär ju inte finnas någon bild där man får se hur bitig han e.

Här är iaf en bild strax efter gripandet, det går nog inte att få så mycket bättre bild än den.
http://msnbcmedia.msn.com/j/MSNBC/Components/Photo/_new/pb-120208-breivik-da-01.photoblog900.jpg?iact=hc&vpx=315&vpy=280&dur=10 36&hovh=256&hovw=197&tx=130&ty=103&sig=10500870201 2422892732&ei=cNCRT8rPFeyO4gSHrsSqBA&page=1&tbnh=1 51&tbnw=116&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0,i:7 6
Senast redigerad av Porryhatter 2012-04-20 kl. 23:25.
Citera
2012-04-20, 23:27
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter

Här är iaf en bild strax efter gripandet, det går nog inte att få så mycket bättre bild än den.
http://msnbcmedia.msn.com/j/MSNBC/Components/Photo/_new/pb-120208-breivik-da-01.photoblog900.jpg?iact=hc&vpx=315&vpy=280&dur=10 36&hovh=256&hovw=197&tx=130&ty=103&sig=10500870201 2422892732&ei=cNCRT8rPFeyO4gSHrsSqBA&page=1&tbnh=1 51&tbnw=116&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0,i:7 6

fan sitter han i polischefens vardagsrum i villan eller?
Citera
2012-04-20, 23:31
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
fan sitter han i polischefens vardagsrum i villan eller?

Det där är alltså på själva ön, inte på nån polisstation. Därför det ser lite sunkigt ut
Citera
2012-04-20, 23:36
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Jack
Det där är alltså på själva ön, inte på nån polisstation. Därför det ser lite sunkigt ut
Ser ut som han fått sig en smäll vid vänster ögat, tinning, lite svullen och röd.
Citera
2012-04-20, 23:37
Medlem
croxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter

Schyst bild! Och klockrent citat också.
Citera
2012-04-20, 23:42
Medlem
Ett instick i debatten om dödsstraff (ja, det är relevant för tråden);

När man har en tydlig gärningsman, och ett tydligt vidrigt dåd, är det mänskligt att känna; "Den här personen förtjänar att dö". När man då ställer frågan; "förtjänar Anders Breivik dödsstraff" är det naturligt att väldigt många svarar ja. Detsamma hade naturligtvis gällt om man frågat om Anders Eklund (efter mordet på Engla).

Det är väldigt stor skillnad på detta och att vara för dödsstraff. Det här är något jag själv brottats med. Juridiskt är det mycket mer komplicerat att införa och utföra dödsstraff på någon, än det är att döma någon utifrån sina instinkter om vad någon förtjänar.

Det värsta straffet för Anders Breivik är naturligtvis att låta honom sitta isolerad resten av hans liv, och förhoppningsvis visa en framgångsrik demokratisk kamp mot islamiseringen.
Citera
2012-04-21, 00:06
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Det är alldeles för mycket begärt. De kommer förmodligen att klippa bort det bästa, så det verkar som om Breivik inte kunde någonting om det han talade om. Men man kan ju hoppas att de ger en rättvis bild av vad som faktiskt sas i domstolen.

När man tänker efter så är det inte så jävla mycket bättre än Sovjet. Risken finns att vi börjar tycka fel.
Ja det är ju otroligt dåligt att man inte sänder hela rättegången. Det normala är ju att att alla rättegångar som hålls i Norge TVsänds till oss i Sverige. Jag gillar bäst NRK11-ekonomiska brott men min sambo föredrar NRK14-rättegångar om tjänstefel. (ironi)

Eller vänta nu lite...
I modern tid har ingen brottsling fått så mycket spaltmeter i tidningar för sina manifest och sina uttalande under rättegången.
Citera
2012-04-21, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Ja det är ju otroligt dåligt att man inte sänder hela rättegången. Det normala är ju att att alla rättegångar som hålls i Norge TVsänds till oss i Sverige. Jag gillar bäst NRK11-ekonomiska brott men min sambo föredrar NRK14-rättegångar om tjänstefel. (ironi)

Eller vänta nu lite...
I modern tid har ingen brottsling fått så mycket spaltmeter i tidningar för sina manifest och sina uttalande under rättegången.

I modern tid har INGEN rättegång sänt åklagarens version men nekat den försvarade samma möjlighet. Har man sänt något har man sänt allt eller låtit bli helt.
Citera
2012-04-21, 00:26
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
I modern tid har INGEN rättegång sänt åklagarens version men nekat den försvarade samma möjlighet. Har man sänt något har man sänt allt eller låtit bli helt.
Har du bemödat dig om att läsa domstolens motivation och ställningstagande som beskriver varför man gjort så?

Det vanliga är ju inte att de åtalade har förberett sig för rättegången med att sy upp paraduniformer och skriva tal. Det skulle ju kunna anses störande för rättegångens syfte att göra om det hela till ett mediajippo. Om en åtalad person vill ha presskonferens bör väl detta inte göras under själva rättegången.

För övrigt tror jag det är många åtalade som känt sig döma i allmänhetens ögon och önskat att deras version skulle fått komma fram. istället har journalister sammanfattat rättegången i en artikel.

Så faktum kvarstår, ABBs utsaga har fått mer plats än någon annan kriminells. Trots det sitter folk här på forumet och hävdar censur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in