2012-04-17, 13:25
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Meningslös tråkig ton du använder.

Krekar ska vittna för att B:s försvar ligger i just att de tänker lika.

Men du menar kanske att B inte skall få försvara sig?

Vad fan ska man göra när du är en menlös idiot som postar massa skit. Klart han skall få försvara sig vilket inte innebär att han kan dra fram vilken jävla irrevant smörja som helst.

Skall han kalla andra massmördare för att visa att det även finns andra galningar än honom?

Det är 100 % irrelevant vad Mulla Krekar kommer säga, Krekar kan lika gärna säga att han äter blonda norska bebisar till frukost. Det kan inte ens bli ett halmstrå till en förmildrande omständighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Sen missar du att det kommer vara stor humor när den vanvettiga islamisten uttalar sig. Förutsatt att han kör på som vanligt. Det kommer bli mycket roligt när en muslim prånglar ut för hela världen att Europa skall bli muslimskt och det bara är att vänta för muslimerna föder fler barn.

Det är en focking rättsal som bl.a handlar om mord på 77 människor och ingen jävla komediföreställning!!!

Vill du skratta så kan du gå och se en standup istället dumbass!
Citera
2012-04-17, 13:25
Medlem
EggByEggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorPascking
Frågeställning

ABB;s riktigt skruvade, genomtänkta och skrämmande genomförande var ju direkt riktat mot " källan" dvs stat, och styre, blivande styre...I hopp om att få med sig majoriteten av norska/ europas folk till förändring i invandringspolitik mm

Idag ter sig hans handlingar helt absurda och psykotiska men med perspektiv kanske på 100 - 300 år ses kanske denna gärning som vändpunkten.... Även om vi idag har svårt att se det

Vad tror ni

Det är viktigt att hålla isär ideologi och handling här. Om någon säger sig vara emot barnfattigdom kan vi kanske hålla med honom lite till mans, men när han föreslår att lösningen på problemet är att skjuta av barn eller införa omfattande aborter, börjar nog de flesta ta avstånd. Jag tror att Breivik är långt intelligentare än många försöker låtsas om, och förmodligen ser han djuppolitiska skeenden med större skärpa än många "folkvalda" - känner mig nu tvingad att lägga till brasklappen att jag därmed inte lovordar massavrättningen av ungsossar på en ö.
Citera
2012-04-17, 13:26
Medlem
kl. 13.25

Breivik: - Jeg er en selvdreven, uavhengig celle. Det er også de to andre. Dermed er det tre celler.

kl. 13.25

Dommer Arntzen bryter inn. Hun spør om celler, og om han ledet flere eller bare seg selv.
Citera
2012-04-17, 13:27
Medlem
Citat:
kl. 13.20

Breivik: - Absolutt. Det vil bidra til en heksejakt, som vil føre til mer sensur, mer polarisering, og mer radikalisering.
kl. 13.20

Engh: - Du ønsker å endre noe ved det norske samfunnet. Vil 22. juli kunne gjøre det?
kl. 13.20

Breivik: - Jeg tenker veldig langsiktig.
kl. 13.20

Breivik tror altså hans handlinger på sikt vil bidra til en radikalisering i Norge.

Alltså, jag får ändå ge han en viss poäng i det han säger. Massmedia har agerat precis som Breivik velat. Mer censur av bland annat kommentarsfältet, mer skuldbeläggning av personer som är kritiska mot invandring och till och mot feminism. Personer vars åsikter man ogillar har sammankopplats med hans dåd.
Senast redigerad av Lisa-tr 2012-04-17 kl. 13:29.
Citera
Medlem
Där fick vi svaret till varför han grät

Breivik: - Jeg tenkte på Norge og Europa, som styres av politikere og journalister som dreper landet vårt. Det var en veldig rørende film.
Citera
Medlem
DeMysteriiss avatar
Är det någon som hört huruvida någon del ur den kommande femdagarsperioden kommer att TV-sändas, med tanke på att delar av utfrågningen av Breivik inte lär betraktas som propagandaspridning från hans sida?

Citat:
Ursprungligen postat av IgorPascking
Frågeställning

[...]

Idag ter sig hans handlingar helt absurda och psykotiska men med perspektiv kanske på 100 - 300 år ses kanske denna gärning som vändpunkten.... Även om vi idag har svårt att se det

Vad tror ni

Hur vi tänker och resonerar om 100-300 år låter mer som något för Laidback-forat. Hur i hela friden ska vi kunna föra en seriös diskussion kring det? Dessutom har det inget med rättegången att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av saktaibackarna
Folk är idioter, indoktrinerade islamkramare. Folk kommer se det som ett exotisk samhälle ala Saudiarabien, "å vad fint, det är bäst att vi accepterar majoritetens seder för att inte göra dom upprörda eller förlora huvudet."

Har du tänkt tanken att man kan vara kritisk mot både det ena och det andra utan att för den skull sympatisera med massmord på tonåringar? Tycker du själv att det är strategiskt att dela upp hela det politiska läget i två läger där ena sidan kramar islam och den andra hyllar en massmördare?
Senast redigerad av DeMysteriis 2012-04-17 kl. 13:32.
Citera
2012-04-17, 13:28
Medlem
Breivik: - Jeg tenkte på at landet mitt holder på å dø.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
kl. 13.25

Breivik: - Jeg er en selvdreven, uavhengig celle. Det er også de to andre. Dermed er det tre celler.

Och troligt vis är Mangs en av de andra cellerna. Stor rörelse.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Jag hoppas vi alla kommer minnas Breivik som en massmördare men jag har en hemsk känsla av att framtiden kommer vara mörkare än så och att många kommer säga att Brevik hade fan rätt. Samt att han kommer hyllas som en man före sin tid.

Precis vad jag satt och tänkte på, samt att det är för lätt att avfärda hans dåd som en dåre's verk.
Citera
2012-04-17, 13:29
Medlem
Breivik sier at han ble spesielt rørt av sangene i filmen.
Citera
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjoelke
Väldigt intressant och se hur norsk media hanterar detta.

Journalister frågar sig och är kristiska till att ABB får yttra sig. Är inte själva kärnan i journalistiken att värna yttrandefriheten och raportera verkligen ocensurerad och opartiskt?
I den bästa av världar så vore det så men det är inte den världen vi lever i. I den här världen så ser journalisterna sitt "ansvar" i att lyfta fram den statligt godkända "värdegrunden" och inget annat.
Citera
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Fan ligger Jan Winter och sover eller? Han skriver ju i stort sett ingenting på TT:s feed jämfört med Sofia Tanaka. Orkar inte läsa på norska, så den väluppdaterade norska feeden är tyvärr inget för mig.

http://publish.tt.se/TTDirekt/output/index/d8b7dd3e-7668-4ddc-9595-1d397d92efee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in