2012-04-19, 14:30
Medlem
drautdens avatar
"Hitler hade avrättat han" Visst har invandringen spårat ut och så vidare men han är galen.

”Målet var inte 69 människor, målet var alla” Breivik säger sig också ha planerat att halshugga förra statsministern Gro Harlem Brundtland. Anders berättar med glädje om hur roligt det är att mörda barn "Jag skulle göra det igen"

Jag ändrar mig från terrorist till att han är helt galen. Det spelar ingen roll vad man gör, det finns alltid någon värre.

http://www.liveleak.com/view?i=bae_1304490155
Lite smak av Anders påhitt - starka grejor om man är svag. Kapat huvudet på ungarna och hängt sig

Det enda Anders vill ha är kaos. Får ju ingen bild på vad han vill. Pendlar mellan Världsledare till bombningar i Japan. Kasta ut alla invandrare? inget svar. Utan då ska statsministern halshuggas.

Fascinerande att det hans egna tankar och inte någon hjärntvättning. Stalin ligger efter..
Citera
2012-04-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan33
diskussion om breiviks syn på kulturmarxister / multikultilovers och aktionen på utöya

Kan sammanfattas med att han ägde diskussionen och fick in flera dräparkommentarer

kl. 13.35: Breivik: - Jeg er ikke en barnemorder. Jeg mener at alle politiske aktivister som velger å kjempe for multikulturalismen og har verv i en slik organisasjon er legitime mål.

kl. 13.26

Breivik: - Jeg hadde en bajonett på riflen. Jeg hadde en kniv i tillegg. Planen var å halshugge Brundtland mens jeg leste opp en tekst. Laste opp på internett. Eskil Pedersen var mål nummer to. Planen var deretter å skremme AUFerne ved å skyte folk der ute.

Avslutas med: (omvänd tidsordning)

kl. 13.58
Flere av de pårørende og bistandsadvokater gråter i pausen.

kl. 13.55
Breivik reiser seg fra vitneboksen, får påsatt håndjern og smiler før han går bort til advokat Lippestad. Sammen med Lippestad forlater han rettssalen.

kl. 13.50
Dommer Arntzen henviser først til at pausen først er klokken 14.20, men Holden vil helst ha en pause før han skifter tema.

kl. 13.49
En tydelig rystet Holden vil helst ha en pause etter uttalelsene til Breivik om bomben og Utøya.

En vansinnig katt och råtta lek, ABB erkänner utan omsvep dåden och hånar verbalt åklagare.
Efter gårdagens reträtt har han nu gått på offensiven med hårdare ordval.

Det här borde räcka för att förhoppningsvis någon som har ballar nog sätter en kula i pannan på fanskapet! Skulle tro att många föräldrar, pojkvänner och andra vakna norrmännen går i sådana tankar och tror att största majoritet skulle jubla att nidigen får det enda han förtjänar!
Citera
2012-04-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Så dum är han nog inte. Han kommer utan tvekan att ljuga.
Skulle han ljuga så skulle han få ta tillbaka allt det han har sagt tidigare.
Citera
2012-04-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drautden
"Hitler hade avrättat han" Visst har invandringen spårat ut och så vidare men han är galen.

”Målet var inte 69 människor, målet var alla” Breivik säger sig också ha planerat att halshugga förra statsministern Gro Harlem Brundtland. Anders berättar med glädje om hur roligt det är att mörda barn "Jag skulle göra det igen"

Jag ändrar mig från terrorist till att han är helt galen. Det spelar ingen roll vad man gör, det finns alltid någon värre.

Lite smak av Anders påhitt - starka grejor om man är svag. Kapat huvudet på ungarna och hängt sig

Det enda Anders vill ha är kaos. Får ju ingen bild på vad han vill. Pendlar mellan Världsledare till bombningar i Japan. Kasta ut alla invandrare? inget svar. Utan då ska statsministern halshuggas.

Fascinerande att det hans egna tankar och inte någon hjärntvättning. Stalin ligger efter..

Detta är taget helt ur sitt sammanhang. Om du själv tror på detta så har du inte läst vad Breivik har sagt.
Citera
2012-04-19, 14:34
Medlem
C.Hitchenss avatar
Är det ingen som har frågat ABB om han är övertygad om att det endast var meningsmotståndare han lyckades döda den där dagen på Utöya? Tänk om han råkade döda ett par andra enmansceller som hade infiltrerat besöket för att studera tillställningen i en plan att genomföra ett liknande dåd året därpå? Hur skulle ABB ställa sig till ett sådant scenario? Skulle inte detta vara ett större misslyckande än dådet i sig? Omvänd psykologi.
Citera
Medlem
drautdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Detta är taget helt ur sitt sammanhang. Om du själv tror på detta så har du inte läst vad Breivik har sagt.

Vad har han sagt så man får en bild ?
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion
Det här borde räcka för att förhoppningsvis någon som har ballar nog sätter en kula i pannan på fanskapet! Skulle tro att många föräldrar, pojkvänner och andra vakna norrmännen går i sådana tankar och tror att största majoritet skulle jubla att nidigen får det enda han förtjänar!

Absolut, men det är nog det han vill, att kunna bli en martyr. Som någon skrivit tidigare får man ju Se7en-vibbar. Att bli avrättad skulle spela honom rätt i händerna, vi får hoppas på en särdeles lång inlåsning. Karln är ju uppenbarligen kapabel till nya dåd om han släpps ut...
Citera
2012-04-19, 14:36
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Skulle han ljuga så skulle han få ta tillbaka allt det han har sagt tidigare.

Av någon konstig anledning tror jag att en militant islamist klarar av att ljuga om hans "sak" gynnas av det. Förvänta dig många "jag hade fel" och "jag anser inte det här nu" och "det här är inte vad vanliga muslimer anser" (vilket nog förvisso är sant).
Citera
2012-04-19, 14:36
Medlem
Citat:
Vad har han sagt så man får en bild ?
http://direkte.vg.no/studio/rettssak-dag-4

http://nrk.no/227/

http://live.dagbladet.no/studio/nyheter#messages
Citera
2012-04-19, 14:37
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:

Fint klipp. Man blir mer övertygad om att han är galen ju mer han yttrar sig. Han menar idag att det är denna sortens "tradition" man ska föra in i Europa. Riktig svärmorsdröm det där!
Citera
2012-04-19, 15:08
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
12:03:14
22.07.2011
Breivik betaler for parkering på Hammersborg torg
Citera
2012-04-19, 15:26
Medlem
Oformads avatar
Förstår verkligen inte hur han kunde förvänta sig att regeringsbyggnaden skulle rasa.

Lycka till med att rasera en betongbyggnad med oriktad sprängverkan från utsidan.. Det borde han enkelt kunna ta reda på genom att söka på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in