2012-04-18, 17:17
Medlem
Lordshins avatar
Vore det inte ett rätt lämpligt straff att släppa ut honom om de där ca 30 åren det skulle ta innan norrmännen är minoritet i Norge? Så får han uppleva det och leva i sin värsta mardröm eller vad man ska kalla det
Citera
2012-04-18, 17:18
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
En av offrens advokater sa att Breivik gjorde en slags "nazihälsning". Jag blir så trött!

Sin iver att tillskriva den åtalade en massa egenskaper och åsikter visar på en djup okunnighet och osäkerhet. Detta är iofs förståligt då det är en unik situation för både media och rättsväsendet.
Dessa två instanser gör dock inte ett så bra jobb i att vara objektiva och neutrala vilket är rätt otäckt.

Vad man än tycker om den åtalade så har ovan nämnda en skyldighet att sätta demokratin i första rummet.
Vad "journalister" och andra proffstyckare tycker är ovidkommande om de inte kan hålla sig neutrala och göra jobbet.
Citera
2012-04-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Har det kommit fram någon som helst rapport om hans Intelligensnivå. En inte alltför avancerad gissning är att ABB har en hög intelligensprofil.
Nej det har det inte. Och jag skulle inte tro att han är extremt begåvad, men kanske i häradet 110.
Citera
2012-04-18, 17:21
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Breivik har enligt mig genomfört den perfekta kuppen. Hans plan var ju att sprida sin syn vidare. Genom all denna PK journalistik har jag svårt att tro att någon verkligen kan ta Aftonbladets, Expressens etc artiklar på allvar. Som sagt Breivik får ''reklamtid'' som är ovärderlig enligt han.
Om du baserar din utsaga på reaktionerna i denna tråd kanske du blir besviken.

Vare sig du eller jag kan veta men jag tror inte att Breiviks kampanj kommer resultera att den genomsnittlige svenskens tilltro till svenbsk media minskar och att man börjar tala om att norsk och svensk regering aktivt motarbetar sin egen befolkning.

Jag tror det är tämligen ovanligt att tro att "-politikerna har uppsåtet att utplåna etniska svenskar". Tror inte den åsikten kommer bli mer populär efter ABB.

Men vem vet, det finns ju gott om människor som gillar konspirationer, enkla förklaringar och inte förstått vad demokrati innebär. De kanske kan lockas?
Citera
2012-04-18, 17:27
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion
Vad då? är Akshenazijudar intelligentare än andra? Källa pls! köper nämligen inte att någon är intelligentare än andra utifrån ursprung...Först måste du definiera intelligensen...om i en evolutionär perspektiv skulle det vara att överleva på sikt trots missgynnande yttre omständigheter...skulle man kunna påstå, utifrån "överlevnads resonemang" att det är ex de svarta de starka och intelligentare...trots allt överlevde dem kolonisationen, invasionen, slaveri och annat skit...och de fortplantar sig än idag och frodar...tänker jag fel eller har jag läst en annan bok av Darwin?

Det är bara att räkna ihop alla judiska vetenskapsmän, ekonomer, författare, astronomer, fysiker. Det är ingen hemlighet att det är VÄLDIGT överrepresenterade när det t.e.x gäller Nobelpris. Det vore mycket märkligt om någon annan etnisk grupp skulle ha högre generell IQ än dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_Jewish_intelligence
Citera
2012-04-18, 17:28
Medlem
Fann misstänkt föremål vid tingsrätten

http://www.dagbladet.no/2012/04/18/nyheter/innenriks/breivik/21184545/

Vad kan det ha varit?
Citera
2012-04-18, 17:30
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Varför sitter du och antar en massa saker om vad h*n menade med sitt inlägg? Har du ens läst Breiviks försvarstal? Gör det så förstår du antagligen vad h*n menade.
Läste du mitt inlägg och inlägget jag svarade på? Hur driver man med PK-eliten då man säger att det är löljigt med 21-års fängelse och mer redigt med dödsstraff?
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Jaså är han fascist nu också! Han är en liberal sionist som inte vill släppa in andra kulturer än den norska i Norge (vilket han också vill ska gälla för alla andra Europeiska nationalstater), det är så långt ifrån fascist du kan komma.
Tja, få se nu.

Fascister:
- Det är ok att skita i demokratisk process och med våld tilltvinga sig makten. (döda ungdomar för att de har fel ideologi)
- En "elit" har rätt att styra över folket. (tempelriddarna kanske kan vara chefer?)

Är väl hyggligt fascistiskt och stämmer delvis in på ABB.

Motsatsen till en fascist är väl en person som respekterar demokrati, andras åsikter, inte anser att man med våld ska betvinga andra osv osv.
Citera
2012-04-18, 17:30
Medlem
[quote=Wink]En självuppoffrande person, vilket ABB enligt egen utsago är (rätt eller ej), är en direkt motsats till vad som läggs i psykopatibegreppet. En psykopat kan inte drivas av ett kall på det vis som ABB gjort. En psykopat isolerar sig inte i en dataspelsvärld - en psykopat ser till att omge sig med svaga människor som han kan utnyttja för egen vinnings skull. En psykopat ger blanka f-n i sitt folks överlevnad.

Jag tror att du övertolkar hans svärmeri...Han är just nu överlycklig...Det var det han kämpade för! Att stå i ramljuset och känna alla strålkastare på sig! han är lycklig just nu!
Till motsatsen till alla hans offer... Det här cirkusen är så sjukt att man ger utrymme till gärningsmannen och man skiter fullständigt i offer. Här är dem för de som har glömt vad det här handlar om...
http://youtu.be/FvwY_5NYoH0
Citera
2012-04-18, 17:33
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Det är bara att räkna ihop alla judiska vetenskapsmän, ekonomer, författare, astronomer, fysiker. Det är ingen hemlighet att det är VÄLDIGT överrepresenterade när det t.e.x gäller Nobelpris. Det vore mycket märkligt om någon annan etnisk grupp skulle ha högre generell IQ än dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_Jewish_intelligence

Visst är det så på grund av möjligheten att tillskansa sig bildning möjligtvis?
Ta den största invandrargruppen på senare tid somalier. Den genomsnittlige somaliern är analfabet och har en inte så politiskt korrekt kvinnosyn, visst är det då inte så svårt att se att denna grupp har det svårare att göra samhället nån nytta (förutom att vinna politiska poäng) i samhället?
Citera
2012-04-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion

Jag tror att du övertolkar hans svärmeri...Han är just nu överlycklig...Det var det han kämpade för! Att stå i ramljuset och känna alla strålkastare på sig! han är lycklig just nu!
Till motsatsen till alla hans offer... Det här cirkusen är så sjukt att man ger utrymme till gärningsmannen och man skiter fullständigt i offer. Här är dem för de som har glömt vad det här handlar om...
http://youtu.be/FvwY_5NYoH0
Förstår inte alls vad ditt inlägg har med mitt att göra?
Citera
2012-04-18, 17:39
Medlem
Madagascars avatar
Aftonbladet toppar just nu med ABB vet om två celler till som ska döda 300 personer. VG och Dagladet toppar inte med det. Är detta grundlöst svammel från ABB?

Citat:
Efter sex timmars utfrågning verkade han dock tröttna på att vägra svara och gick istället över till en mera aggressiv linje:
– Jag är en av tre celler i Norge och de andra två kommer att slå till snart, sa Breivik.
Snart? Bör vi vara rädda? frågade åklagaren då.
– Ja. De kan slå till när som helst, svarade Breivik.
I förhör har Breivik tidigare sagt att de två andra cellerna ”kommer att döda 300 personer om de inte stoppas”.
Ett påstående som polisen inte hittat några som helst bevis för. Och ord som han nu ångrade.
– Det borde jag inte ha sagt. Det sänder fel signaler.
Men är det sant? frågade åklagaren.
– Ja, svarade Breivik.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/breivikrattegang/article14695896.ab

Varför ångrar han sig med motiveringen att det sänder fler signaler? Någon som har en vettig spekulation!?
Citera
2012-04-18, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Hur förklarar du detta? Två personer vars syn är mer olik solen och månen. Varför skulle de samarbeta???
Enligt manifestet så kunde ju ABB tänka sig att samarbeta med Al-Qaida eller islamister i någon form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in