2012-04-16, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Rättegången är menlös. Eliten vill bara avsluta den så fort som möjligt och att han skall tala så lite som absolut möjligt.
Kanske det, eller; viss sannolikhet föreligger för det, men ändå inte.
Likväl blir det intressant. Vad som än utvecklar sig handlar det ju om tidernas brottsärende – så det kan egentligen inte bli s.a.s. menlöst.

Vi får se nu helt enkelt vad som händer och sker.
Något oförutsett kan ju i alla händelser inträffa! ...
Citera
2012-04-16, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag förstår att du bara vill provocera. Ändå måste jag håna dig. Du förstår inte att detta är en av de mest granskade rätts-sakerna i historien va?

Jag prococerar inte, de vill helst sätta en gag-ball i munnen på honom. Hans argument är för svåra att hantera helt enkelt. Rättegången är 100% menlös. Det finns hundra vittnen som kan peka ut hans gärningar och andelen bevis är skeppslaster. Problemet är bara att få honom TYST, därför att han är överintelligent och de är livrädda för honom. Det finns en hel del poänger i hans manifest, så många att den mediepolitiska eliten inte ens disskuterar det. Eliten hoppades på att hitta en galnings osammanhängande ord. De hittade istället iskalla strukturella fakta om dem själva med pedantiska källanvisningar.

Särskilt sidan 804-805 om Jan Helin (Aftonbladet) i manifestet vill jag gärna att Helin kommenterar under rättegången. Om hur svenska medborgaren Jan Helin systematiskt försökte påverka det Norska inrikesvalet. Jan Helin är knäpptyst om detta. Ingen besvärar honom om dessa frågor. Jag vill gärna se Jan Helin under ed besvara Breiviks frågor under rättegången.
Citera
2012-04-16, 02:39
Medlem
Citat:
Jag förstår att du bara vill provocera. Ändå måste jag håna dig. Du förstår inte att detta är en av de mest granskade rätts-sakerna i historien va?

Jo. men har får inte tala. Så "farlig är han" Sanningen skall vara PK till varje pris.
Att han gjort det förskräckliga han gjort är ju redan fastslaget. Det vet alla. Nu skall de bara ha en låtsasrättegång där Breivik skall tystas ner så mycket som möjligt.

Rättegångens önskedröm på Breivik
http://www.legastronomesexy.com/252-563-largeprod/gag-ball-baillon-de-bondage-avec-masque.jpg
Citera
2012-04-16, 02:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Särskilt sidan 804-805 om Jan Helin (Aftonbladet) i manifestet vill jag gärna att Helin kommenterar under rättegången. Om hur svenska medborgaren Jan Helin systematiskt försökte påverka det Norska inrikesvalet. Jan Helin är knäpptyst om detta. Ingen besvärar honom om dessa frågor. Jag vill gärna se Jan Helin under ed besvara Breiviks frågor under rättegången.
Jag är ingen jurist, men på vilket sätt menar du att man skulle få in Jan Helin under ed i rättegången?

Citat:
Jo. men har får inte tala. Så "farlig är han" Sanningen skall vara PK till varje pris.
Att han gjort det förskräckliga han gjort är ju redan fastslaget. Det vet alla. Nu skall de bara ha en låtsasrättegång där Breivik skall tystas ner så mycket som möjligt.

Rättegångens önskedröm på Breivik
http://www.legastronomesexy.com/252-563-largeprod/gag-ball-baillon-de-bondage-avec-masque.jpg
Se på vilken rättegång som helst. Det är så här det går till. Ska ABB ha speciella rättigheter att uttrycka sig bara för att han har utfört just dessa handlingar och har just dessa åsikter?
Senast redigerad av crillecrille 2012-04-16 kl. 02:43.
Citera
2012-04-16, 02:50
Medlem
Citat:
Jag är ingen jurist, men på vilket sätt menar du att man skulle få in Jan Helin under ed i rättegången?

Svenska maktfaktorn Helin styrde det Norska inrikesvalet och det var bla annat det som fick Brevik att tänka "enough is enough". Droppen som rann över. Jan Helin kommer givetvis att vägra debattera det överhuvudtaget. Helin samlade en massa chefsredaktörer i Oslo och uppmanade dem att inte skriva om tex "ramadan" kravallerna där för att det skulle få norrmännen att rösta i "fel riktning" Att utländska "agenter" påverkar inrikesval är ett mycket allvarligt brott. Jag tror knappast åklagaren vill se Jan Helin i skranket.

- Ur manifestet:
"August 23rd – Early in the morning, the chief editor in Aftenposten, Hilde Haugsgjerd
was contacted by Jan Helin in the major Swedish newspaper Aftonbladet where she is
asked to keep a lid on the story and/or at least write as little as possible about the riots.
She is told to inform other Norwegian chief editors. It is unknown what else was
discussed."

"After this phone call with Jan Heling, Hilde Haugsgjerd calls the chief editor in Dagbladet, Anne Aasheim where they agree that this is a story which could significantly benefit them Norwegian Progress Party (FrP, the only anti-immigration party) as it would put immigration/asylum seeker/Islam related discussions on the agenda just before them elections. This must be prevented at all costs. They agree to contact chief editors in all major Norwegian news agencies and hold a teleconference where they discuss this issuemlater that day (it should be noted that ALL Norwegian news agencies are supporters ofmmulticulturalism with many of its key personnel with political Marxist/pro-multiculturalistmbackground). According to the source, it has been confirmed that the followingmindividuals participated in the teleconference: Editor of VG Nett: Espen Egil Hansen (on behalf of Bernt Olufsen), Hans-Tore Bjerkaas (editor in NRK), Carsten Bleness (editor in Dagsavisen), Jan Ove Årsæther (editor in TV2), Hilde Haugsgjerd (Aftenposten) and Anne Aasheim (Dagbladet)."

Breiviks manifest (torrent) ENGELSKA, inkluderar även hans film.
http://thepiratebay.se/torrent/6561147/Anders_Behring_Breivik_a___Manifest_and_Video

sid 795-796 - Sök på Helin och tex Mona Sahlin
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-04-16 kl. 02:56.
Citera
2012-04-16, 02:56
Medlem
Grandiosos avatar
TT livebevakar Breivik-rättegången

http://www.medievarlden.se/nyheter/2012/04/tt-livebevakar-breivik-rattegangen

Kostsam rättegång mot Breivik

Den kommer att kosta 2,5 miljoner - om dagen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5058483

Rättegången mot Breivik direktsänds

SVT:s Rapport direktsänder nästan hela måndagen mellan klockan 9 och 16.

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/rattegangen-mot-breivik-direktsands
Senast redigerad av Grandioso 2012-04-16 kl. 03:07.
Citera
2012-04-16, 03:00
Medlem
Citat:
J

Se på vilken rättegång som helst. Det är så här det går till. Ska ABB ha speciella rättigheter att uttrycka sig bara för att han har utfört just dessa handlingar och har just dessa åsikter?

Ja det skall han om folket skall få veta, och denna rättegång är av gigantiska propotioner och handlar om mer än massakern på Utöya. Detta måste debatteras öppet. En tystad debatt (om orsak och verkan) skyddar enbart den mediepolitiska eliten.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-04-16 kl. 03:08.
Citera
2012-04-16, 03:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ja det skall han om folket skall få veta, och denna rättegång är av gigantiska propotioner och handlar om mer än massakern på Utöya. Detta måste debatteras öppet. En tystad debatt (om orsak och verkan) skyddar enbart den mediepolitiska eliten.
Rättegången handlar enbart om våldshandlingarna Anders Behring Breivik begick förra sommaren. Där faller hela ditt argument. Att en enskild misstänkt skulle tilldelas speciella rättigheter är givetvis vidrigt. Debatten är inte tystad utan florerar fritt här på Flashback så om du känner dig tystad så har du nog missat ett och annat.
Citera
2012-04-16, 06:25
Medlem
Citat:
Rättegången handlar enbart om våldshandlingarna Anders Behring Breivik begick förra sommaren. Där faller hela ditt argument. Att en enskild misstänkt skulle tilldelas speciella rättigheter är givetvis vidrigt. Debatten är inte tystad utan florerar fritt här på Flashback så om du känner dig tystad så har du nog missat ett och annat.
Det är enligt norsk lag inte tillåtet att spela in ljud- och bild och fotografera under en rättegång men det kan göras undantag om det inte påverkar rättegången.
Högsta domstolens beslut att inte tillåta ett undantag var att gärningsmannens önskan, som är att få publicitet, är ett skäl att inte ge honom det och att motargumenten inte är tillräckligt starka eftersom vissa av offren är emot inspelning för tv-sändning och säger att det påverkar deras personliga integritet och privatliv. Högsta domstolen ansåg att det finns risk att rättegången påverkas av tv-sändning, därav beslutet.
Citera
2012-04-16, 06:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det är enligt norsk lag inte tillåtet att spela in ljud- och bild och fotografera under en rättegång men det kan göras undantag om det inte påverkar rättegången.
Högsta domstolens beslut att inte tillåta ett undantag var att gärningsmannens önskan, som är att få publicitet, är ett skäl att inte ge honom det och att motargumenten inte är tillräckligt starka eftersom vissa av offren är emot inspelning för tv-sändning och säger att det påverkar deras personliga integritet och privatliv. Högsta domstolen ansåg att det finns risk att rättegången påverkas av tv-sändning, därav beslutet.
Varför citerar du mig?
Citera
2012-04-16, 06:57
Medlem
Inser ni vilken vinklad debatt det blir när Breivik och "hans" vittnen inte får ses eller höras men offer och anhöriga bjuds in till tv-studios (t.ex. SVT) och får tala fritt och ge sin version. För det kommer knappast bjudas in folk som håller med Breivik i hans politiska åsikter utan att för den delen förespråka våld.
"Experter" och tyckare som säger samma sak fast på olika sätt, uppspelning av scener med sorg och förödelse och "vi måste ta hårdare tag mot alla som har minsta lilla negativt att säga om invandring eller islam", "Näthatarna", SD" osv. osv. I tio veckor eller mer. Vilket spektakel!
Citera
2012-04-16, 07:01
Medlem
Citat:
Varför citerar du mig?
Därför att du skriver om att Breivik inte ska få tillåtas bli filmad. Att det inte är hans rättighet. Men jag menar att det kan göras undantag under en rättegång och tillåtas inspelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in