2012-04-16, 16:51
Medlem
MsAnonymisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulagubben2
Kort förklarat: Islamiseringen av Europa och kriget mot Islam som påstår pågår.
Eller?

Jag misstänkte det. Måste kolla upp exakt vad nödvärn innebär juridiskt sett.

RE-EDIT:
Senast redigerad av MsAnonymiss 2012-04-16 kl. 16:56.
Citera
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
Går det att se rättegångens dag 1 I REPRIS? Allt från början?

Borde säkert dyka upp på SVT Play om det inte redan gör det.
Citera
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion
Är det någon som känner till en länk till namn och ålder av de dräpta ungarna? Jag skrev födelseåret på alla de skjutna på Utöya imorse när de lästes upp i samband med gärningsbeskrivningen men orkade inte med alla namn...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-ar-namnen-pa-de-omkomna
Citera
2012-04-16, 16:52
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnonymiss
Okej!
Next question; vad exakt anser ABB att han använde nödvärn mot?

Jag antar att han anser att Norge är under attack av kulturmarxister, mångkulturalister och islamister så att hans handligar därför är att betrakta som självförsvar men han lär ju utveckla det närmare i sin kommande utläggning om vi nu får ta del av den.
Citera
2012-04-16, 16:52
Medlem
madmaxzzs avatar
Läste nyss på Aftonbladet att morgondagens rättegång kommer ske med stängda kameror. Stämmer det?
Citera
2012-04-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kollade lite på filmklipp på vgtv.no och på en av filmerna ser man (försvarets) advokat (måste det ha varit) trycka på att ABB använde titeln "Justicar" som rank på sin World of Warcraft-karaktär. Vad skulle det ha med saken att göra? Vad betyder egentligen Justicar? IRL alltså.

Kikade upp det.

Från wikipedia:

I World of Warcraft:

Känns dock som att det är lite långsökt att hans spelkaraktär skulle ha något med hans dåd/personlighet att göra
Citera
2012-04-16, 16:54
Medlem
MsAnonymisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmaxzz
Läste nyss på Aftonbladet att morgondagens rättegång kommer ske med stängda kameror. Stämmer det?

Ja, men det kommer "sändas" med text och möjligtvis radio.
Citera
Medlem
Detta sa Breivik under en tidigare häktesförhandling och det förklarar nog en del av vad han också kommer att ta upp under rättegången:

https://www.flashback.org/sp35554418
Citera
Medlem
hacke169s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ingen medicinering. Har läst det någonstans under dagens lopp.

ok, undrar bara lite stillsamt om man kan lite på dom uppgifterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmannen
Vore märkligt om han skulle vara drogad under sin egen rättegång. Det är nog snarare så att hans mänskliga sida (för en sådan verkar han också han ha) tittar fram nu när han konfronteras med namn på offer och de faktiska konsekvenserna av sin gärning. Vem skulle inte vara lite stingslig i hans sits? Nervöst lagd vet jag inte om jag skulle kalla honom, mot bakgrund av vad som skett.

å andra sidan har man ju fått intrycket, av media, att han varit oerhört hård och känslokall under tidigare framträdanden i diverse förhör. därför kan man ju tycka att hans nu något fjolliga uppträdande kanske kan antyda att han är under ganska hård medicinering, för att så att säga, hållas under kontroll. inte alldeles ovanligt.
Citera
2012-04-16, 16:55
Medlem
Jag skulle också vilja ha länken till "mobilsamtalet från en tjej som hade låst sig in i en toalett på kafeterian, mellan Breivik går utanför dörren och skriker och skjuter folk". Det spelades idag i rätten men "med hänsyn till de anhöriga" togs bort från sändningen... Jag tycker att detta var mer till hänsyn till det svinet... för om folk skulle kunna höra tjejens dödsångest och hur metodiskt och fokuserad den piece of shit var skulle inte förvåna mig att någon gör slut på eländet i första bästa tillfälle...
Citera
2012-04-16, 16:56
Medlem
Mord-Siths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag antar att han anser att Norge är under attack av kulturmarxister, mångkulturalister och islamister så att hans handligar därför är att betrakta som självförsvar men han lär ju utveckla det närmare i sin kommande utläggning om vi nu får ta del av den.
Kom ihåg att många i Svergie också anser detta, som då försvarar ABB. Detta ska ALDRIG glömmas.
Citera
2012-04-16, 16:57
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkorpion
Jag skulle också vilja ha länken till "mobilsamtalet från en tjej som hade låst sig in i en toalett på kafeterian, mellan Breivik går utanför dörren och skriker och skjuter folk". Det spelades idag i rätten men "med hänsyn till de anhöriga" togs bort från sändningen... Jag tycker att detta var mer till hänsyn till det svinet... för om folk skulle kunna höra tjejens dödsångest och hur metodiskt och fokuserad den piece of shit var skulle inte förvåna mig att någon gör slut på eländet i första bästa tillfälle...

Det är inte offentligt, du får hoppas att någon Norsk läcker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in