2012-04-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Muuuhaha...så ser det ut i idiotens ögon. För oss normala så visar det istället alla rassars sanna ansikten. Alla kräk som nu kryper fram och försvarar Breivik TROTS att dåren mördade massa försvarslösa ungdomar.

Enda idioten är du som tror att censur och yttrandefrihet går hand i hand...

Nu vet vi i vilket fack du hör hemma. Brevik är en feg liten jävel - likt hans meningsfränder OCH fiender - som lider av vanföreställningar. Den som tror att den här rättegången kommer att visa något annat bör boka tid hos närmasta psykolog.

Breivik är intelligent och han bekämpar fortfarande i skrivandets stund, sitt krig inifrån rättssalen.

Känner definitivt att detta är inledningen på ett krig som kommer bekämpas inifrån Europa, och sluta med väldigt många dödsoffer. Med den inställningen du har så kommer du förhoppningsvis avrättas med, vilket kommer få mig sova gott om nätterna...
Citera
2012-04-17, 14:30
Bannlyst
Kan man följa rättegången någonstans? Just nu är det bara byggnaden på streamen?
Citera
2012-04-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Mycket bra skrivet. Tror en stor majoritet av oss som faktiskt tror på yttrandefrihet och demokrati håller med! Det hade väl varit en ypperlig chans att motbevisa ABBs idéer om kulturmarxism och mediecensur genom att låta honom komma till tals. I alla fall så länge han håller sig inom yttrandefrihetens ramar. Det enda giltiga skälet till att inte sända det skulle vara om hans tal kan klassas som hets mot folkgrupp. Men jag tycker det är tveksamt om det gör det.

Vilken jävla cirkus!! Och att det finns människor här inne som försvarar och tycker synd om honom. Rent processuellt har den här mördaren haft så mycket mer utrymme än vad andra mördare har haft . Den enda fråga som återstår att klarlägga är om han är så pass sjuk i huvudet att han borde bli inspärrad för det eller inte. Han själv vill bevisa att han är helt friskt. Fine, din dumma jävla clown!
Varför det ligger i hans intresse: Jo, han är en ytterst farlig ideologisk övertygad terrorist som vill uppnå maximal exponering inför sin tänkta rekryteringsbas. Det ligger åt andra sidan, skulle jag tro, ett intresse från ”etablissemangen” i Norge att framställa honom som galen så att de kan säga att problemet med höger extremist våld är inte akut eller allvarig. Och att Norrmän och vita överhuvudtaget inte är kapabla till sådana dåd (vilken alla bevandrade i Europeisk historia kan lätt avfärda som önsketänkande).
För att fastställa hans mentala tillstånd behövs egentligen inte några muslimska extremister som berättar om deras jävla agenda, av den enkla orsaken att ingen extremist i världen kan ge besked om en okänd människa psykiska tillstånd vid en viss tidpunkt. Och inte heller lyssna på hans redogörelse för den ”pågående” eller ”kommande” krig mellan kristna och muslimer, ty en sådan ”extern” faktor säger ingenting om hans egentliga mentala tillstånd., även om det de vore sanna.
För den tredje, och till förtret, till alla vänner av ”yttrande frihet”, kan man säga att vad som står under rättgång här är massmord på ett X antal människor, vilka dessutom var obeväpnade och barn, vilket är ett brott OCKSÅ i krig (litegrand har man gått framåt faktiskt), och att denna terrorist brott skulle ha utfört av ex. en Muslim fundamentalist skulle ingen ha tagit på allvar hans begäran att redovisa för de ”yttre” omständigheterna ex, bombning av muslimska länder av Västmakter som en orsak att ”fria” dem! Något jävla seriositet får man för fan begära! Skulle någon domstol någonstans i världen accepteras att någon jävla jihadist skulle börja rabbla under fem dagar alla jävla angrepp på deras öken genomfört av US & Co och ta det som bevis på det rättfärdiga i att döda oskyldiga? Var f.. f.. lite seriösa!
För det fjärde vad den här terroristen egentligen förespråkar och pläderar för är, på ren svenska, en statskupp i syfte att störta den valda konstituerande regeringen i Norge. Vilket borde under alla omständigheter räcka för att åtala honom för en mäng brott med ytterst långa fängelsestraff. Bl. a Högförräderi
Den här mannen är ytterst farlig för Norge i största allmänhet.
Lägg märka också att han inte är ensam om dessa målsättningar.
Citera
2012-04-17, 14:32
Medlem
Lostinasias avatar
13:15 "Jag är inte nationalist, jag är ultranationalist. Målet är inte att vi (mliltanta nationalister) får en kortsiktig 'boost", utan målet är att attentaten på sikt bidrar det till häxjakt och censur (av militanta nationalister) som bidrar till polarisering och radikalisering. Ju fler som förlorar hoppet på fredlig kamp, desto fler blir revolutionärer", säger Breivik.

Fyfan vilka rysningar jag fick nar jag laste detta.
Citera
2012-04-17, 14:32
Medlem
Sperssons avatar
Om Breivik stått på ett torgmöte och framfört det han idag sagt i rätten, så är jag övertygad att han fått många sympatier.
Det finns mycket i det han säger som är relevant.
Tragiskt att han istället valde att mörda oskyldiga, då han därmed brände sina chanser att vinna folkets stöd för all framtid. Livstids fängelse är det enda tänkbara.

Att han är psykiskt sjuk framgår också när han börjar yra om ett pågående krig i Europa, och att han skulle vara en soldat i detta krig.
Citera
2012-04-17, 14:34
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Vad är det som är så svårt att förstå? Det är ju självklart att han inte är helt psykiskt frisk och
det är det hon påstår vilket hon har rätt att göra och detta oavsett om hon är bisittare i nyheterna eller ett expertvittne.

Hon verkar inte ha påstått att ABB skall klassas som psykiskt sjuk eller? Sen skriver man ju också att meningarna är delade bland experterna så jag fattar inte vad det är du lipar om.

Lika oförklarligt är hur det skulle vara tjänstefel?

Är alla som mördar psykiskt sjuka eller? Hon går ju helt emot vad undersökningen säger i ett uppenbart försök att reducera den åtalade. Hon har rätt i att tycka vad hon vill men jag tycker det är märkligt att NRK publicerar sådant.
Citera
2012-04-17, 14:35
Medlem
SiSeniors avatar
Vad kan denna bilden från rättegången tänkas föreställa?
Citera
2012-04-17, 14:36
Medlem
ShouldBeFines avatar
Kan börja med att säga att jag inte tycker det var rätt av honom att döda barnen på Utöya.
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Han pratade även om att han tänkte gå till attack mot någon journalistmässa eller vad det var. Kanske hade det varit ett bättre val?
Absolut, hans dåd på Utöya kommer inte hjälpa hans cause någonting, snarare tvärtom. Det kommer skapa mera hat mot människor som faktiskt inser att vi som har massinvandring är påväg käpprätt åt helvete, och att det kommer sluta med att mängder av människor dör inom några år. Nu har media/politikerna fått ännu mera bränsle till hatet mot de människor som är "rasister", och dessa dödsfall kommer knappast göra någon skillnad i Norges politik.

Journalister hade varit ett mycket bättre mål, antingen det eller så skulle han ha satsat mera på att ha ihjäl riktiga politiker istället.
Citera
2012-04-17, 14:36
Medlem
hrjjs avatar
Här är en video där man får höra ABB prata i rättegången, vem det nu var som efterfrågade det.
:http://www.youtube.com/watch?v=EENGsQ42m58&feature=relmfu

För övrigt så verkar advokaten vara en riktig fitta... jag vet inte varför men hon verkar vara så jävla torr.
Citera
2012-04-17, 14:41
Medlem
Just den här delen av rättegången förstår jag inte varför man inte sänder på tv. Den är inte ett dugg känsligare än gårdagens.
Citera
2012-04-17, 14:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrjj
Här är en video där man får höra ABB prata i rättegången, vem det nu var som efterfrågade det.
:http://www.youtube.com/watch?v=EENGsQ42m58&feature=relmfu

För övrigt så verkar advokaten vara en riktig fitta... jag vet inte varför men hon verkar vara så jävla torr.

Advokaten? Det är inte åklagaren du menar? Hon talar sakligt och bestämt. Precis som hon ska göra.
Citera
2012-04-17, 14:43
Medlem
Och nu kommer han in på det känsliga. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in